اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس:

دولت برای جراحی اقتصادی جسارت به خرج داد

دولت برای جراحی اقتصادی جسارت به خرج داد
سید علی یزدی‌خواه گفت: دولت سیزدهم برای انجام جراحی بزرگ اقتصادی در کشور جسارت به خرج داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار کرد: حقیقت آن است که به جراحی‌های اقتصادی در کشور نیاز داشته و ناگریز از انجام آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت پیشین اراده‌ و شجاعتی برای انجام جراحی‌های بزرگ اقتصادی نداشته است، گفت: از سویی بر اساس اسناد بالادستی باید یارانه‌ها به اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطرنشان کرد: در شرایط پیش از اجرای طرح هدفمندی و اصلاح ارز ترجیحی و نرخ ارز، یارانه‌ها عمدتا به دهک‌های پر درآمد جامعه پرداخت می‌شد به این معنا که افرادی که درآمد بیشتر، خانه‌های لاکچری، باغ و ویلای بیشتری داشتند، سهم بیشتری از یارانه را تصاحب می‌کردند.

یزدی‌خواه تاکید کرد: دولت سیزدهم شجاعت به خرج داده و با وجود همه ناملایمات، تحریم‌های ضد حقوق بشری، بدهی‌های انباشته شده میراث دولت گذشته، حجم وسیع کارخانجات در معرض تعطیلی، جوانان جویای کار، آسیب‌های به جا مانده از ویروس کرونا، قطع تبادلات تجاری با دنیا ریسک این کار پر خطر را پذیرفت.

وی عنوان کرد: شاید مردم عادی به ابعاد و اهمیت این موضوع پی نبرند، اما فرهیختگان، اقتصاددانان، سیاست‌مداران، و چهره‌های علمی، دانشگاهیان و کارشناسان ضرورت جراحی اقتصادی در کشور را می‌دانند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: البته کارهای دیگری نیز نیاز باید انجام شود، اما از نقاط برجسته انجام تحول در نظام اقتصادی کشور است از این‌رو دولت اصلاح نرخ ارز را در دستور کار قرار داده است.

یزدی‌خواه گفت: به این ترتیب کشاورزان برای تولید منتظر نهاده‌های دامی دولت نمی‌مانند و تولیدکنندگان کالای خود را با بهای واقعی می‌فروشند، همچنین دولت موظف شده مازاد تولید را خریداری کرده و جنبه صادراتی آن‌ها را فراهم کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه