اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

پرداخت یارانه برای کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است/ ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد

پرداخت یارانه برای کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است/ ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد
“غلامرضا مرحبا” سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد است و منابع ارزی را تلف می کند گفت: با حذف ارز ترجیحی موافق هستم اما بحث بر سر چگونگی حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به مردم به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “غلامرضا مرحبا” نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با  ۸دی با اشاره به اینکه با حذف ارز ترجیحی موافق هستم اظهار کرد: بحث بر سر چگونگی حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه به مردم به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی منشا فساد در اقتصاد است تصریح کرد: ارز ترجیحی منابع ارزی را تلف می کند و حذف آن اقدامی صحیح و قانونی است اما با شیوه فعلی اجرای آن مخالف هستم زیرا دولت دچار بی برنامگی است که نتیجه آن افسار گسیختگی در قیمت ها می شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه قیمت ارز بسیار بالا است و واردات با ارز نیمایی موجب تورم بزرگ به ویژه در اقلام اساسی شده است خاطرنشان کرد: این وضعیت گرانی های وسیعی را در جامعه ایجاد می کند که قشر ضعیف و دهک های پایین جامعه را بیشتر از همه مورد آسیب قرار می دهد.
,
 
,
مرحبا با بیان اینکه پرداخت یارانه برای کاهش تبعات حذف ارز ترجیحی موثر است بیان کرد: باید راهکارهایی برای دارو و نهاده های دامی و موارد واسطه ای که برای تولید مواد غذایی استفاده می شود فراهم کنیم.
,
 
,
باید برای اقشار کم درآمد جامعه راهکار مناسب در نظر گرفت
,
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی نتایج مثبتی به دنبال دارد اما بایستی برای اقشار کم درآمد جامعه راهکارهایی در نظر گرفت افزود: دارویی که با ارز یارانه ای وارد می شود به کشورهای همسایه می رود یا آرد در کشورهای همسایه با قیمت بالاتر فروخته می شود.
,
 
,
مرحبا تصریح کرد: مجلس برای تامین بودجه دست دولت را باز گذاشته است و به آن اختیار دادیم که پرداخت یارانه را مدیریت کند ضمن آنکه منابع مورد نیاز پرداخت یارانه برای دولت تامین شده است.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه خاصی از دولت ندیده ایم بیان کرد: تجربه ثابت کرده است که تصمیمات آنی راهکار درستی برای حل مشکلات نیست و منتظر هستیم برنامه جامعی از سوی دولت درباره راهکار کاهش آثار حذف ارز ترجیحی به دست مجلس برسد تا بعدا درباره آن صحبت کنیم.
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه