اخبار داغ

امام جمعه بخش رضویه مشهد خبر داد؛

تهدید زیست محیطی برای ۲۰ هزار نفر/ تخلیه زباله مشهد در محور میامی یک معضل زیست محیطی است

تهدید زیست محیطی برای ۲۰ هزار نفر/ تخلیه زباله مشهد در محور میامی یک معضل زیست محیطی است
حجت‌الاسلام امجدی‌زاده گفت: در پی دپو و تخلیه کل زباله‌های مشهد در حوالی جاده میامی، جمعیت ۲۰ هزار نفری از ساکنین این منطقه از حاشیه شهر مشهد با مشکلات متعدد اجتماعی و زیست محیطی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی امجدی‌زاده، امام جمعه بخش رضویه مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: موضوع مهم دارای اولویت برای رسیدگی در حاشیه شهر مشهد این مسائلی است که از شهر کلان مشهد به عنوان آفات و آسیب‌ها به بخش رضویه وارد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در نشست‌های مختلف مسئولان امر حاشیه شهر و بخش رضویه را محل آفات شهر اعلام می‌کنند در صورتی که متأسفانه مشهد به عنوان یک کلان شهر آفات، آسیب‌ها و معضلات خودش را در این منطقه تخلیه می‌کند.

,

, ,

امام جمعه بخش رضویه با بیان اینک تخلیه زباله مشهد در محور میامی با آسیب اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و بهداشتی بزرگ همراه است گفت: ۲۰ هزار نفر از ساکنین مردم محور میامی با مشکلات متعددی مواجه هستند و تردد ماشین آلات غول پیکر شهرداری مشهد در محور میامی معضلات جاده ای و ناامنی روانی و عوارض بهداشتی و زیست محیطی ایجاد کرده است.

,

سرازیری معضلات زیست محیطی و آلودگی مشهد به حاشیه

, سرازیری معضلات زیست محیطی و آلودگی مشهد به حاشیه, سرازیری معضلات زیست محیطی و آلودگی مشهد به حاشیه,

وی افزود: بخش رضویه شهرستان مشهد با ۷۲ روستا دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است، تقریباً تمام معضلات زیست محیطی و آلودگی شهر مشهد به این بخش سرازیر می‌شود، به عنوان نمونه کل زباله‌های مشهد با تریلی‌های بزرگ در حوالی جاده میامی دپو و تخلیه می‌شود به طوری که در روستاهای نزدیک محل دپوی زباله افرادی دچار بیماری سرطان شدند و علاوه بر آن آلودگی شهرک صنعتی چرم شهر نیز مردم منطقه را دچار آزار و اذیت تنفسی قرار داده است.

,

حجت‌الاسلام امجدی‌زاده با بیان اینکه در موضوع آلودگی و مدیریت پسماند پروتکل‌های تصفیه‌ای باید بر اساس قانون رعایت شود که متأسفانه هیچکدام از این موارد با توجه به هزینه بالا رعایت نشده است تصریح کرد: ریاست آموزش و پرورش بخش رضویه در نشست رسمی شورا اعلام کرد که دانش‌آموزان محور میامی، دچار افت تحصیلی و سطح هوش شده‌اند و کل مردم جاده میامی به واسطه عوارض آلودگی زباله دچار اثرات سوء شدند و البته همه مسئولان نیز از این موضوعات و آسیب‌ها مطلع هستند.

,

, ,

تدفین اموات مشهد در حاشیه شهر

, تدفین اموات مشهد در حاشیه شهر, تدفین اموات مشهد در حاشیه شهر,

وی افزود: اموات مشهد در حوزه جغرافیایی بخش رضویه دفن می شوند و قبرستان‌های روستایی نیز مورد استقبال برای تدفین اموات مردم حاشیه شهر از جمله اسماعیل‌آباد، شهرک شهید باهنر و رجایی مشهد قرار گرفته است.

,

امام جمعه رضویه خاطرنشان کرد: کلیه فاضلاب مشهد نیز در بخش رضویه تخلیه می‌شود و مرکز دپوی فاضلاب مشهد نیز در این حوزه قرار دارد، تمام عوارض بهداشتی مشهد در این منطقه انتقال می یابد لذا صدمات مشهد در این منطقه وجود دارد در حالیکه خدمات مشهد ارائه نمی‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه شهرداری مشهد تمام پسماند شهر را در این منطقه تخلیه می‌کند ولی برای ارائه خدمات تا امروز همکاری صورت نگرفته افزود: جاده میامی توسط تریلی‌های سنگین شهرداری مورت تخریب قرار گرفته و آلودگی این خودروها برای مردم همین منطقه است لذا از مسئولان تقاضا داریم به این موضوع دارای اولویت رسیدگی سریع داشته باشند.

,

, ,

حجت‌الاسلام مهدی امجدی‌زاده گفت: در حیطه مطالبه‌گری از مسئولان، محرومیت‌های منطقه را دسته‌بندی کردیم و به مواردی از جمله عدم گازرسانی به ۱۸روستای منطقه، عدم آب رسانی به ۹ روستا و نبود انشعاب برق در ۲ روستای رضویه در نزدیکی مشهد ورود پیدا کردیم و پروژه‌های گازرسانی در حال پیشروی است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه