اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه و مسائل اقتصادی:

حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است/ دولت باید تدابیر لازم را اتخاذ کند

حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است/ دولت باید تدابیر لازم را اتخاذ کند
وحیدی گفت: به طور کلی حذف ارز ترجیحی به نفع مردم بوده و سود آن به جای جیب دلالان به جیب خود مردم می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میلاد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اشاره به ارز ترجیحی، اظهار کرد: سیستم چند نرخی ارز منجر به عدم شفافیت در مسائل مالی و ایجاد رانت می‌شود و در ارز ۴۲۰۰ تومانی  نیز عدم شفافیت و رانت وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , اروم نیوز,

این کارشناس بازار سرمایه و مسائل اقتصادی با بیان اینکه چند نرخی بودن، همواره منشا رانت و فساد بوده است، افزود: در گذشته قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص یابد، اما آنطور که در اخبار نیز شنیدیم و خواندیم، با این ارز کالاهای غیراساسی نیز وارد کشور شده است.

,

وی گفت: بیشتر از آنکه مردم از ارز دولتی منتفع شوند، دلالان، رانت‌خواران و واسطه‌گران از آن بهره‌مند شدند و سود آن بیشتر از جیب مردم به جیب رانت خواران می رفت.

,

وحیدی در ادامه با بیان اینکه دولت باید این رانت را از بین می برد، تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هرچند سبب افزایش قیمت برخی کالاها خواهد شد ولی در این راستا و برای کاهش فشار بر مردم باید تدابیر لازم از سوی دولت اتخاذ شده و یارانه جبرانی به مردم پرداخت شود.

,

این کارشناس بازار سرمایه و مسائل اقتصادی اظهار کرد: به طور کلی این موضوع به نفع مردم بوده و سود آن به جای جیب دلالان به جیب خود مردم می رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه