اخبار داغ

استاد دانشگاه گیلان:

رژیم صهیونیستی از درون در حال تهی شدن است/ مبارزه مبتنی بر دین و ایمان، تنها راه نجات فلسطین

رژیم صهیونیستی از درون در حال تهی شدن است/ مبارزه مبتنی بر دین و ایمان، تنها راه نجات فلسطین
استاد دانشگاه گیلان به میزان حرکات ایذایی و دستپاچگی و تشتت آرا رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مبارزه مبتنی بر دین و ایمان بدون کوتاه آمدن از ایده‌ها، آرمان‌ها و آرزوهای اصیل و عدم اعتماد به اسرائیل و ایالات متحده تنها راه نجات فلسطین است و آزاد کردن قدس بدون مبارزه و مقاومت جدی در برابر این رژیم امکان‌پذیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “حسین بهمنش” در گفتگو با ۸دی، در آستانه روز قدس با توجه به جایگاه معنوی قدس و بیت‌المقدس برای ادیان آسمانی و توحیدی اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام اظهار کرد: بیت‌المقدس مهمترین نقطه اشتراکی معنوی ادیان آسمانی است و نمیتوان مکان دیگری را یافت که تا این میزان برای ادیان توحیدی و ادیان مبتنی بر وحی الهی حائز اهمیت باشد لذا مهمترین نقطه ژئوکالچر و مذهبی در جهان، بیت المقدس می باشد و این نقطه در طول تاریخ نقش حیثیتی را برای ادیان مختلف داشته است و بر این اساس مصلحان این ادیان در تلاش بودند تا این نقطه را مکان صلح و دوستی قرار دهند اما از طرفی دیگر منفعت‌طلبان و افرادی که در پی توسعه‌طلبی بودند به ویژه در دوره‌هایی در قرون وسطا از سوی جهان مسیحیت و ارباب کلیسا و دامن زدن برخی از پادشاهان، جنگ‌های صلیبی را جهت گرفتن این مکان به راه انداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
شناسنامه بیت‌المقدس مختص اسلام و مسلمانان است
, شناسنامه بیت‌المقدس مختص اسلام و مسلمانان است,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اینکه این مکان در اختیار مسلمانان بوده و به عنوان اولین قبله مسلمین هم شناسنامه دارد و از طرفی اکثر مردم این منطقه هم مسلمان بودند، افزود: شناسنامه این مکان را می‌توان با اسلام و مسلمانان بر روی آن صحه گذاشت اگرچه نمی‌توان از پذیرش زندگی سایر مذاهب و ادیان در این منطقه گذر کرد و مسلمین هم آن را به رسمیت می‌شناسند. بر این اساس می‌توان تاکید کرد اگرچه بیت المقدس برای تمام ادیان آسمانی اهمیت دارد و نقطه شناسنامه‌ای برای آن مطرح می‌شود اما این مکان متعلق به مسلمین است و نگاه مسلمانان به اینگونه است که سایرین هم در این مکان در صلح و صفا و آرامش همچون دوره‌های مختلف تاریخی گذران زندگی داشته باشند.
,
 
,
اهمیت بازپس گیری و برگرداندن مکان مقدس قدس به دامن اسلام
, اهمیت بازپس گیری و برگرداندن مکان مقدس قدس به دامن اسلام,
 
,
استاد دانشگاه گیلان بیان کرد: در دوره معاصر این مکان مورد طمع یهودیان صهیونیست قرار گرفت که با آتش‌افکنی و حمایتی که توسط غربی‌ها به خصوص انگلیسی‌ها و بعد از آن آمریکایی‌ها انجام شد با روشهای وحشیانه و جنگ‌های متعدد که ۴ جنگ بزرگ را به خاطر داریم بعد از جنگ جهانی دوم به زور این مکان از مسلمانان غصب شد لذا بازپس گیری و برگرداندن مکان مقدس قدس به دامن اسلام نقش حیثیتی را برای مسلمین، آزادی‌خواهان، مستضعفین و مومنین به بازگشت مهدی موعود را ایفا می‌کند.
,
 
,
پیوند مبارزه برای آزادسازی فلسطین با دین
, پیوند مبارزه برای آزادسازی فلسطین با دین,
 
,
وی پیروزی انقلاب اسلامی و زعامت حضرت امام(ره) که نگاه ایشان ایجاد زمینه‌های لازم برای حضرت صاحب الامر مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف بوده است، گفت: آزادسازی قدس و بازگرداندن آن به دامان اسلام جزو اولین گام‌های ظهور محسوب می‌شد لذا پیوند زدن عالی‌ترین عبادات که روزه‌داری در ماه مبارک رمضان بود با یادآوری و نمادسازی و خواهش و آرزوی آزادسازی فلسطین و بازگشت بیت المقدس است را حضرت امام به عنوان یک خلاق و طراح عالی، ساماندهی کردند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بنا می‌گذارند و آن را به عنوان یک نماد و پیوند بین یک ایده و آرمان جغرافیایی و بیرونی با یک انگیزه و آرمان درونی که پیوند با خداوند متعال است را بنا می‌ذارند که خارج از بسیاری از بناهای مادی، ماندگار شد. بر این اساس طراحی حضرت امام(ره) در این مقوله منجر به این شد که مبارزه برای آزادسازی فلسطین، با دین، معنویت و خداپرستی پیوند داشته باشد و پیوند این دو قطعا ماندگار خواهد بود تا ان‌شاالله آزادسازی فلسطین رخ دهد.
,
 
,
تنها راه نجات فلسطین مبارزه مبتنی بر دین و ایمان است
, تنها راه نجات فلسطین مبارزه مبتنی بر دین و ایمان است,
 
,
بهمنش مبارزه مبتنی بر دین و ایمان را تنها راه نجات فلسطین دانست و عنوان کرد: بدون کوتاه آمدن از ایده‌ها، آرمان‌ها و آرزوهای اصیل و عدم اعتماد به اسرائیل و ایالات متحده راه نجات فلسطین هموار می‌گردد. فلسطینی‌ها همچون ایرانی‌ها به کرات نسبت به این اعتمادها تجارب تلخی به دست آورده‌‌اند که از جمله آنها می‌توان به پیمان اسلو اشاره کرد. فلسطینی‌ها به این نتیجه رسید‌ه‌اند که راه آزاد کردن این مکان بدون مبارزه و مقاومت جدی در برابر این رژیم امکان‌پذیر نیست و این موضوع تا حد زیادی نهادینه شده است.
,
 
,
وی توضیح داد: اگرچه در این میان شاهد خیانت برخی از سران عرب هستیم که نسبت به مسئله فلسطین در حال رایزنی و گفتگو پشت پرده و گاها دیپلماتیک رسانه‌ای با رژیم صهیونیستی هستند اما این موضوع به کرات موجبات واکنش مسلمانان دیگر رل فراهم و نشانه‌هایی از خیانت در میان سران عرب را برای مسلمانان مشهود کرده است.
,
 
,
قائم‌ مقام بسیج اساتید استان گیلان با یادآوری اینکه ما همیشه شاهد این بودیم که هر زمانی فردی از سران عرب نسبت به فلسطین خیانت کردند به شدت مورد نفرت مسلمین قرار گرفت، گفت: بعد از این خیانت‌ها، مرزهای جدیدی از مبارزه به خط مشی گذاری مشخص شده است.
,
 
,
وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: اسرائیل تاکنون به نوعی با جنگ افزارها و قدرت سخت سنگین توانسته کار را پیش ببرد اگرچه قدرت نرم را هم در حوزه‌های ایجاد کرد که در نهایت منجر به حمایت‌های غرب نسبت به خود شد.
,
 
,
 افزایش حرکات ایذایی و میزان استیصال در اسرائیل
,  افزایش حرکات ایذایی و میزان استیصال در اسرائیل,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قدرت سخت اسرائیل همیشه مورد توجه این رژیم و مورد ادعای افتخارش مبنی بر ارتش و جنگ‌افزارهای وی بوده است، اضافه کرد: هنگامی که این ادعا و موقعیتی که اسرائیل در طی این سالها گرفته مورد خدشه قرار بگیرد که هرچند طی این دهه اخیر قرار گرفته است لذا حرکات ایذایی اسرائیل را بیشتر می‌کند و این حرکات به معنای کور و دارای عمر کم در راستای چنگ و دندان نشان دادن و ابتکار عمل است. البته همه تحلیلگران سیاسی و امنیتی می‌دانند در حرکات ایذایی حرکات دارای راهبرد مشخصی نیست و برای پروپاگاندای رسانه‌ای صورت می‌گیرد و مادامی که این حرکات افزایش یابد تحلیلگران این را به معنای دستپاچگی و عدم راهبردی مشخص در یک رژیم می‌شناسند بنابراین هر چه میزان حرکات ایذایی اسرائیل بیشتر شود، نشان‌دهنده این است که میزان دستپاچگی و تشتت آرا و نگاه داخل رژیم صهیونیستی هم افزایش پیدا کرده و بیانگر استرس، اضطراب و استیصال می‌باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: اگرچه این رژیم مجهز به انواع سلاح‌ها و پشتیبانی‌هاست اما مبارزات و جنگ‌های اخیر نشان داده که این بدین معنا نیست که غیرقابل دسترس باشد و گاف‌ها و شکست‌های متعدد نشانه باز شدن دریچه‌های رو به اضمحلال است.
,
 
,
روند اضمحلال رژیم صهیونیستی
, روند اضمحلال رژیم صهیونیستی,
 
,
 بهمنش تصریح کرد: ناظرین معتقدند آن ترک‌ها و گسل‌های مختلفی که در سیستم‌های امنیتی – نظامی و مهمتر از آن در اشتراکات فرهنگی و هویتی درون اسرائیل دیده می‌شود به نوعی نشان‌دهنده ضعف روبه تضاید این رژیم است. اسرائیل مبتنی بر یک ملت ساخته نشده بلکه بر اساس وصله و پینه کردن نژادها و افراد مختلفی که از جاهای مختلف مهاجرت داده شده‌اند، ایجاد شده است. قاعدتا کشوری که مبتنی بر یک ملت ساخته نشده و ملت نداشته باشد استوانه‌های تقویت‌کننده و هویت‌دهنده را نخواهد داشت و هنگامی که فشارهای بالایی و ساز و کارهای تقویت کننده و پیوند دهنده این جمعیت کاهش یابد و کم رنگ شود، گسل‌های کنار هم قرار گرفتن این جمعیت هم ضعیف خواهد شد و این مهمترین نقطه ضعف رژیم صهیونیستی است. بنابراین زمانی که میزان حمایت‌های امنیتی و به طور کل امنیت داخلی رژیم صهیونیستی کاهش پیدا کند میزان شرایط گریز از مرکز افزایش می‌یابد و همین امر موجبات اضمحلال رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند.
,
 
,
رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و از درون در حال تهی شدن است
, رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و از درون در حال تهی شدن است,
 
,
این استاد دانشگاه تصریح کرد: ممکن است برخی از مردم بگویند که رژیم صهیونیستی و اسرائیلی همچنان ارتش و سامانه امنیتی کاملی دارد اما بسیاری از ناظرین معتقد هستند که این مبحث صرفا به سازوکارهای امنیتی و نظامی مرتبط نیست بلکه مربوط به ساز و کارهای جمعیتی است که در داخل اسرائیل زندگی می‌کنند، رو به اضمحلال و از درون در حال تهی شدن است و هر روزه نشانه‌های گریز از مرکز و مهاجرت و خالی شدن حمایت از اسرائیل را پیش از پیش افزایش می‌دهد./ انتهای پیام
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه