اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

آمار ناکامی های آمریکا در توطئه های ۴۳ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران

آمار ناکامی های آمریکا در توطئه های ۴۳ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران
تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه آمار شکست های آمریکا در 43 سال گذشته زیاد و بیش از حد تصور است گفت: جمهوری اسلامی ایران برای وادار کردن دشمن به تجدید نظر درباره خود راهی ندارد جز اینکه در همه عرصه ها قوی و قدرتمند باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم 22 مرداد سال 97 فرمودند جمهوری اسلامی و ملّت ایران آن مجموعه‌ای هستند که هرکس به آنها تعرّض بکند ممکن است ضربه بزند، امّا ضربه‌ بزرگ‌تر را خودش خواهد خورد؛ کما اینکه تا حالا این‌جوری بوده. آمریکایی‌ها یک بار هم اینجا حمله کردند به طبس -یادتان هست- خودشان را نجس کردند، برگشتند رفتند! درست است که خیلی چیزها را ممکن است نفهمند، امّا به نظرم می‌آید این‌قدر هم چیز نیستند که این را نفهمند! هرکس به جمهوری اسلامی و ملت ایران تعرّض بکند ممکن است ضربه بزند، امّا ضربه‌ بزرگ‌تر را خودش خواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

به اعتقاد بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی و صاحب‌نظران، پیروزی انقلاب اسلامی باعث شکست قدرت امریکا در صحنه سیاست بین‌المللی شد. به طوری که برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر در خاطرات خود اعتراف می‌کند: «آبرو و حیثیت ملی ما به خاطر انقلاب اسلامی به خطر افتاد.» و دقیقا از این تاریخ (بهمن 1357) به بعد، شکست‌های پی در پی سیاست‌ها و توطئه‌های امریکا در ایران آغاز شد. شکست کودتای ژنرال هایزر در آستانه پیروزی انقلاب، رسوایی امریکا در جریان تسخیر لانه جاسوسی و متعاقب آن شکست مفتضحانه در صحرای طبس، ناکامی امریکا در کودتای نقاب و سپس ناکامی بزرگ در جریان جنگ تحمیلی، رسوایی و شکست امریکا در جریان حمایت از گروهک‌های تروریستی، شکست توطئه‌های کاخ سفید در فتنه 88 و شکست طرح‌های تحریمی علیه ایران از جمله شکست‌های بزرگ امریکا در برابر ملت ایران است. بدین ترتیب تاریخ ثابت می‌کند که طرح‌ها و توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران طی 43 سال گذشته همواره شکست خورده و این توطئه‌ها چیزی جز رسوایی و حقارت برای آمریکا در بر نداشته است.

,

* آمار ناکامی های آمریکا در 43 سال گذشته زیاد و بیش از حد تصور است

, * آمار ناکامی های آمریکا در 43 سال گذشته زیاد و بیش از حد تصور است, * آمار ناکامی های آمریکا در 43 سال گذشته زیاد و بیش از حد تصور است,

رمضانعلی غلامرضایی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ با اشاره به تلاش های 43 ساله آمریکا برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا از هیچ تلاشی برای براندازی این نظام مقدس با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها و متحدانش در منطقه فرو گذار نکرده، اما با این حال آمار شکست هایش بسیار زیاد و بیش از حد تصور است ولی متاسفانه این شکست ها عبرت نگرفته است.

, صاحب نیوز,

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی به تداوم شکست توطئه های آمریکا بر علیه ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا علی رغم شکست های بسیار زیاد متاسفانه هنوز از این شکست ها عبرت نگرفته چون عناصری در داخل کشور دارد که گاهی به او گرا می دهند.

,

وی افزود: یکی از حوادث خیلی مهمی که در روزهایی ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی زمانیکه نیروی مسلح قوی نداشتیم رقم خورد شکست حمله به طبس است که برای آزادی جاسوسانی که در لانه جاسوسی دستگیر شده بودند آمده بودند که موجب شکست مفتضحانه ای شد و نتوانستند منکر آن شوند و همین موضوع منجر به دوره ای شدن رئیس جمهور وقت آمریکا شد.

,

غلامرضایی با بیان اینکه موارد شکست های آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این موارد دوران جنگی است که آمریکا توسط صدام بر ما تحمیل کرد و تمام قدرت های آن روز دنیا را بر علیه ملت ایران متحد کرد به خیال اینکه بتواند جمهوری اسلامی را ساقط کرده و دست نشانده خودش صدام را بر ایران مسلط کند که در این توطئه هم آمریکا متحمل شکست سنگینی شد.

,

وی افزود: حمایت از گروه های تروریستی یکی دیگر از حرکت های آمریکا بر علیه ایران بود که سرانجام منجر به شکست شد و مردم ایران موفق شدند طومار منافقین را در هم بپیچند، علاوه بر این آمریکا برای تسلط بر کشورهای اسلامی خصوصا محور بیداری در بین امت اسلامی طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح کرد که شاهد بودیم آنجا هم شکست سخت و عمیقی بر طرح های آمریکا وارد شد.

,

* اعتراف رسمی آمریکا به شکست خفت بار در فشار حداکثری بر علیه جمهوری اسلامی ایران 

, * اعتراف رسمی آمریکا به شکست خفت بار در فشار حداکثری بر علیه جمهوری اسلامی ایران , * اعتراف رسمی آمریکا به شکست خفت بار در فشار حداکثری بر علیه جمهوری اسلامی ایران ,

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: روسای جمهور آمریکا خصوصا ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، سناریوهای سنگینی در سالهای اخیر علیه ملت ایران تحت عنوان فشار حداکثری برای تسلیم شدن جمهوری اسلامی طراحی کرده اند که اینجا هم ملت ایران با ایستادگی و مقاومت باعث شکست این طرح شدند به گونه ای که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که ما در فشار حداکثری شکست خفت باری خوردیم و تحریم ها نتوانست بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی لطمه ای وارد کند.

,

* آمریکا در مذاکرات اخیر با صحنه سازی و خواسته های فرابرجامی به دنبال بن بست ایران و ضربه زدن بود

, * آمریکا در مذاکرات اخیر با صحنه سازی و خواسته های فرابرجامی به دنبال بن بست ایران و ضربه زدن بود, * آمریکا در مذاکرات اخیر با صحنه سازی و خواسته های فرابرجامی به دنبال بن بست ایران و ضربه زدن بود,

وی برجام را یک طرح برای مسدود کردن و جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز هر ملتی بخواهد پیشرفت کند ناگزیر باید به سمت تولید علم پیش برود چراکه علم هم قدرت می آورد و هم تولید ثروت می کند این طرح هم آنچه را که مدنظرشان بود با هدایت های رهبر معظم انقلاب شکست خورد، حتی در همین مذاکرات اخیر هم آمریکا با نیت خواسته های فرابرجامی به دنبال این بود که با صحنه سازی و مقصرنمایی ایران و بن بست کشاندن ایران در مذاکرات، ضربه دیگری به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند که اینجا هم باز شاهد شکست آمریکا شدیم.

,

غلامرضایی شکست آمریکا در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی را لطف خدای متعال، هدایت های رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه و ایستادگی و مقاومت در برابر آنها دانست و ادامه داد: از ابتدای خلقت جهان هستی و در طول تاریخ بشریت دو جبهه حق و باطل همواره در مصاف و مواجهه باهم بوده اند، و اینگه بودند کهاگر جبهه حق بخواهد پیروز شود و جبهه باطل دست از شیطنت و توطئه بردارد راهی ندارد جز اینکه قوی شود ملت ایران هم برای اینکه دشمن را وادار به عقب نشینی و تجدید نظر کند باید در همه زمینه و عرصه ها قوی باشد.

,

* جمهوری اسلامی ایران برای وادار کردن دشمن به تجدید نظر درباره ایران باید قوی و قدرتمند شود

, * جمهوری اسلامی ایران برای وادار کردن دشمن به تجدید نظر درباره ایران باید قوی و قدرتمند شود, * جمهوری اسلامی ایران برای وادار کردن دشمن به تجدید نظر درباره ایران باید قوی و قدرتمند شود,

وی افزود: امروز ما در بحث امنیت، همه مسئولین کشور و حتی خود مردم ادعا داریم که امن ترین کشور جهان هستیم چراکه شاهد هستیم که موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا یا خاورمیانه تغییر کرده اسرائیل دیگر آن قدرت گذشته را ندارد. مردم فلسطین علی رغم مظلومیت امروز با دستان خیلی پر آمادگی دارند که از خانه و کاشانه و گرایش های مذهبی خودشان دفاع کنند.

,

این استاد دانشگاه قدرت دفاعی کشورمان را از مولفه های بازدارنده در برابر دشمنان نام برد و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان محور مقاومت  نقش ایفا می کند و گروه های مقاومت اسلامی منطقه نیز نسبت به 10 الی 30 سال قبل بسیار قوی تر شده است، لذا می بینیم که آمریکایی ها الان در مورد اقدام نظامی علیه ایران حتی فکر هم نمی کنند چون نمی توانند برآورد کنند که برخورد و واکنش جمهوری اسلامی ایران چگونه خواهد بود با توجه به اینکه کشور ایران نسبت به دوران هشت سال دفاع مقدس به مراتب قوی تر شده است حتی در جنگ های الکترونیک و حملات سایبری پیشرفت های چشمگیری دارد.

,

غلامرضایی خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم دشمنانمان را وادار به تجدید نظر به مقابله با جمهوری اسلامی کنیم باید در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علم، فرهنگ، هنر و اجتماع قوی شویم خصوصا در حوزه اقتصادی چراکه حوزه اقتصادی حوزه ای است که با زندگی مردم سروکار دارد، امروز ممکن است امنیت را خیلی ها احساس نکنند چون زیاد درگیر مسئله امنیت نیستند ولی بحث اقتصاد را حتی کودک 4_5 ساله هم حس می کند اگر بخواهیم آن اتفاق بیفتد باید مسئولین دست به دست هم دهند و با حمایت، مشارکت و حضور مردمی ایران را در همه صحنه ها و ابعاد مختلف قوی کرده و به پیش ببرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه