اخبار داغ

لزوم بازسازی دیوار حائل دبیرستان تاریخی شهید بهشتی رشت

لزوم بازسازی دیوار حائل دبیرستان تاریخی شهید بهشتی رشت
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان اعلام کرد: اگرچه دیوار حائل دبیرستان شهید بهشتی رشت فاقد ارزش تاریخی است و در سال‌های اخیر بنا شده اما با این حال تخریب آن بدون اخذ مجوزات لازم، تخطی از ضوابط حاکم بر بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به شمار می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی،حسین رفیعیان سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در روزهای جاری گزارشاتی مبنی بر تخریب دیوار حائل دبیرستان تاریخی شهید بهشتی رشت و استفاده از محوطه این بنای ارزشنمد تاریخی به عنوان محلی برای پارک خودروهای متعلق به آموزش و پرورش استان گیلان منتشر شد که باعث نگرانی فرهیختگان و علاقه‌مندان به حفظ این میراث کهن مردم گیلان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی تصریح کرد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده بر روی محل تخریب شده، مشخص شده که این دیوار حائل فاقد ارزش تاریخی و در سال‌های اخیر بنا شده اما با این حال این اقدام بدون اخذ مجوزات لازم و تخطی از ضوابط حاکم بر بناهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به شمار می‌رود.

,

رفیعیان افزود: بنای این مدرسه تاریخی با شماره ۱۵۱۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و کلیه ضوابط حفاظتی در مورد این بنا اجرا می‌شود و پس از انتشار اخبار مرتبط با این موضوع و بررسی‌های اولیه کارشناسان، معاونت میراث‌فرهنگی گیلان حفظ حرائم این اثر و بازسازی دیوار تخریب شده را الزامی می‌داند.

,

وی همچنین افزود: این مدرسه علاوه بر بهره‌مندی از بنایی با معماری خاص و منحصربفرد، محل تحصیل بسیاری از مفاخر گیلانی بوده که این امر خود اهمیت این بنا را در تاریخ فرهنگ مردم گیلان دوچندان کرده است و از این رو با مذاکرات انجام شده با مسئولین اداره‌کل آموزش و پرورش استان ظرف مدت معینی باید این دیوار احیاء شده و در غیر این صورت بر اساس مقررات و ضوابط حاکم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه