اخبار داغ

مدیرکل امور اقتصادی و داریی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

قبلا پول یارانه از جیب دهک های پایین به جیب اتباع خارجی هم می رفت

قبلا پول یارانه از جیب دهک های پایین به جیب اتباع خارجی هم می رفت
مدیرکل امور اقتصادی و داریی آذربایجان شرقی گفت: در کشور ما نزدیک به ۱۰ میلیون نفر اتباع خارجی داریم، یعنی قبلا پول یارانه از جیب دهک های پایین درآمدی علاوه بر دهک های بالا، به جیب اتباع خارجی هم می رفت ولی الان به خود مردم داده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ واقف بهروزی در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص اصلاح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: این موضوع به لحاظ علمی و اقتصادی ثابت شده که یارانه ای که به صورت عام به صنایع غذایی تخصیص پیدا می کند، نشتی غالب آن برای افراد پردرآمد است؛ یعنی با توجه به میزان مصرف صنایع غذایی توسط دهک های بالای درآمدی، همیشه دهک های پایین مصرف کمتری دارند. علاوه بر داشتن بار مالی به دولت و کسری بودجه، یارانه از جیب دهک های پایین درآمدی بیشتر برداشته و به جیب دهک های بالا می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار ,

اصلاح یارانه ها به منظور برداشتن بار مالی تحمیلی از فقرا

, اصلاح یارانه ها به منظور برداشتن بار مالی تحمیلی از فقرا, اصلاح یارانه ها به منظور برداشتن بار مالی تحمیلی از فقرا,

وی ادامه داد: از طرف دیگر هم از یک طرف هم این نوع یارانه عام، هزینه های تورم و نقدینگی را به بازار تحمیل می کند، در نتیجه دهک های پایین درآمدی این تورم را تحمل می کنند؛ درست است که ما در عمل یارانه نقدی را حفظ کرده ایم ولی بار تحمیلی به فقرا بیشتر می شود.

,

جراحی بزرگ اقتصادی اجتناب ناپذیر است

, جراحی بزرگ اقتصادی اجتناب ناپذیر است, جراحی بزرگ اقتصادی اجتناب ناپذیر است,

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جراحی بزرگ اقتصادی اجتناب ناپذیر است، افزود: ما باید توزیع یارانه را به بهر وری برسانیم و در اغلب کشورها این اتفاق افتاده است.

,

قبلا پول یارانه از جیب دهک های پایین به جیب اتباع خارجی هم می رفت

,

وی با اشاره به مزایای اصلاح یارانه ها گفت: در کشور ما نزدیک به ۱۰ میلیون نفر اتباع خارجی داریم، یعنی قبلا پول یارانه از جیب دهک های پایین درآمدی علاوه بر دهک های بالا، به جیب اتباع خارجی هم می رفت ولی الان به خود مردم داده می شود.

,

نظارت های بی سابقه برای عدم سرایت افزایش قیمت به سایر کالاها

, نظارت های بی سابقه برای عدم سرایت افزایش قیمت به سایر کالاها, نظارت های بی سابقه برای عدم سرایت افزایش قیمت به سایر کالاها,

وی به نگرانی مردم درباره اثرات افزایش یا همان واقعی شدن قیمت ها به سایر کالاها اشاره کرده و گفت: دستگاه های اجرایی نظارت می کنند تا سرایت گرانی به سایر کالاها صورت نگیرد و نظارت هم بسیار شدید است و نظارت های چند روز اخیر، بی سابقه بود لذا به مردم امید می دهم که نگران نباشند.

,

بهروزی خاطر نشان کرد: نرخ یارانه ۴۰۰هزار تومانی برای سه دهک پایین درآمدی کاملا محاسبه شده است؛ یعنی مصرف خانوار کالاهای مصرفی و بازگشتی به صورت نقدی محاسبه شده است. قدرت خرید مردم تا دهک نهم، بیش از پیش شده است و یارانه نقدی با در نظر گرفتن تعداد افراد و میزان مصرف خانوار، به حساب خانواده ها واریز شده است که در آینده ای نزدیک هم تبدیل به کالابرگ خواهد شد و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

,

وی با بیان اینکه اصلی ترین نگرانی مردم سرایت افزایش قیمت برخی کالاها در کالاهای دیگر است، افزود: در این مورد کنترل شدید اعمال می شود و تمام هم و غم دولت هم برای رفع این نگرانی است.

,

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی تاکید کرد: قیمت نان سنتی فعلا افزایش نخواهد داشت و تا دولت از طرح آزمایشی خود در شهر زنجان اطمینان پیدا کند و نتایج آن بررسی شود.

,

جاماندگان یارانه نگران نباشند

, جاماندگان یارانه نگران نباشند,

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تبریزبیدار در مورد نحوه تعیین جاماندگان یارانه نیز گفت: بعضی افرادی قبلا مشمول دریافت یارانه نبودند و الان هم در جریان اصلاح هدفمندی ی، یارانه دریافت نمی کنند و این نگرانی بین آن ها وجود دارد که آیا مشمول دریافت یارانه های بعدی خواهند بود یا نه. این موضوع چند حالت دارد؛ بعضی ها در سال ۹۳ برای یارانه ثبت نام نکرده اند و یا جامانده هستند. این افراد جامانده در آینده ای نزدیک در سامانه ای هدفمندی یارانه ها ثبت نام می شوند و می توانند درخواست خود را ثبت کنند و اگر مشمول دریافت یارانه باشند،به آن ها تعلق خواهد گرفت و حتی مبلغ یارانه های قبلی هم برای آن ها واریز خواهد شد.

,

بهروززی در مورد دسته بندی های دیگر نیز گفت: ممکن است بعضی افراد جزو جاماندگان نباشند و دولت آن ها را از دریافت یارانه حذف کرده باشد، و یا گروهی هم نسبت به دهک خود اعتراض داشته باشند؛ این افراد هم اگر اعتراضی داشته باشند می توانند در سامانه، شکایت خود را ثبت کنند تا رسیدگی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه