اخبار داغ

در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

اقدامات اقتصادی باید با تبیین دقیق و روشنگری برای عموم جامعه همراه باشد

اقدامات اقتصادی باید با تبیین دقیق و روشنگری برای عموم جامعه همراه باشد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز،  ,

اقدامات اقتصادی باید با تبیین دقیق و روشنگری برای عموم جامعه همراه باشد

, اقدامات اقتصادی باید با تبیین دقیق و روشنگری برای عموم جامعه همراه باشد, اقدامات اقتصادی باید با تبیین دقیق و روشنگری برای عموم جامعه همراه باشد,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به هفته معلم و لزوم تکریم معلمان، اظهار کرد: جایگاه معلمان در اسلام و جامعه ما بسیار والا است و حفظ حرمت معلم توسط مدیران مربوطه و پرداختن به موقع به نیازهای معلمان ضروری است و باید در دولت و مجلس این امر به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه افزود: معلمان نیز باید حرمت جایگاه معلمی که شغل انبیاء است را رعایت کنند و این طور نباشد که خود سبب تنزل جایگاه و شان شغلشان باشند.

,

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و با تاکید بر اینکه نباید شوک وارد شده به جامعه را پس از فشار بر روی مردم التیام داد، گفت: هر اقدامی در زمینه اقتصاد باید با تبیین دقیق و درست موضوع و روشنگری برای عموم جامعه همراه باشد.

,

امام جمعه ارومیه گفت: مردم ایران اسلامی از ۴۰ سال پیش در برابر تحریم و فشار اقتصادی ایستاده‌اند و یقینا این عزت و اقتدار همچنان ماندگار است. تنها مشکل در بخش اقتصاد، نبود تبیین و روشنگری است که باید رعایت شود.

,

ملت ایران همواره پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند

, ملت ایران همواره پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند, ملت ایران همواره پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه متاسفانه ما عادت به خودتحقیری داریم، گفت: متاسفانه همیشه عادت کرده ایم‌ علیه مسئولان صحبت کرده و پیشرفت ها و اقدامات را نبینیم.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ما منکر مشکلات نیستیم، اظهار کرد: باید انصاف داشته باشیم و پیشرفت ها را نیز در حوزه های مختلف اعم از بهداشت و درمان و فناوری، علمی  و…. ببینیم.

,

وی افزود: به طور مثال پیش از انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی، پزشکان هندی در بیمارستان های ما طبابت می کردند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی پزشکان ایرانی حرف اول را در دنیا می زنند.

,

حسن زاده با بیان اینکه مردم همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند، تصریح کرد: از جمله نشان های کارآمدی نظام این است که بعد از دو سال کرونا، مردم امسال در راهپیمایی روز جهانی قدس به صورت میلیونی آمدند و نشان دادند که همیشه نیز در صحنه هستند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه نمونه مردم ایران اسلامی در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود، افزود: مردم در روز قدس نشان دادند که پشتیبان نظام و ولایت و مردم مظلوم فلسطین هستند.

,

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند که معنویت در جامعه کم شده است، گفت: کسانی که می‌گویند، معنویت در جامعه کاهش یافته مگر حضور مردم در مراسمات شب های قدر و نماز عید فطر را ندیدند؟

,

حسن زاده تصریح کرد:  ما در ایام کرونا دیدیم که پزشکان ایران اسلامی چگونه از خودگذشتگی کردند، ما جوانانی را داشتیم که برای مدافع حرم شدن از هم سبقت می گرفتند و به دنبال اعزام به جبهه مقابله با داعش بودند، این انقلاب شهید حججی ها تربیت کرده و همه اینها نشان می دهد که رویش های انقلاب تمام نشده است.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه این انقلاب ابهت پوشالی آمریکا را به زمین زده است و مردم نیز همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده اند و هیچگاه نیز خسته نشده اند، اظهار کرد: هر کشوری بود نمی توانست در مقابل این همه هجمه و تحریم‌ها و توطئه ها دوام بیاورد اما مردم ایران اسلامی پای این انقلاب ایستاده اند.

,

وی با اشاره به اینکه  مردم طاغوت را کنار زدند تا مردم سالاری دینی در جامعه حاکم شود، گفت: مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و در راستای حل مشکلات فرهنگی، سیاسی، بین المللی، اقتصادی آنها قدم بردارند.

,

آمریکا در حال افول است

, آمریکا در حال افول است, آمریکا در حال افول است,

حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان، اظهار کرد: بن سلمان پس از شش سال تلاش برای تصویرسازی از خود به‌عنوان رهبری قدرتمند، اکنون به بن‌بستی استراتژیک رسیده و شکست سیاست‌های منطقه‌ای نه تنها وی را به رهبری منزوی تبدیل کرده، بلکه سبب کاهش اعتماد به نفس او شده است.

,

وی با بیان اینکه تلاش‌های بن سلمان برای فشار بر ایران به نتیجه نرسیده و ایران از تمامی حوزه‌های تقابل با عربستان، پیروز خارج شده است ، تصریح کرد: اکنون بن سلمان پس از شکست‌های سریالی در منطقه و کاهش کانون‌های بحران، چاره دیگری جز اتخاذ سیاست تنش‌زدایی با ایران ندارد.

,

امام جمعه چهاربرج افزود: ترامپ با دریافت باج‌های سنگین، از بن سلمان در پرونده خاشقچی دفاع می‌کرد؛ اما شکست ترامپ در برابر جو بایدن، باعث انزوای کامل بن سلمان شد و از سوی دیگر قتل جمال خاشقچی نیز باعث تضعیف قدرت وی شد.

,

وی با بیان اینکه اختلافات ایران و عربستان به‌ویژه در زمینه جنگ یمن و حمایت‌های ریاض از تروریست‌ها در منطقه هنوز وجود دارد، گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مذاکره با ایران را به‌عنوان یک استراتژی در پیش نگرفته است، بلکه شکست‌های داخلی و منطقه‌ای وی را در تنگنایی قرار داده که راهی جز مذاکره با ایران ندارد.

,

جلالی در ادامه با بیان اینکه آمار و گزارشات حاکی از افول قدرت اقتصادی آمریکا است، افزود: در دهه اخیر، چین به‌عنوان جدی‌ترین رقیب اقتصادی آمریکا ظهور کرده و در حال حاضر آمریکا بدهکارترین کشور دنیاست.

,

امام جمعه چهاربرج گفت: ارتش آمریکا در حال از دست دادن تدریجی برتری خود در آموزش و تکنولوژی بر سایر کشورها بوده و تجهیزات نیروی هوایی آمریکا بسیار قدیمی و نیروی دریایی نیز برای تامین مسئولیت‌های خود در خارج از کشور، دست کم ۸۰کشتی جنگی کم دارد.

,

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته همواره به این نکته تأکید داشته‌اند که قدرت ایالات‌متحده در حال افول است و نباید به آن دل بست، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به تبعات جنگ اوکراین مجدداً تأکید کرده‌اند این جنگ نیز نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و می‌تواند به‌عنوان پایانی برای نظم جاری بین‌المللی قلمداد شود و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده شود.

,

جلالی در ادامه با اشاره به سفر اردوغان به عربستان، گفت: شخصیت سیاسی اردوغان مصداق  همج رعاع است یعنی افراد فرومایه، نادان،مانند پشه در باد، حزب باد، کسانی که خیری در آن ها نیست، کسانی که بر اساس شایعات و… به این سو و آن سو مایل می شوند، کسانی که اختیاری از خودشان ندارند و با هر حرفی چرخش و تغییر می کنند و اردوغان نیز در سال‌های گذشته نشان داده است که در سیاست خارجی خیلی متزلزل است.

,

افول آمریکا مهم‌ترین شاخصه‌ی نظم جدید جهانی است

, افول آمریکا مهم‌ترین شاخصه‌ی نظم جدید جهانی است, افول آمریکا مهم‌ترین شاخصه‌ی نظم جدید جهانی است,

امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: افول آمریکا مهم‌ترین شاخصه‌ی نظم جدید جهانی می باشد.

,

حجت الاسلام سید محمد هاشمی افزود: مقام معظم رهبری بارها به این نکته تأکید داشته‌اند که قدرت ایالات متحده آمریکا در حال افول است. 

,

وی اظهار کرد:گزارش‌های اخیر حاکی از این است که طی 50 سال اخیر، خودکشی در آمریکا به بالاترین سطح خود رسیده، و این امر امیدوار شدن به زندگی را، در میان مردم این کشور کاهش داده است. لذا اخیرا نیز رهبر معظم انقلاب، با توجه به تبعات جنگ اوکراین، برای بار دیگر تأکید می‌کنند که این جنگ نیز، نشان از کاهش و افول قدرت آمریکا است و می‌تواند به عنوان پایانی برای نظم جاری بین‌المللی قلمداد شود. لذا ایران نیز باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی، خود را آماده کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه