اخبار داغ

انتظار از سعید ارمغانی

امید به جوانگرایی و ظهور نسل جدید در بسکتبال/ ارمغان تازه با انتخاب سرمربی جدید

امید به جوانگرایی و ظهور نسل جدید در بسکتبال/ ارمغان تازه با انتخاب سرمربی جدید
با انتخاب سعید ارمغانی باید امیدوار به پوست اندازی و تغییر نسل در تیم ملی بسکتبال باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخاب سعید ارمغانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال، یک اتفاق جالب و مهم بود که مهمترین تصمیم جواد داوری به عنوان رئیس جدید فدراسیون بسکتبال در مدت کوتاه حضورش در صندلی ریاست فدراسیون به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ارمغانی البته چهره ناآشنایی برای بسکتبال ایران نیست و پیش از این یک بار دهه 80 این پست را تجربه کرده و برای بار دوم به نیمکت تیم ملی می رسد. ارمغانی در تمام این سالها در کشور مجارستان بسکتبال را پی گرفته و در تیم های مختلفی مربیگری کرده و حالا با تجربه ای افزونتر نسبت به دوره قبلی روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست.

,

حضور اول او اگرچه با فراز و نشیب هایی همراه بود اما یادآور یک اتفاق جالب و مهم در بسکتبال ایران است. پوست اندازی و تغییر نسل و بروز و ظهور نسل طلایی بسکتبال ایران از دهه 80 و همان دوران سرمربگیری سعید ارمغانی آغاز شد.

,

سال های پیش و در تیم ملى بسکتبال ایران روند جوانگرایى آغاز و از سال 1379 این روند با حضور گرى لیمون و بعد از آن در سال 1380 توسط سعید ارمغانى در بازی هاى غرب آسیا در کویت شتاب گرفت.

,

در آن مقطع شاهد حضور تدریجى جوانان شایسته اى هم چون پویا تاجیک، ایمان زندى و… بودیم. این تغییرات در ابتدا برای ورزش کشور خوشآیند نبود و در بازیهاى غرب آسیا آن تیم جوان از کویت، امارات، سوریه شکست خورد تا در نتیجه گیری ناکام محض باشد. در حقیقت کسب تجربه و بهاى جوانگرایى در تیم ملى عدم موفقیت در این رقابت ها بود.

,

اما این پایان راه نبود؛ صبورى و درک بالاى اهالى بسکتبال، روند جوانگرایی در تیم ملی را شیرین کرد. با تغییرات مدیریتى در فدراسیون این روند شدت گرفت و نتیجه آن شد که با حضور بازیکنانى هم چون صمد نیکخواه بهرامى، سامان ویسى، حامد سهراب نژاد، مهدى کامرانى، حامد حدادى، شادروان آیدین نیکخواه بهرامى، جواد داوری و… نسل طلایى بسکتبال ایران شکل بگیرد و شاهد بیش از یک دهه افتخارآفرینى این نسل باشیم.

,

نسلی که حالا به پایان راه رسیده و آرام آرام باید شاهد خداحافظی آنها از تیم ملی باشیم. قطعا عدم حضور بازیکن ارزشمند در تیم ملى، خلاء بزرگى براى همبازیان، کادر فنى، اهالى و علاقمندان بسکتبال بوده اما چه خوب بود که به جاى تسویه حساب هاى شخصى و تخریب روحیه و اعتماد بنفس جوانان به آنها اعتماد نفس کافی را داده تا باز هم شاهد ظهور پدیده هایی چون حامد حدادی حدادی ها، صمد نیکخواه بهرامی ها در تیم ملی و تشکیل یک نسل طلایی دیگر، باشیم.

,

می‌توان حضور دوباره سعید ارمغانی در تیم ملی بسکتبال را به عنوان سرمربی تداعی دوباره این خاطرات دانست. ای کاش که ارمغانی در بازگشت مجدد به تیم ملی همین مسیر را دوباره پی بگیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه