اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان اردبیل مطرح شد؛

مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته، مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی مطالبه مردم از دولت است/ لزوم رسیدگی به فرهنگ جامعه

مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته، مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی مطالبه مردم از دولت است/ لزوم رسیدگی به فرهنگ جامعه
ائمه جمعه شهرستان استان اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به تشریخ خدمات و دستاوردهای 8 ماهه دولت سیزدهم پرداخته و اعلام داشتند: انتظار مردم از دولت سیزدهم مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته و مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی و دلالان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، ائمه جمعه شهرستان استان اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه به تشریخ خدمات و دستاوردهای 8 ماهه دولت سیزدهم پرداخته و اعلام داشتند:  انتظار مردم از دولت سیزدهم مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته و مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی و دلالان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما, سبلان ما,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه موقت اردبیل: مسئولیت تنها به اسم و رسم نیست/ لزوم رسیدگی به فرهنگ شهر

, امام جمعه موقت اردبیل: مسئولیت تنها به اسم و رسم نیست/ لزوم رسیدگی به فرهنگ شهر, امام جمعه موقت اردبیل: مسئولیت تنها به اسم و رسم نیست/ لزوم رسیدگی به فرهنگ شهر,

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عابدیان امام جمعه موقت اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه معرفت امری حسی است گفت: بزرگترین آرزوی اهل معرفت این است که به معرفت واقعی دست یابند . باید تلاش کنیم که یازده ماه بعد از ماه رمضان خودمان را کنترل کنیم .

,

عابدیان با بیان اینکه معرفت باعث قرب و حرکت است گفت: در ماه رمضان انسان امید به معرفت پیدا کرده است معرفتی که هدف خلقت است و خداوند برای آن ما را خلق کرده است "جن و انس برای معرفت خلق شده اند".

,

وی گفت: هر چیز که خداوند خلق کرده است برای این است که خدا را بشناسیم در عالم هدف این است که ما معرفت پیدا کنیم و حجاب ها کنار برود . طهارتی که در ماه رمضان به دست آوردیم از دست ندهیم ، گناه نکنیم تا حجاب ایجاد نشود.

,

خطیب موقت نماز جمعه اردبیل تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که بشریت با آن مواجه است و در تمام عرصه های زندگی با آن رو به رو است این است که با دو راهی ها مواجه می شود و نمی داند کدام راه درست و کدام نادرست است کدام راه انسان را به سعادت می رساند و کدام گمراه می کند تقوا تنها چیزی است که انسان را در مسیر تشخیص این دو راهی ها یاری می نماید. تقوا دو کلمه است گناه نکنیم و واجبات را انجام دهیم

,

وی با تاکید بر اینکه اشخاصی که مسئولیت قبول کرده اند بایستی برای آن مسئولیت ها وقت زیادی صرف کنند گفت: مسئولین بایستی به مسئولیت هایی که قبول کرده اند وقت کافی اختصاص دهند و اینطور نباشد که فقط اسم آن مسئولیت ها را داشته باشند و وقت کافی برای آن نگذارند.

,

عابدیان با اشاره به اینکه نباید افراد چندین مسئولیت را همزمان قبول کنند گفت: متخصص ترین و کارآمدترین افراد هم در صورت تعدد مشاغل از جهت اینکه نمی توانند وقت کافی برای شغل مورد صرف کنند موفق نخواهند بود.

,

وی افزود: از ریاست محترم جمهوری تقاضامندیم که مسئولیت های متعدد به یک نفر داده نشود و اگر چنین افرادی نیز وجود دارند که مسئولیت های متعددی دارند افراد دیگری به جای او نصب شود.  

,

امام جمعه موقت اردبیل استفاده از ظرفیت های استان را عامل پیشرفت استان دانسته و گفت: هر چند برخی پیشرفت ها در استان دیده می شود اما قابلیت های زیادی نیز وجود دارد که در گرو بودجه و ردیف نیست و می توان با به خرج دادن ابتکار و بهره گیر از ظرفیت های موجود شاهد رشد استان شد. ظرفیت های تاریخی ، طبیعی آب و هوای خوش و... استان در مجامع بین المللی ثبت شود تا شهرمان چهره بین المللی پیدا کند.  

,

وی رسیدگی به فرهنگ شهر را ضروری دانست و از مسئولین خواست تا از هم فکری نخبه های فرهنگی حوزه و دانشگاه استفاده شود.  

,

امام جمعه موقت اردبیل با اشاره به اینکه کشور ما چهار مرحله جنگ را پشت سر گذاشته است گفت: اکنون ما در حال حاضر وارد پنجمین جنگ یعنی جنگ ادارکی شده ایم دشمنان در این جنگ سعی دارند تا تفکرات افرادی که به دین ، مقدسات ، نظام و ارکان نظام باور دارند را ناخودآگاه و نامحسوس دگرگون کنند و یک سری پارادایم ها و الگوهای معیار ایجاد می کنند که ناخودآگاه  با قبول آن الگو از تمام اعتقادات دست کشیده شود جنگ ادراکی بالاتر و اثرگذار تر از جنگ نرم است یک سری ارزش ها و باورها را توسط امپراطوری رسانه ای القا می کنند که خروجی آن دست کشیدن از باورها است و جوانان ما در معرض این خطر هستند. دشمن در برابر ما صف آرایی کرده است و می کوشد تا یک نقطه سیاه روی یک صفحه سفید با با بزرگنمایی بیش از حد روی نقطه سیاه مانور می دهند.

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه مشگین‌شهر: دستاوردهای 8ماهه دولت در عرصه ملی و بین المللی ستودنی است/ انتظار مردم از دولت، مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته است

,

حجت‌الاسلام رضا با وقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشگین‌شهر با تشریح خدمات ارزنده هشت ماهه دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف ، پرداخت بدهی‌های کلان دولت گذشته ، مهار بیماری کرونا ، افزایش فروش نفت و توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و بین‌المللی را از جمله دستاوردهای مهم دولت انقلابی  رئیسی بیان کرد.  

,

وی در عین حال خواستار توجه جدی دولت انقلابی حجت‌الاسلام رئیسی به وضع معیشتی مردم شد و اظهارامیدواری کرد با همدلی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه مشکلات اقتصادی  کشور برطرف شود.

,

خطیب جمعه مشگین‌شهر همچنین گفت: انتظار مردم از دولت رئیسی مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته و مبارزه با نفوذی‌ها و مفسدان اقتصادی و دلالان است.

,

وی ادامه داد: برغم توطئه‌های مکرر دشمنان جهت دلسرد کردن مردم از نظام و انقلاب مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس بخوبی نشان دادند که همچنان پشتیبان آرمان‌های انقلاب ، نظام و رهبری هستند.

,

توصیه نمازگزاران به بهره‌گیری از توشه ماه رمضان ، محکومیت جنایت هشت شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع بدست وهابیون جنایتکار و گرامیداشت هفته معلم از دیگر سخنان امام جمعه مشگین‌شهر بود.

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه شهرستان نیر: سیاه‌نمایی، ظلم به انقلاب و مردم است/ صاحب نظران با مطالبه های عالمانه و منطقی، مسئولان را به چالش بکشانند

, امام جمعه شهرستان نیر: سیاه‌نمایی، ظلم به انقلاب و مردم است/ صاحب نظران با مطالبه های عالمانه و منطقی، مسئولان را به چالش بکشانند, امام جمعه شهرستان نیر: سیاه‌نمایی، ظلم به انقلاب و مردم است/ صاحب نظران با مطالبه های عالمانه و منطقی، مسئولان را به چالش بکشانند,

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه به اهمیت ادب در کسب تقوا پرداخت و با بیان اینکه هرچیزی ادبی دارد و ادب مجلس، گوش دادن است، گفت:  ادب مسئولین نسبت به مردم، گوش دادن و شنیدن است بنابراین مسئولین  اگر می خواهند ترقی کنند باید گوش شنوا داشته باشند.

,

 وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی، پیچیده است گفت:  سیاست یک علم است ولی سیاست‌بازی  نفاق می آورد به  همین خاطر نباید بدون تحقیق و اطمینان به اخبار منتشر شده در بولتن های خبری و شبکه های اجتماعی اعتماد کرد و باید نسبت به اخبار در مطبوعات، بولتن های خبری و شبکه های اجتماعی حساس بوده و دین خود را به سادگی نفروشید.

,

امام جمعه شهرستان نیر گفت: هرگونه خبری نیازمند تبیین، تحلیل و اطلاعات کافی است تا مردم با عمل و خویشتنداری در دام دشمن گرفتار نشوند.

,

وی از مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی خواست تا با هوشیاری چراکه تخریب مسئول دیگر خیانت به اسلام،خون شهدا و آرمان‌های انقلاب و امام است.

,

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه توجیه در امور کاری و عملکرد نسبت به هر امری  برگرفته از نفاق و ریا است، گفت: تکمیل خدمات به مردم،در واقع عبادت خداوند متعال است.

,

 امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به نشانه های فول آمریکا اشاره کرد و گفت  افول آمریکا در مهمترین شاخصه های نظم جدید جهانی هویدا است.

,

وی افزود: در زمینه شکست های راهبردی، آمریکا بعد از فروپاشی شوروی  و ایجاد دو قطبی شرق و غرب و به ویژه در دهه اخیر و درگیری بین اوکراین و روسیه، تفسیر و تحول جدیدی از  نظم جهانی آغاز شده است.

,

حجت الاسلام نعمتی، گفت: طبق آمارهای موجود افول قدرت اقتصادی آمریکا و ظهور  چین در عرصه اقتصاد مشهود است.

,

وی با بیان اینکه آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است، گفت:  آمریکا در آموزش و تکنولوژی برتری خود را به ویژه در تجهیزات نیروی هوایی از دست داده است.

,

امام جمعه شهرستان نیر بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه را یادآور شد و گفت: قدرت آمریکا در حال افول است و به قول نوام چامسکی، امپراطوری در حال سقوط است و ظهور قدرت های مثل ایران، چین ، روسیه و هند در ردیف کشورهای تاثیرگذار در مقیاس جهانی، کاهش قدرت آمریکا به خصوص جنگ اوکراین، پایانی بر نظم جهانی فعلی است.

,

وی تصریح کرد: ایران باید برای بازیگری در نقشه جدید جهانی آماده شود.

,

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: در جهاد تبیین نگاه مسئولین و مردم  نباید تنها به موضوع اقتصاد محدود شود چراکه اقتصاد یک شاخص است و شاخص های دیگری چون امنیت، پیشرفت های علمی، نوآوری، دیپلماسی هم وجود دارد.

,

وی با بیان اینکه امروز سیاه‌نمایی هم ظلم به انقلاب و مردم است و هم ایجاد ناامیدی و تضعیف روحیه مردم می کند گفت: ناکارآمد نشان دادن مسئولان نظام از اهداف دشمنان است و باید مسئولان با اراده آهنین و کار جهادی و انقلابی، ایجاد حکمرانی اسلامی در کشور را دنبال کنند.

,

امام جمعه شهرستان نیر گفت: صاحب نظران باید با مطالبه های عالمانه و منطقی خود  مسئولان را به چالش بکشانند  و در این میان  مسئولین نباید ناراحت شوند و انتظار نداشته باشند که اهل نظر از مطالبات شان به خاطر عملکرد بعصا خوب آنها در موضوعی، کوتاه بیایند.

,

وی گفت: مسئولین همانطور که از طرح  عملکرد مثبت خوشحال می شوند، طرح دغدغه و عملکرد منفی نیز نباید آنها را ناراحت کند چراکه مردم پشتوانه این نظام ولایی و الهی هستند و توصیه رهبر معظم انقلاب

,

نیز خدمت خالصانه و صادقانه به این ملت بزرگ است به همین دلیل مطالبه گری و روشنگری حق اصحاب رسانه و مردم است.

,

امام جمعه شهرستان نیر به نظام بانکی نیز اشاره کرد و گفت: نقشه راه نظام بانکی گام بلند دولت برای کاهش تورم بعد از دو سال توقف در اصلاح نظام بانکی است که انشاالله دولت سیزدهم برای اصلاح نظام مالی و پولی که از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد ایران است با قاطعیت و شفافیت وارد عمل شده و با اقدامات سنجیده این گام مهم و شایسته را اجرایی کند.

,

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود  به مشکلات معیشتی اشاره کرد و گفت: مردم به ویژه  اقشار محروم کشور در شرایط سخت مالی و معیشتی به سر می برند، مردم از دولت جهادی و انقلابی توقع دارند ، افسار گرانی های بی منطق  و لجام گسیخته  و سودجویان، دلالان فاسد  و دست اخلال گران فاسد و نفوذی اقتصادی را که در جاهای حساس اقتصادی کشور جاخوش کرده اند بگیرد چراکه این افراد درد و رنج مردم در شرایط جنگ بی امان اقتصادی را دو چندان کرده اند، وارد عمل جهادی شده و با همراهی قوه قضاییه، قاطعانه و سریع با زیاده خواهان و اخلالگران اقتصادی برخورد کنند تا ضمن جلب اعتماد عمومی مردم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنند، قطعا مردم نجیب  و صبور و انقلابی کمک حال دولت در این امر مهم خواهند بود.

,

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه هشتم شوال پرداخت و گفت: فاجعه هشتم شوال، جنایات وهابیت، خیانت بهائیت و پهلوی اول در قبرستان بقیع بود.

,

وی تصریح کرد: بهائیت و پهلوی اول  شریک جرم وهابیت در این جنایت بودند.

,

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود به مسائل و مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: بعضی پروژه ها  و مسائل و مشکلات در منطقه همچنان حمایت مدیران ارشد استانی را می خواهد چراکه  پروژه بولاغلار  به عنوان مثال بعد از چندین سال، متاسفانه در همان نقطه اول مانده است.

,

وی به صدور مجوزها اشاره کرد و گفت:  مجوز طمانی کاربرد دارد که صورت قانونی داشته باشد، هنوز طرح جامع تصویب نشده است و بعضی مشکلات و مسائل دیگر، انتظار این است که با تدبیر خاص حل و فصل شوند چراکه برخی مشکلات و مسائل با تدبیر و تلاش  حل شدنی است.

,

حجت الاسلام نعمتی از سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان خواست تا با برنامه منسجم  در راستای ارتقای فرهنگ شهرستان نیر تلاش کند.

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه مشگین شهر: عزل و نصب مدیران شهرستانی با دقت همراه شود/ مدیریت ،شایستگی لازم  دارند

, امام جمعه مشگین شهر: عزل و نصب مدیران شهرستانی با دقت همراه شود/ مدیریت ،شایستگی لازم  دارند, امام جمعه مشگین شهر: عزل و نصب مدیران شهرستانی با دقت همراه شود/ مدیریت ،شایستگی لازم  دارند,

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه خلخال گفت: انتظار از مسئولان و مدیران اجرایی استان اردبیل دقت بیشتر در عزل و نصب مدیران شهرستانی با لحاظ اصل پرهیز از انتخاب مدیران جناحی ، باندی ، حزبی و گروهی برای جلوگیری از وارد شدن صدمه به سیستم اداری منطقه و تحمیل هزینه‌های مالی ناشی از حضور مدیران باندی در راس دستگاه‌های اجرایی منطقه است.

,

وی با تاکید بر اینکه منافع عمومی مردم در هیچ شرایطی نباید فدای کج‌سلیقگی مدیران اجرایی شود، افزود: فردی که برای مسئولیت و یا مدیریت یک دستگاه اجرایی انتخاب می‌شود باید از هر لحاظ شایسته خدمت بوده و صرفا برای عموم مردم و حفظ بیت‌المال کار کرده و هرگز منافع عمومی مردم را فدای امیال شخصی خود یا گروه و یا جناح و باند وابسته نکند.

,

امام جمعه خلخال ادامه داد: انتصاب‌ها اگر بطور صحیح و مناسب صورت گیرد به نفع مردم و خیر و برکات آن به منطقه خواهد رسید و در غیر این صورت تغییر مدیریت به صرف منافع شخصی و یا جناحی تنها به ضرر مردم شده و وضعیت بدتر از قبل خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از هشت ماه از روی کار آمدن دولت جدید وضعیت بسیاری از مدیران قبلی به جای مانده از دولت قبلی بلاتکلیف است، افزود: اگر چنانچه افرادی هستند که برای ادامه مدیریت شایستگی لازم را دارند باید در پست خود بمانند ، در غیر این صورت مدیران جدید به سرعت جایگزین شوند تا فصل کاری و اجرای طرح‌های عمرانی منطقه در لابلای بلاتکلیفی مدیران گم نشود.  

,

وی خاطرنشان کرد: فصل کاری در این شهرستان بلحاظ واقع شدن خلخال در منطقه خیلی سردسیر استان اردبیل در حال از دست رفتن است و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی منطقه آغاز نشده و به نظر می‌رسد که بخش مهمی از علت این امر بلاتکلیفی مدیران برای ماندن و یا رفتن است.

,

امام جمعه خلخال توسعه متوازن همه مناطق استان اردبیل و رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات را از جمله وظایف خطیر مدیران اجرایی استان اردبیل برشمرد و گفت: در توزیع امکانات و خدمات همه مناطق شهری ، مراکز بخش‌ها و روستاهای مناطق مختلف استان به یک چشم دیده شود.

,

وی با تقدیر از مسئولان و دست‌اندرکاران مقابله با کرونا و کاهش فوتی‌های کرونا از ۷۰۰ نفر در اوج جولان این ویروس به عدد تک رقمی در هفته جاری بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیرانه از کرونا تاکید کرد.

,

 

,

 

,

, ,

امام جمعه اصلاندوز: وضعیت جاده‌های شهرستان اصلاندوز قابل قبول نیست

, امام جمعه اصلاندوز: وضعیت جاده‌های شهرستان اصلاندوز قابل قبول نیست, امام جمعه اصلاندوز: وضعیت جاده‌های شهرستان اصلاندوز قابل قبول نیست,

حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان اظهار داشت: باید برای آخرت خود با رعایت تقوای الهی زاد و توشه‌ای داشته باشیم لذا انسان باید هم برای دنیا و هم برای آخرت خود توجه داشته باشد و انسان باید در کنار پرورش و رفع نیازهای مادی جسم به پرورش روح نیز بپردازد و این مسئله با رعایت تقوای الهی امکان پذیر خواهد شد.

,

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز قدس، افزود: مقام معظم رهبری در این سخنرانی بر لزوم گسترش میدان مقاومت در برابر استکبار جهانی تاکید کردند و به همراهی و دفاع همیشگی از مظلومان جهان به ویژه فلسطین قهرمان اشاره کردند که باید مورد توجه قرار دهیم.

,

جعفرزاده با تبریک هفته معلم به معلمان جامعه، تصریح کرد: با توجه به روایات و احادیث متعدد از ائمه اطهار(ع) هیچ صدقه‌ای برتر از تعلیم و آموزش نیست و معلمان در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند و به عنوان هدایتگران انسان‌ها در سطح جوامع شناخته می‌شوند که باید قدردان زحمات قشر تلاشگر فرهنگیان باشیم.

,

امام جمعه شهرستان اصلاندوز مغان وضعیت جاده‌های شهرستان اصلاندوز را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات شهرستان اصلاندوز مغان در حوزه‌ راه و جاده‌های مواصلاتی است که به هیچ عنوان وضعیت جاده‌های منطقه اصلاندوز قابل قبول نیست و باید مسئولان به ویژه دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای رفع این مشکل اساسی و زیرساختی تلاش کنند.

,

وی با بیان اینکه اتحاد مسئولان رمز توسعه و پیشرفت است، ادامه داد: شهرستان اصلاندوز با توجه به اینکه جدیدالتاسیس می‌باشد بنابراین کمبودهایی در عرصه‌های مختلف دارد که امیدواریم با اتحاد مسئولان که رمز اساسی توسعه و پیشرفت است در شهرستان اصلاندوز مغان شاهد رفع مشکلات و آبادانی منطقه باشیم.

,

جعفرزاده با اشاره به عدم وجود بیشتر ادارات در شهرستان اصلاندوز، گفت: با توجه به اینکه منطقه اصلاندوز در سال‌های اخیر به شهرستان ارتقا یافته است باید مسئولان استانی نسبت به استقرار و ایجاد ادارات در منطقه برای خدمات رسانی به مردم اهتمام لازم را داشته باشند و این مهم اتحاد مردم را نیز برای حمایت از دولت می‌طلبد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه