اخبار داغ

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان مطرح کرد؛

گسترش پوشش بیمه‌ای، مهمترین اولویت تأمین اجتماعی در سیاست ابلاغی

گسترش پوشش بیمه‌ای، مهمترین اولویت تأمین اجتماعی در سیاست ابلاغی
کمال نیک اقبال گفت: در مهمترین اقدامی که سازمان تأمین اجتماعی جهت اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری باید انجام دهد تأکید بر اجرای فرامین ایشان در تمامی سطوح مختلف حاکمیتی و از سوی دیگر ایجاد ساختاری شفاف و فراگیر و کارامد برای تأمین اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمال نیک اقبال، سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان در گفتگو با مرآت با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه تأمین اجتماعی گفت: این سیاست ها به عنوان راهبرد و نقشه‌راهی جهت پیشبرد برنامه‌های آینده تأمین اجتماعی و کشور پیش روی سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی کشور قرار گرفته که مسلماً این سیاست‌ها در جهت انسجام و تأثیرگذاری بیشتر تأمین اجتماعی در سطوح مختلف اجتماعی تدوین و ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان با تشریح به فراگیری و جامعیت سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبری عنوان کرد: گستردگی حوزه تأمین اجتماعی فقط منوط به سازمان تأمین اجتماعی و خدمات آن نیست و سازمان‌های بیمه‌گر متعددی همچون صندوق بیمه روستائیان و عشایر و یا صندوق بازنشستگی کشوری نیز در کشور هستند که متولی امور مربوط به بیمه آحاد جامعه هستند.

,

وی در ادامه بیان کرد: البته عمده این سیاست‌ها متوجه مسئولیت سازمان تأمین اجتماعی است و سازمان باید به‌عنوان موتور محرکه ابلاغ و اجرای این سیاست‌ها به ایفای نقش بپردازد که البته این مهم بدون همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی کشور میسر نخواهد شد.

,

نیک اقبال با اشاره بر لزوم اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب تأکید کرد: مهمترین راه عملی کردن سیاست‌های ابلاغ شده، گسترش پوشش بیمه ای در کشور است که این امر باعث ارتقا سطح زندگی و گسترش عدالت اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد که جهت نیل به این مهم بایستی سازمان تأمین اجتماعی با همکاری سایر ۲۲ سازمان بیمه گر فعال در کشور، به ایجاد پوشش کامل جمعیتی در حوزه بیمه آحاد جامعه اقدام کنند.

,

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان ضمن تمجید از جامعیت سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب افزود: اصولا هدف از ایجاد سازمان تأمین اجتماعی برقراری عدالت اجتماعی در جامعه است و به نظر می‌رسد مهمترین راهکار جهت رسیدن به این نوع از عدالت در سطح جامعه طراحی شیوه‌هایی جهت گسترش پوشش بیمه ای است.

,

وی در خصوص راهکارهای موجود برای رسیدن به خدمات بهتر تصریح کرد: مهمترین خدمتی که در این زمینه باید بیش از پیش ارائه شود، هوشمند سازی بیشتر تأمین اجتماعی است چراکه این امر باعث توسعه کمی خدمات سازمان تأمین اجتماعی می‌شود که با کنترل و نظارت بیشتر بر مصارف و منابع به وسیله هوشمند سازی، می‌توان شاهد وقوع دقیق‌تر و روز افزون عدالت اجتماعی در جامعه بود.

,

نیک اقبال با اشاره به بند پنجم سیاست‌های ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب گفت: بدون تردید یک از وظایف ما افزایش و کنترل قدرت خرید جامعه تحت پوشش سازمان مانند مستمری و مقرری بگیران است.

,

وی با بیان اینکه بخش گسترده ای از جامعه تحت پوشش سازمان شامل مقرری بگیران است و باید پرداختی‌های این دسته به گونه‌ای باشد که شرایط یک زندگی سالم را داشته باشند، اظهار کرد: از طرفی با تخصصی شدن سطح بیمه ای خدمات اجتماعی، سازمان خواهد توانست در حوزه‌های امدادی، حمایتی و بیمه‌ای، خدمات را به شکل تخصصی‌تر ارائه دهد.

,

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه امروز دیگر تأمین اجتماعی یه نقشه راه مطمئن دارد و روش رسیدن به مقصود مطلوب را می‌داند تأکید کرد: مهمترین اقدامی که سازمان تأمین اجتماعی جهت اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری باید انجام دهد تأکید بر اجرای فرامین ایشان در تمامی سطوح مختلف حاکمیتی و از سوی دیگر ایجاد ساختاری شفاف و فراگیر و کارامد برای تأمین اجتماعی است.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال‌های آتی سازمان تأمین اجتماعی باید با تلاش و پیگیری، خدمات خود را گسترده تر کرده و آن‌ها را تنوع ببخشدو همچنین سازمان باید بتواند تمامی سطوح اجتماعی تحت پوشش خود را به طور مطلوب خدمات رسانی‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه