اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد؛

پیگیری رفع مشکلات حوزه سلامت خراسان شمالی در سطح ملی و کلان/ شاخصه‌های بهداشت و درمان استان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد

پیگیری رفع مشکلات حوزه سلامت خراسان شمالی در سطح ملی و کلان/ شاخصه‌های بهداشت و درمان استان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد
سید جواد پورنقی با بیان اینکه نظام سلامت استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، گفت: جلسات متعددی با نمایندگان مردم، استانداری، نهادهای دولتی و غیر دولتی و بخش‌های مختلف برگزار شده است و در هر فرصتی پیگیر رفع این مسائل در سطح کلان و ملی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سیدجواد پورنقی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه در محل شبکه بهداشت شیروان بر توجه ویژه به دغدغه‌ها و رفع مسائل حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: باید احصاء و رصد دقیق شاخص‌های کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های استان خراسان شمالی مدنظر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: شاخص های کمی و کیفی حوزه بهداشت و درمان داخل استان در مقایسه با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد که باید با همت جهادی و رویکردی ویژه، بتوانیم به نقطه مطلوبی در نظام سلامت برسیم.

,

پورنقی گفت: حوزه سلامت خراسان شمالی در موضوعاتی از قبیل مسائل زیرساختی، فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و های تک، حوزه آموزشی و اعضای هیئت علمی و نیروی انسانی فاصله زیادی با سایر استان‌ها دارد که همت جهادی و رویکرد خاصی را می‌طلبد تا بتوان فاصله را با تلاش جمعی کمتر و به جایگاه واقعی در نظام سلامت رسید.

,

وی با بیان اینکه نظام سلامت استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد، عنوان کرد: جلسات مختلفی با نمایندگان مردم، استانداری، نهادهای دولتی و غیر دولتی و بخش‌های مختلف برگزار و مسائل حوزه سلامت استان با آنان در میان گذاشته شده است و نیز در هر فرصتی پیگیر رفع این مسائل در سطح کلان و ملی هستیم.

,

وی با اشاره به لزوم تقویت هم‌افزایی و هم‌اندیشی‌های بین دستگاهی برای ارتقای شاخص‌های حوزه سلامت استان، تصریح کرد: در اسفندماه گذشته با استفاده از این هم‌افزایی و کمک قوه قضائیه توانسیم بخشی از مطالبات خود از بیمه‌ها را وصول و احقاق حق کنیم.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به شاخص‌های مطلوب در حوزه سلامت باید این مطالبه‌گری را در بخش‌های بالادستی خود و ازجمله در وزارتخانه نیز فعال کنیم، افزود: شاخص‌های کمی و کیفی سلامت در حوزه‌های بیمارستانی، بهداشت، درمان و... در شهرستان‌ها باید احصاء و به دقت رصد و آسیب‌شناسی شود تا بتوانیم با ارتقای شاخص‌ها و رفع مشکلات با برنامه‌ریزی و تلاش جمعی به اهداف مورد نظر و رضایتمندی مردم از حوزه سلامت دست پیدا کنیم.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه