اخبار داغ

همیشه پای یک اداره در میان است؛

روغن قرمز؛ ابتکار جدید جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای جبران کمبودها!

روغن قرمز؛ ابتکار جدید جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای جبران کمبودها!
جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می رسد ناتوان از تامین روغن خوراکی مصرفی خانواده هاست دست به ابتکار جدیدی زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس ،با گذشت چند روز از آشفتگی بازار روغن و تلاش مسئولان برای ساماندهی بازار، اما برخی مغازه داران به بهانه‌های مختلف همچنان بر قیمت‌های کاذب اصرار می‌ورزند تا بتوانند از آب گل آلود، سود‌های غیر منطقی به جیب بزنند و با نشر خبر‌هایی مبنی بر کمبود روغن، خریداران را نگران آینده بازار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ،, .,

بر اساس شواهد امروز قیمت نجومی روغن در بازار باعث شده که این کالای مهم اساسی خانوار ها دچار التهاب شود و کاسبان نیز از این آب گل آلود در نبود نظارت بر بازار هدف ماهی بگیرند و با قیمت های باورنکردنی سعی در التهاب بازار داشته باشند.

,

روغن فقط با رب فروشی است

, روغن فقط با رب فروشی است, روغن فقط با رب فروشی است,

به عنوان مثال برخی از عاملان و فروشندگان روغن خوراکی را منوط به فروش رب و یا اقلامی دیگر همراه روغن کرده اند و بر این باورند که رب با روغن فقط فروشی بوده که بتوانند با خرید این کالا سودی از دیگر اقلام خود داشته باشند.

,

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که قفسه‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌ها از روغن مایع مملو است، اما روغن حلب همچنان با کمبود‌هایی مواجه است به طوری که هفته‌ای یکبار در فروشگاه‌ها روغن حلب ۵ کیلویی با نرخ 80 تا 90هزار تومان به طور محدود توزیع می‌شود که اختلاف آن با بازار سیاه به چند برابر هم می‌رسد.

,

نبود نظارت و جولان کاسبان گران فروش

, نبود نظارت و جولان کاسبان گران فروش, نبود نظارت و جولان کاسبان گران فروش,

ماجرا تنها به این جا ختم نمی‌شود چرا که برخی از مغازاه داران، همچنان عرضه روغن را منوط به خرید چند کالای دیگر می‌داند، در حالی که بار‌ها اعلام شده این امر خلاف قانون است، گویا نظارتی بر فروش نیست که علاوه بر فروش چندبرابر قیمت‌مصوب، دیگر کالا‌ها را هم در کنار روغن عرضه می‌کنند.

, .,

ماجرای کمبود روغن در بازار شهرها و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج مصرف‌کنندگان و فروشندگان را با مشکل مواجه کرده است.

, .,

همیشه پای این نهاد متولی در میان است؟

, همیشه پای این نهاد متولی در میان است؟, همیشه پای این نهاد متولی در میان است؟,

بر اساس شواهد دیگر این مشکل به گونه ای بوده که به غیر از خریداران، فروشندگان نیز هم دچار سردرگمی شده اند و ماجرای چندین باره روغن باعث نارضایتی فروشندگان و خریداران از عملکرد ضعیف جهاد کشاورزی در تأمین این کالای اساسی شده است.

,

درون استانی یا برون استانی؛ مسئله کدام است!

, درون استانی یا برون استانی؛ مسئله کدام است!, درون استانی یا برون استانی؛ مسئله کدام است!,

هرچند سید علی معتمدی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نبود روغن خوراکی در سطح بازار این استان در گفت و گو با خبرنگاران گفته است که بخشی از علت این کمبود به خارج از استان بر می گردد.

,

وی هم چنین این کمبود را پایان ذخیره دانه های روغنی کلزا نیز دانسته و ابراز داشته است، امروز درآستانه شروع فصل برداشت دانه های روغنی قرار داریم و قیمت روغن در روزهای آینده فروکش خواهد کرد.

,

وی به رفع این مشکل تا چند روز آینده نیز اشاره داشته و افزوده است، طی جلساتی که با کارخانه روغن گچساران داشته ایم حدود ۴۰۰ تن مواد اولیه تحویل این کارخانه داده شده که با توجه به توزیع محصول و روغن تولیدی، از روزهای ۱۰ تن روغن وارد بازار استان شده و متعاقبا این میزان بیشتر خواهد شد.

,

حال با توجه به جواب مسئولان امر، جای سئوال اینجا است که چرا در کمبود یک کالای مهم و اساسی مانند روغن خوراکی که برای مصرف ایرانیان بسیارحائیز اهمیت بوده برخی از آتش نهفته گرانی این محصول مبادرت دارند و سعی می کنند با التهاب بازار،شبهه گرانی دوباره در بازار را رقم بزنند.

,

آقایان از خوش نشینی عید بیدار شوند!

, آقایان از خوش نشینی عید بیدار شوند!, آقایان از خوش نشینی عید بیدار شوند!,

چرا دستگاههای نظاراتی از جمله جهاد کشاورزی به عنوان متولی این امر نمی تواند در همان اوایل این التهاب وارد عمل شود و با کنترل بازار جلوی این گرانی و سردرگمی خریداران و فروشندگان را بگیرد.

,

امروز عملکرد برخی از دستگاههای متولی از جمله جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن و دستگاههای خدمات رسان که با سبد اصلی خانوارها طرف هستند، بسیارضعیف بوده که می طلبد با رویکردی جدید از خواب خوش بهاری بیدار شوند و به دنبال راهکاری برای اقتصاد بیمار و بازار ملتهب استان باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه