اخبار داغ

رییس پلیس امنیت اقتصادی خراسان شمالی خبر داد؛

کشف ۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و عرضه خارج از شبکه در خراسان شمالی

کشف ۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و عرضه خارج از شبکه در خراسان شمالی
تقی توئی گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق و عرضه خارج از شبکه کالا را در استان کشف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقی توئی، رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: واحد تخصصی پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

توئی گفت: با آغاز فعالیت این واحد تخصصی در استان، امر پیش بینی، پیشگیری، مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه کالا منسجم تر شده است.

وی اعلام کرد: پلیس امنیت اقتصادی استان در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۹۰ درصد افزایش کشفیات قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه کالا داشته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: در استان ارزش کالاهای کشف شده قاچاق و عرضه خارج از شبکه کالا در صال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان در استان کالاهای کشف شده عرضه خارج از شبکه بیشتر از قاچاق کالاهای ممنوعه بوده است، گفت: کود شیمیایی، احشام، آرد، فرآورده های نفتی، سیگار، اقلام آرایشی، بهداشتی، پزشکی، دستگاه های ماینر، لوازم خانگی از جمله کالاهای کشف شده بوده اند.

توئی خاطرنشان کرد: در سال گذشته پلیس امنیت اقتصادی استان در همکاری با پلیس امنیت اقتصادی استان های همجوار نیز ۱۵ ماموریت فرا استانی با هدف مبارزه با قاچاق کالا را انجام داده است.

وی دلالان را از جمله عاملان اصلی در انجام قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه کالا نام برد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به این مطلب که عوامل مختلفی از جمله معیشت، کسب سود بیشتر، وجود درگاه مرزی و فرهنگ بر بروز تخلف قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه آن موثر هستند، تصریح کرد: اقدام به انجام این تخلف علاوه بر اینکه امنیت شغلی کارگران و تولید داخلی را به مخاطره می اندازد همچنین بر نوسان قیمت ها نیز موثر است و سلامت، فرهنگ و سبک زندگی را نیز تهدید می کند.

وی بیان کرد: مردم باید به این اقناع فکری برسند که حمایت از تولیدات داخلی، علاوه بر اینکه امنیت شغلی کارگران و بهبود وضعیت اقتصادی را به همراه دارد همچنین موجب کاهش قاچاق کالا و کاهش عرضه خارج از شبکه کالا نیز می شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در خاتمه در پاسخ به این سوال که آیا آزاد سازی قیمت ها بر کاهش و یا افزایش قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه آن تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: این جراحی اقتصادی که در دستور کار دولت قرار گرفته است بر کاهش قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه آن راهگشا خواهد بود.

توئی تصریح کرد: در عین حال، باید این مسئله را با گذر زمان مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه