اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح شد؛

علت اصلی گرانی‌های اخیر ریشه در سیاست غلط گذشته دارد

علت اصلی گرانی‌های اخیر ریشه در سیاست غلط گذشته دارد
تداوم سیاست گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزا و موجب هدر رفت منابع ارزی کشور می‌شود. علت اصلی گرانی‌های اخیر نیز ریشه در سیاست غلط گذشته دارد. تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، چند ده میلیارد دلار یارانه مردم را به جیب دلالان و واسطه‌گران سودجو سرازیر می‌کند و مردم کمترین بهره را از آن می‌برند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: در هفته معلم و سال گشت شهادت متفکر اسلام‌شناس، مجاهد دشمن‌شناس و زمان‌شناس که مقتضیات دوران و گاهی جلوتر از زمان را خوب درک می‌کرد، جامعه‌شناسی که بر جریانات فکری و سیاسی و اندیشه‌های انحرافی و پاسخ به آنان تسلط کامل داشت و معلم با اخلاص علامه شهید مرتضی مطهری طاب ثراه قرار داریم. خدای تعالی او را با اولیائش محشور بگرداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی افزود: این روزها که بحث از جهاد تبیین است می‌توان گفت یکی از مصادیق بارز مجاهدان عرصه تبیین که با تَحجر مبارزه کرد و با تَبحر و ژرف‌نگری عرصه فکری و عقیدتی جامعه را رصد می‌کرد و به‌مقتضای حال و زمان پاسخ مناسب را می‌داد و جلوی انحراف و تحریف را می‌گرفت، مرحوم شهید علامه مطهری بود.
 
ملک پور تصریح کرد: روز شهادت ایشان را روز معلم و تجلیل از مقام ارزشمند معلمان نام‌گذاری کردند که به همه معلمان بزرگوار و اساتید و آموزگاران محترمی که تلاش می‌کنند دانش آموزان را هم رشد علمی بدهند، هم رشد معنوی بدهند، تبریک عرض نموده خدا قوت می‌گوییم و امیدواریم در این جایگاه خطیری که دارند مسئولیت خود را خوب درک کرده انجام‌وظیفه نمایند؛ و البته مشکلاتی که این مجموعه خدوم دارند نباید مانع خدمات آنان باشد و هرچه زودتر باید حل شود و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، خرج کردن در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری است.
 
وی بیان داشت: البته خود عزیزان هم باید مواظب باشند به‌عنوان مطالبات صنفی مورد سوءاستفاده معاندان قرار نگیرند و از مجاری قانونی مسائل خودشان را پیگیری کنند. معلمین بزرگوار روحیه امید و اعتلا را در فرزندان خودشان زنده کنند و عزت و عزتمندی را در آن‌ها تقویت کنند و بر تلاش برای استقلال کشور تأکید کنند.
 
امام‌جمعه فارسان به حذف یارانه برخی کالاهای اساسی اشاره داشت و گفت: طی روزهای اخیر موضوع حذف یارانه برخی کالاهای اساسی و افزایش قیمت آن‌ها در بازار، بازتاب‌های گوناگونی در فضای مجازی، رسانه‌ای و عمومی کشور داشت. در این زمینه چند نکته باید عرض کنم.
 
ملک پور افزود: تداوم سیاست گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزا و موجب هدر رفت منابع ارزی کشور می‌شود. علت اصلی گرانی‌های اخیر نیز ریشه در سیاست غلط گذشته دارد. تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، چند ده میلیارد دلار یارانه مردم را به جیب دلالان و واسطه‌گران سودجو سرازیر می‌کند و مردم کمترین بهره را از آن می‌برند از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رانت از مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و نرخ دلار در بازار آزاد بوده که به جیب عده‌ای واردکننده بزرگ و دلالان رفته است.
 
وی تصریح کرد: دولت در ۴ سال گذشته، بیش از 74 میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی خرج کرده است؛ که اگر این منابع ارزی را به قیمت آزاد در بازار می‌فروخت، ۱۲۱۳ میلیارد تومان، نصیب دولت می‌شد؛ بنابراین اگر دولت به‌جای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات چند قلم کالا، درآمد فروش این منابع ارزی را به‌صورت نقدی به ۶۰ میلیون نفر دهک‌های متوسط و پایین جامعه پرداخت می‌کرد در این ۴ سال به هر نفر ماهانه ۴۲۰ هزار تومان (علاوه بر ارقام قبلی) پرداخت می‌شد. به تعبیر دیگر هر خانواده ۴ نفره ماهانه یک‌میلیون و هشتصد هزار تومان اختصاص می‌یافت. در دو هفته ابتدایی امسال ۲۵۰ درصد افزایش مصرف آرد داشتیم که نشان‌دهنده رانت و قاچاق آرد از کشور است.
 
ملک پور اظهار داشت: به دلیل وقوع جنگ در اوکراین و کمبود کالاهای اساسی و نیز افزایش قیمت جهانی آن‌ها، قاچاق غیرقابل‌کنترل کالاهای اساسی ازجمله آرد و روغن به کشورهای همسایه مثل ترکیه و افغانستان و عراق جدی‌تر شده و ادامه این روند ممکن است کمبود این گروه از کالاها را به دنبال داشته باشد.
 
وی بیان داشت: نکته مهم این‌که در طول دو سه ماه گذشته با احتمال طولانی شدن و گسترش جنگ اوکراین، بسیاری از کشورها اقدام به ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به‌ویژه گندم و غلات برای سه سال آینده کرده‌اند. این موضوع باعث شده که کشورهای دیگر هم به فکر ذخیره‌سازی بیفتند ازجمله عراق و ترکیه و دیگر کشورهای منطقه که واردات عمده آن‌ها از اوکراین و روسیه بوده است و طبیعی است در این شرایط به گندم و آرد ایران روی بیاورند.
 
امام‌جمعه فارسان در پایان گفت: به‌هرحال عموم مردم در شرایط سخت معیشتی به سرمی‌برند انتظار داریم دولت محترم در اجرای این سیاستها با در نظر گرفتن حساسیتهای شرایط زندگی مردم، زیرساختهای پرداخت یارانه جبرانی را فراهم کند و با یک شیب معتدل و متوازن، سیاستهای لازمالاجرا و ناگزیر در جراحیهای اقتصادی، پیش برود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


نقش معلم در جامعه نقش اولیا و انبیا الهی است 

,
, نقش معلم در جامعه نقش اولیا و انبیا الهی است ,

امام جمعه لردگان، در بیان جایگاه معلم گفت: علم و جایگاه معلم از آن جهت اهمیت دارد که علم عطیه الهی است، اگر در مجلسی پدر و معلمت بودند برای آنان قیام کن و احترام بگذار .

,

 حجت الاسلام  یدالله رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:  در باب وصیت این نکته مهم است که وصیت شونده باید به وصیت آن کسی که وصیت می‌کند عمل کند. حقی و تکلیفی بر دوش وصیت شونده ایجاد می کند .

,

رحمانی اشاره داشت: امام علی (ع) در  نهج البلاغه خطاب به رزندان خود امام حسن (ع)  و امام حسین (ع)  فرمودند: اول شما را به تقوی الهی توصیه می کنم زیرا خاصیت دنیا اینست اگر شخص به دنبال امور دنیوی برود دنیا از او فرار می کند. سختی های برای انسان ایجاد می شود که ممکن است در این میان شخصیت و دین شخص از بین برود،خطرناک تر این است که دنیا به او رو کند. ثروت و مقام و منصب دنیای به انسان برسد پس اندوهگین نشوید از آن چیزهای که در دنیا از شما گرفته شود. 

امام علی (ع)  فرمودند: سخن حق بگویید و پاداش عمل را در آخرت  بخواهید که معمولا پاداش مربوط به آخرت است پس برای اعمالتان منافع دنیوی نطلبید، برای ظالم دشمن و برای مظلومان یار باشید. 

رحمانی افزود: حق گویی،  دشمنی با ظالمان و یار مظلومان بودند عمده مشکل دنیای امروز است .

خطیب جمعه لردگان در خطبه نماز جمعه لردگان از همه عزیزان که در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر برای برپایی مراسمات زحمت کشیدند تشکر و قدردانی نمودند 

 رحمانی در ادامه ضمن تشکر از بسیج سازندگی و خدمات عمرانی و فرهنگی این عزیزان در شهرستان گفت: بسیج سازندگی برای مناطق محروم خدمات زیادی انجام داند که به ساخت و تجهیز منازل مددجویان، تهیه جهیزیه برای زوج های نیازمند، تهیه و توزیع اقلام  غذایی، خدات بهداشتی درمانی و ... 

رحمانی ضمن تبریکی هفته معلم اشاره داشتند: حضرت علی علیه السلام فرمودند: اگر کسی یک حرفی به من یاد بدهد من تابع و بنده او خواهم بود. 
سوال : مگر می شود کسی بنده غیر خدا شود؟ 
این سخن به این دلیل گفتند که معلم حضرت علی (ع) خود خداست همه ایمه اطهار ما علم از خدا دارند و انسانی نیست که بتواند به ایشان علمی بیاموزد.

وی در بیان جایگاه معلم گفت: علم و جایگاه  معلم از آن جهت اهمیت دارد که علم عطیه الهی است، اگر در مجلسی پدر و معلمت بودند برای آنان قیام کن و احترام بگذار  .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

خداوند متعال استجابت دعا را در رزق حلال قرار داده است

, خداوند متعال استجابت دعا را در رزق حلال قرار داده است,

حجت الاسلام فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد گفت: شغل حلال و غذای طاهر می تواند در استجابت دعا بسیارموثر باشد.

,

 حجت الاسلام فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: چیزی را که ما به عنوان غذا استفاده می کنیم باید  پاک و طاهر باشد، طهارت چیزی است که در دین به آن تاکید شده است .

,

وی با اشاره به اینکه نوشیدن شراب حرام است بیان داشت:شراب در فرهنگ و جامعه انسانی ما نجس بوده و نوشیدن آن حرام گوشتی که ذبح شرعی نشده باشد نیز حرام است.

,

فاطمی با تاکید بر اینکه چیزی که حرام است نباید خورد یا نوشید گفت: همین پاک بودن ها در مستجاب شدن دعا نقش دارد، شغل حلال و غذای طاهر می تواند در برآوردن شدن دعا موثر باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: خدواند دزر یک حدیث قدسی می فرماید که از تو باد دعا کرد و بر من اجابت یعنی کار من اجابت کردن است و اینجا نکته مهمی است که خداوند از هیچ دعایی غافل نمی شود مگر دعای کسی که حرام باشد که آن مستجاب نمی شود.

,

فاطمی تشریح کرد: در یکی از روایات آمده است که، کسی که مال خود را از راه حرام و غل و غش به دست بیاورد کیفر این گناه در روز آخرت به عنوان مدال اعمالش بر گردنش آویزان می‌شود.

,

فاطمی با بیان اینکه کسانی که خیانت می کنند در روز محشر باید جواب پس دهند عنوان کرد: همه ما باید مراقب اعمال و رفتارمان باشیم چراکه نسبت به ذره ذره آن باید جواب پس دهیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه