اخبار داغ

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

دولت ارز ترجیحی را از رانت خواران می‌گیرد و به مردم می دهد/ جراحی اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های خسارت بار دولت روحانی است

دولت ارز ترجیحی را از رانت خواران می‌گیرد و به مردم می دهد/ جراحی اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های خسارت بار دولت روحانی است
جوکار گفت: دولت سیزدهم برای کم کردن تبعات سیاست های خسارت بار دولت حسن روحانی، سعی دارد ارز ترجیحی را از دست رانت خواران بگیرد و به دست خود مردم بسپارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در با اشاره به اجرای هوشمندسازی ارز ترجیحی اظهار کرد: موضوع تغییر اختصاص ارز ترجیحی به خود مردم نتیجه عملکرد اشتباه دولت های گذشته است و چراکه وقتی بحث هدفمندی یارانه مطرح شد کامل توسط دولت ها اجرا نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

جوکار افزود: وقتی شرایط برای اقتصاد سخت می شود بی شک نیازمند یک جراحی سخت هم هست اما نه برای مردم، بلکه این جراحی باید بالاترین منافع را برای مردم داشته باشد.

,

وی ادامه داد: ارزترجیحی بی شک زمینه رانت و فسادهای زیادی را در بدنه اقتصاد کشور ایجاد کرده است و با این شبکه توزیع ناسالم، زمینه قاچاق مایحتاج مردم را فراهم کرده است و حقیقتا انچه باید برای مردم باشد به دست مردم نمی رسد.

,

نماینده یزد و اشکذر گفت: این کار دولت هم به معنای حذف ارز ترجیحی نیست و فقط یارانه ای که برای اقلام خاصی که به واردکننده داده می شد به حساب خود مردم در قالب کارت اعتباری یا کارت کالابرگ ریخته می شود و خود مردم بهترین گزینه برای مدیریت این یارانه ارز ترجیحی هستند.

,

جوکار ابراز کرد: این موضوع را هم ساده نمی پنداریم و دولت باید در اجرای درست این طرح باید جدیت و دقت لازم را داشته باشد و مدیران پایین دستی و میان دستی به خوبی آن را اجرایی کنند و مردم از مزایای آن برخوردار بشوند.

,

نماینده یزد و اشکذر با مهم دانشتن به دست آوردن اعتماد مردم عنوان کرد: مردم ما همیشه در دولت ها در اجرای طرح های مختلف یاری گر بودند اما بدون شک در اجرای این طرح هرچه قدر هم دولتمردان آبرو خودشان را خرج کنند اشکالی ندارد چون برای مردم و دفاع از حقوق مردم این کار را انجام می دهند.

,

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم برای کم کردن تبعات سیاست های خسارت بار دولت حسن روحانی، برخلاف مشی دولت قبل که اصل برایش رانت سرمایه داری و آقازاده ها بود سعی دارد ارز ترجیحی را از دست رانت خواران بگیرد و به دست خود مردم بسپارد.

,

جوکار در پایان تصریح کرد: بودجه یارانه ارز ترجیحی در بودجه سال 1401 دیده شده و دولت باید با اجرای درست، این بودجه را عادلانه به دست مردم برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه