اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

۸۹۰ امین قنات در خراسان جنوبی افتتاح شد/ احیای صنایع راکد در دست دولت و بسیج سازندگی

۸۹۰ امین قنات در خراسان جنوبی افتتاح شد/ احیای صنایع راکد در دست دولت و بسیج سازندگی
زهرایی گفت: امروز افتخار داریم در خراسان‌جنوبی ۸۹۰ امین قنات مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی که به نمایندگی سازمان جهادکشاورزی استان همکاری همه جانبه را با بسیج سازندگی داشته افتتاح کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای جنت آباد بخش سده شهرستان قاین، اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج سازندگی رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در کشور به مدت ۱۰ روز در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: در این رزمایش ۱۵۳ هزار جهادگر در یک‌هزار نقطه روستایی و محلات حاشیه شهر در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی می‌کنند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: پروژه‌های محرومیت‌زدایی اولویت داری که در طرح مشترک بسیج سازندگی و دولت مردمی و انقلابی منعقد شده شامل آبرسانی شرب روستایی، آب کشاورزی، زیرساخت‌های اشتغال و جاده‌های بین مزارع و روستایی می‌شود که الحمدلله در هفته بسیج سازندگی بخشی از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده است.

,

سردار زهرایی عنوان کرد: امروز افتخار داریم در خراسان‌جنوبی ۸۹۰ امین قنات مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی که به نمایندگی سازمان جهادکشاورزی استان همکاری همه جانبه را با بسیج سازندگی داشته افتتاح کنیم.

,

وی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی بیشترین رشته قنات و چشمه سار را دارد و نیاز به احیای قنوات، استخر ذخیره آب و کانال‌کشی تا سر مزارع دارد که این طرح به عنوان آبخیز تا جالیز از تفاهم به مرحله کارشناسی و ان شاءالله در آینده نه چندان دور با ریز پروژه‌هایی که مشخص می‌شود به انعقاد قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی منتهی می‌شود.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امیدواریم هم بخش مردمی، جلب خیرین و همکاری گروه‌های جهادی که بی منت و پر تلاش پای کار ایستادند و هم منابع اعتباری که از طرف دولت و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی برای این کار گذاشته می‌شود اجرا شود.

,

زهرایی گفت: طرح آبخیز تا جالیز از نظر ما رضایت‌مندی را در بین مردم به ویژه مناطق روستایی را افزایش می‌دهد و به تولید محصولات استراتژیک و مزیت دار هر منطقه‌ای کمک می‌کند.

,

وی اظهار کرد: برای نمونه در خراسان‌جنوبی در چهار شهرستان، زرشک می‌تواند یکی از محصولات مزیت دار و قطب صنایع تبدیلی باشد حتی برای کشور با احیای قنات، احداث استخر و کانال‌کشی می‌توانیم کار را رونق ببخشیم، برداشت در واحد سطح افزایش یافته و تولید ناخالص کشور نیز افزایش پیدا یافته و هم از خام فروشی بعد از این‌که ارزش افزوده به مردم روستاها رسید می‌توانیم صنایع تبدیلی را سوار این کار کنیم.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: با این اقدام صنایع راکد که در دست توافق با دولت است نیز احیا خواهد شد.

,

طرح راهبری شغلی شترمرغ افتتاح شد

,

همچنین امروز با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی طرح راهبری شغلی شترمرغ به نمایندگی از ۶۸۴ کارگاه اشتغال خرد خانگی با اعتباری بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال در روستای محمدآباد پسکوه قاین افتتاح شد.

,

 

,

انتهای پیام/۱۲۷

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه