اخبار داغ

کارهای نمایشی که قواره تبریز را کوچک می‌کند؛

هیاهو برای ۹۰۰ دستگاه اما خرید فقط ۱۰۰ اتوبوس!

هیاهو برای ۹۰۰ دستگاه اما خرید فقط ۱۰۰ اتوبوس!
در حالیکه در هفته‌های گذشته شهردار تبریز از تفاهمنامه ۹۰۰ اتوبوس خبر داده و قول داده بود ظرف یک سال این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شوند اما این هفته خبری متفاوت اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه اجتماعی آناج: موضوع حمل و نقل عمومی در تبریز و مشکلات آن مساله جدیدی نیست و از آنجایی که تبریز برخلاف اکثر کلانشهر خط متروی کامل و در دسترس تمامی شهروندان ندارد، بار حمل‌ونقل عمومی در شهر بر عهده اتوبوسرانی گذاشته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کمبود اتوبوس هم باعث شده تا مشکلاتِ این حوزه بیش از پیش عیان شود و به همین دلیل مسئولین شهری به دنبال خرید اتوبوس و مینی بوس برای حل مشکل باشند.

,

هیاهوی برای ۹۰۰ دستگاه خرید فقط ۱۰۰ اتوبوس!

, هیاهوی برای ۹۰۰ دستگاه خرید فقط ۱۰۰ اتوبوس!, هیاهوی برای ۹۰۰ دستگاه خرید فقط ۱۰۰ اتوبوس!,

در هفته‌های گذشته شهردار تبریز از تفاهمنامه خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت:هدف اصلی این تفاهم‌نامه، تامین ۹۰۰ دستگاه اتوبوس شهری موردنیاز شهرداری تبریز در جهت ارتقا کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی تبریز و حومه است.

,

وی ادامه داد: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، مقرر شده است که این ۹۰۰ دستگاه اتوبوس طی یکسال آینده توسط شرکت گروه بهمن و خودروسازی اسنا تامین شود.

,

در حالیکه پایگاه‌های خبری از زبان یعقوب هوشیار اضافه شدن ۹۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی طی یک سال آینده را منتشر کردند، هوشیار در جلسه شورای شهر تبریز از قرارداد خرید تنها ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داد.

,

هوشیار، شهردار تبریز در این خصوص اظهار داشت: به این دلیل تفاهمنامه خرید ۹۰۰ دستگاه اتوبوس را بستیم که شرکت تولید کننده اتوبوس به ایجاد خط تولید در تبریز تشویق شود، قرارداد خرید اتوبوس ما ۱۰۰ دستگاه بود، البته ما در طول سال ۱۴۰۲ حتما ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی وارد خواهیم کرد.

,

وی ادامه داد: منابع این ۲۰۰ دستگاه هم مشخص و تامین شده است و برای رفع مشکل، به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۴۰۱ داریم که هزینه ۲۰۰ دستگاه تامین شده است.

,

البته شهردار تبریز عنوان نکرده است که آیا بعد از تفاهم نامه شرکت تولیدکننده حاضر به حضور در تبریز شده یا نه و در ظرف چند سال این ۹۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل اضافه خواهد شد که قبلا برخی پایگاه‌های خبری این مدت زمان را از زبان وی یک ساله عنوان کرده بودند.

,

به نظر می‌رسد این تناقض که اتفاقا تناقض فاحشی هم هست باید توسط شهردار اصلاح شود و موضوع به صورت شفاف مطرح شود.

,

اتوبوس برقی کِی به تبریز می‌رسد؟

, اتوبوس برقی کِی به تبریز می‌رسد؟, اتوبوس برقی کِی به تبریز می‌رسد؟,

موضوع دیگری که در هفته‌های گذشته شهرداری تبریز تلاش زیادی برای بازتاب آن در رسانه‌ها داشت، موضوع اتوبوس‌ برقی بود. اتوبوسی که به صورت آزمایشی چند روزی در تبریز توسط مسئولین رونمایی شد و معلوم نیست واقعا چه زمانی این اتوبوس‌ها به تبریز می‌رسند.

,

در مراسم رونمایی و بازدید از اتوبوس برقی هم شهردار تبریز با اشاره به نیاز به تایید کارشناسی این اتوبوس‌ها زمانی برای الحاق این اتوبوس‌ها به حمل و نقل عمومی اعلام نشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه