اخبار داغ

مدیرکل هلال احمر استان تهران مطرح کرد؛

روایتی از رویش شوق زندگی با حماسه سرخپوشان هلال احمر

روایتی از رویش شوق زندگی با حماسه سرخپوشان هلال احمر
شاهین فتحی با روایتی از رویش شوق زندگی با حماسه سرخپوشان هلال احمر گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر با حضور در عرصه‌های مختلف کمک‌رسان مردم بوده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران‌نیوز، خدمات سازمان هلال احمر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش قابل توجهی داشته و با وجود اینکه این سازمان قبل از انقلاب اسلامی تأسیس شده، اما دستاوردهایی که در ۴۳ سال گذشته داشته، کم‌نظیر و در مواردی بی‌نظیر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز, ،,

پس از تأسیس جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۰۱ و با وقوع زلزله‌ای در خرداد ۱۳۰۲ در شرق خراسان و سه ماه بعد در سیرجان و کرمان و جاری شدن سیلاب‌های گسترده در همان سال در استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و اصفهان زندگی بسیاری از هموطنان به مخاطره افتاد و باعث تلفات و خسارات بسیاری شد.

,

در این سوانح نخستین استمداد ملی برای کمک به آسیب‌دیدگان در سطح کشور صورت گرفت و این استمداد جرقه‌ای برای سازماندهی تشکیلاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شد.

,

اولین آئین‌نامه خدمات امدادی در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی مسئولیت ارائه خدمات امدادی درمانی به آسیب‌دیدگان سوانح و بلایای طبیعی در زمان صلح به تصویب هیئت مرکزی جمعیت رسید و نخستین تشکیلات رسمی امداد به صورت منظم با استخدام نیروهای تمام وقت جهت ادارات سازمان مرکزی امداد کل در سال ۱۳۵۰ آغاز به کار کرد.

,

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و استقرار نظام جمهوری اسلامی همراه با دگرگون شدن ساختار کلی جمعیت و جدا شدن بخش درمان از فعالیت‌های آن، عمده وظایف جمعیت به خدمات امدادی در سوانح، جوانان و خدمات حمایتی معطوف شد و با وقوع جنگ تحمیلی توسط کشور عراق در سال ۱۳۶۰ فعالیت‌های سازمان امداد و نجات به تربیت و تأمین نیروهای انسانی در زمینه‌های درمانی، فنی، خدماتی، پشتیبانی و اراده خدمات امدادی به مجروحین و مصدومین جنگ تحمیلی معطوف شد.

,

خدمات ارزنده سازمان امداد و نجات در عملیات‌های گسترده ملی و بین‌المللی از جمله زلزله سال‌های ۱۳۶۹ رودبار، ۱۳۸۲ بم، بحران آوارگان عراقی در سال ۱۳۷۰، امداد و نجات در حوادث جاده‌ای و کوهستان، امدادرسانی در سیل پاکستان، زلزله و سونامی ژاپن، قحطی و خشکسالی در سومالی و... صورت گرفت و موجب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای را در بین جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر کسب کند و به عنوان یکی از ۱۰ جمعیت قدرتمند جهان درپاسخ‌گویی به سوانح و حوادث مطرح شود.

,

جمعیت هلال احمر استان تهران نیز که زیرمجموعه سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی قرار دارد ۳۰ سال پیش افتتاح شد و در شهرستان‌های استان تهران شعبه دارد و به دستاوردهای بسیاری زیاید نیز دست پیدا کرده است.

,

امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران دارای ۱۹ پایگاه ثابت است

, امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران دارای ۱۹ پایگاه ثابت است,

خبرنگار اجتماعی «تهران‌نیوز» برای بررسی تاریخچه، دستاوردهای و اقدامات اداره‌کل هلال احمر استان تهران گفت‌وگویی را با شاهین فتحی، مدیرکل هلال احمر استان تهران ترتیب داده است.

,

فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری «تهران‌نیوز» با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان تهران در سال ۱۳۷۱ تأسیس شد، اظهار کرد: این اداره‌کل در شهرستان‌های استان تهران نیز دارای شعبه است و شعبه‌های هلال احمر بهارستان، پردیس و قرچک اخیراً افتتاح شد.

,

وی افزود: جمعیت سازمان هلال احمر امروز (۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۱) وارد یکصدمین سال تأسیس خود شد و شعار یکصدمین سالگرد تأسیس هلال احمر نیز «یک قرن خدمت بی‌منت» قرار داده شده و امروز (۱۸ اردیبهشت) با حضور مهمانانی از کشورهای مختلف دنیا ازجمله مسئولان صلیب سرخ و هلال احمر برنامه‌ای در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با حضور مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی ازجمله رئیس جمهور برگزار می‌شود.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهـران با تأکید بر اینکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران دارای ۱۹ پایگاه ثابت است، متذکر شد: در مجموع هلال احمر استان دارای ۳۰۰ پایگاه در حوزه‌های مختلف دارد که خدمات امداد و نجات را در سطح کوهستان‌ها، جاده‌ها، حوادثی مانند سیل، زلزله، رعد و برق و ... انجام می‌دهد و خدمات پشتیبانی را در سطح شهر انجام می‌دهد.

, برق,

فتحی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان تهران ۳ هزار امدادگر فعال و داوطلب دارد که در پایگاه‌های امداد و نجات استان تهران در حال خدمات‌رسانی هستند و روند امدادرسانی را در سطح جاده‌ها تسریع می‌دهند.

,

وی متذکر شد: جمعیت هلال احمر استان تهران در حوزه جوانان بالغ بر ۱۰ هزار نفر داوطلب فعال دارد، به طوری که با شیوع ویروس کرونا این جوانان در کانون‌های دانشجویی به جذب داوطلب پرداختند، هرچند این جذب کمی با افت مواجه شد.

, کرونا,

جهادگرانی که سپر مردم علیه کووید ـ ۱۹ بودند

, جهادگرانی که سپر مردم علیه کووید ـ ۱۹ بودند,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهـران مطرح کرد: داوطلبان جوان هلال احمر استان تهران حتی در دوران کرونا حماسه‌های بی‌نظری آفریدند، به‌عنوان مثال به‌عنوان نیروهای فعال در مراکز واکسیناسیون حضور یافتند و ذیل وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر کار واکسیناسیون علیه کووید ـ ۱۹ را انجام دادند.

,

فتحی تبیین کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر حتی با حضور در جاده‌ها به غربالگری هموطنان علیه کرونا پرداختند، همچنین داوطلبان با کمک خیّرین در سطح استان تهران نسبت به تأمین معیشت مردم اقدام می‌کنند و در روستاهای شهرستان‌های کم‌برخوردار به خانواده‌های ضعیف خدمات‌رسانی می‌کنند.

,

وی تشریح کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تهران همچنین با حضور در استان چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان از جمله شهرستان خاش به مردم خدمات‌رسانی کردند (نقدی و خدمات رایگان) که با استقبال مردم این استان‌ها قرار گرفت.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهـران تأکید کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان تهران بنا به تخصص‌شان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و سازمان هلال احمر تلاش دارد با کمک داوطلبان به نیازمندان کمک‌رسانی کند.

,

فتحی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان تهـران همزمان با داروخانه مرکزی هلال احمر داروهای خاص و کم‌یاب را تهیه و در اختیار بیماران به‌خصوص بیماران سرطانی می‌دهد، به طوری که این سازمان یکی از پیشگامان دارویی در استان تهران بوده و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام به بیماران کمک می‌کند.

,

وی تصریح کرد: سازمان توانبخشی هلال احمر نیز با ساخت پروتز به کمک بیماران آمده و گماردن مددکار اجتماعی در این سازمان به بیمارانی که مشکل مالی دارند با تخفیف پروتز و ارتز مورد نیازشان را ارائه می‌کند.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه