اخبار داغ

رئیس سازمان صمت کردستان:

مردم نگران کمبود کالاهای اساسی نباشند/ شهروندان آرامش خود را حفظ کرده و از خریدهای بیش از نیاز خودداری کنند

مردم نگران کمبود کالاهای اساسی نباشند/ شهروندان آرامش خود را حفظ کرده و از خریدهای بیش از نیاز خودداری کنند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: از مردم عزیز استان خواهشمندیم که از هر گونه هرج و مرج جلوگیری کنند چرا که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به صورت فراوان در سطح انبار های خصوصی و مراکز دولتی ذخیره سازی شده و هیچ کمبودی در زمینه ی کالا های اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد و در این مورد آرامش خود را حفظ و از احتکار خانگی کالاهای اساسی خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خلیقی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کردستان  در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: دولت مردمی در آستانه مردم سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن در بین مردم است چرا که در چند سال اخیر وابستگی ارز ترجیحی بیشتر شد و این موضوع باعث گردید تعداد تجاری کشوری کاهش یابد و نه تنها یارانه به جیب مصرف کنندگان نرود بلکه  تعدادی از وارد کنندگان بخش زیادی از یارانه ها  را به شکل قاچاق و یا صادرات از مرز کشور خارج کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی,
وی گفت: در سال گذشته شاهد ٣١درصدی افزایش وزنی واردات به کشور بودیم و این در حالی است که مصرف مردم کمتر از این افزایش بوده است.
,
 
,
خلیقی با اشاره به نا آرامی های اخیر در اورآسیا افزود: در این برهه زمانی افزایش چشمگیر قیمت ها در سطح جهانی را شاهد بودیم که در این راستا دولت مردمی تصمیم به طرح مردم سازی یارانه ها و واریز یارانه به دهک های مختلف جامعه نمود.
,
 
,
وی با اشاره به دلایل اجرایی این طرح و اتفاقات بعد از آن اظهار داشت: بعد از تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور ٣ موضوع توجیه افکار عمومی, بحث قیمت گذاری کالاها و کنترل نظارت بر سطح بازار مد نظر قرار گرفت تا در آن و با اجرای این طرح به عدالت اجتماعی  در بین مردم رسید .
,
 
,
خلیقی گفت: دولت ٣ دسته قیمت کالای اساسی را در نظر گرفته است که دسته اول کالاهای است که مستقیما از نهاد های دامی,روغن خام وارداتی متاثر هستند و دسته دوم محصولاتی که از دسته اول متاثر و قیمت گذاری میشوند و دسته سوم کالا های هستند که بستگی به قیمت جهانی دارند که این سه دسته کالا توسط مجموع وزارت جهاد کشاورزی و سازمان صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده قیمت گذاری و ابلاغ می گردد تا در ادامه توسط سازمان ستاد تنظیم بازار کشور این موضوع در استان ها نهادینه شود.
,
 
,
رئیس سازمان صمت در ادامه به برنامه های سازمان صمت برای جلوگیری از نظارت و کنترل بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها اشاره و بیان داشت:  دولت در قالب کمیته اقدام مشترک نظارتی, شامل سازمان صمت ,سازمان جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نسبت به اجرای بعد نظارتی و نظارت عالی بر سطح بازار و انبار ها و شرکت های پخش در قالب گشت های مشترک نسبت به نظارت و بازرسی در سطح شهر نظارت های لازم را به صورت ٢٤ساعته انجام خواهند داد.
,
 
,
خلیقی خاطر نشان کرد: از مردم عزیز استان خواهشمندیم که از هر گونه هرج و مرج جلوگیری کنند چرا که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به صورت فراوان در سطح انبار های خصوصی و مراکز دولتی ذخیره سازی شده و هیچ کمبودی در زمینه ی کالا های اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد و در این مورد آرامش خود را حفظ و از احتکار خانگی کالاهای اساسی خودداری کنند.
,
 
,
خلیقی افزود: ۲ ماه یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوارها واریز شده و در آینده کالا برگ الکترونیکی جایگزین یارانه نقدی خواهد شد.
,
 
,
وی در ادامه با تاکید بر همکاری جامعه بزرگ اصناف و بازار و بخش خصوصی در این باره بیان داشت: همه باهم  در اجرای این جراحی بزرگ اقتصادی باید  دولت مردمی را یاری کنیم تا به هدف والای این طرح دست یابیم.
,
 
,
خلیقی در پایان از مردم خواست تا هر گونه موارد گران فروشی را به سامانه ١٢٤ یا ١٣٥ اطلاع رسانی کنند تا سریعا توسط سازمان مربوطه رسیدگی شود.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه