اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان مطرح کردند:

تحقق اقتصاد مقاومتی، مهمترین وظیفه دولت سیزدهم/دشمن به دنبال ایجاد التهاب در جامعه است

تحقق اقتصاد مقاومتی، مهمترین وظیفه دولت سیزدهم/دشمن به دنبال ایجاد التهاب در جامعه است
ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی،مهمترین وظیفه دولت سیزدهم است، گفتند: دشمن به دنبال ایجاد التهاب در جامعه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، اظهار داشت: نظام اسلامی در طول این سال‌هایی که از تشکیل آن می گذرد، در عرصه های مختلفی با موفقیت عمل کرده است در عرصه های علمی، نظامی، فناوری هستهای، علوم و فضا، پزشکی، علوم زیست فناوری و ده ها موفقیت دیگر از موفقیت های این کشور است اما از حوزه اقتصاد علیرغم تلاش هایی که صورت گرفته است به نقطه مطلوب نائل نشده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: رویدادهای زیادی باید در مملکت ما به جهت اقتصادی رخ دهد تا ما به نقطه مطلوب برسیم و برنامه های اقتصادی فراوانی باید در کشور اجرا شود تا این بیماری مزمن علاج شود و امروز به جایی رسیدم که باید عمل جراحی بر اقتصاد صورت گیرد و اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، بهبود فضای کسب و کار و اصلاح نظام توزیع کالا، خودکفایی در کالاهای اساسی و ده ها مسائل اقتصادی وجود دارد که باید حل و فصل شود تا  به فضای مناسب اقتصادی برسیم.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: اقتصاد کشور دیگر تاب تحمل مشکلات مزمن را ندارد، به عنوان مثال سفر خارجی یک نفر به یکی از کشورهایی که در همسایه ما هم نیست برای هر بلیط دولت پنج میلیون تومان یارانه پرداخت می کند اما سوال اینجاست که کدام قشر متوسط و ضعیف از این برخوردار هستند؟

,

وی تصریح کرد: سالانه میلیونها نفر به سفرهای تفریحی می روند و دولت بابت اینها یارانه می دهد، از طرفی مصوبه الزام آور مجلس را داریم که گرفتن یارانه از واردکنندگان به مردمی که مصرف کننده هستند و تفاوت قیمت با کشورهای همسایه داریم و این وضعیتی که به جهت مواد غذایی و کالاهای اساسی به وجود امده، راه چاره ای جز این نیست.

,

شاهرخی بیان کرد: باید فرهیختگان اقتصادی و علمی، رسانه ها در راستای تبیین طرح اقتصادی تلاش کنند البته در این چند ماه موفقیت دولت در مدیریت مهار کرونا بسیار چشمگیر بود، حضور و گفتگو در بین مردم و کم کردن فاصله ها و همچنین آغاز حرکت در تولید مسکن و این اقدامات شجاعانه دولت است که طی این مدت انجام داده است.

,

امام جمعه خرم‌آباد خاطر نشان کرد: اخیرا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور به صورت رایگان بیمه شدند، آزادسازی سواحل دریا و این کاری است که کسی جرات انجامش را نداد و همه اینها کارهای مهمی است که انجام شده است و سفر به استان و ۱۷۰ مصوبه در همه بخش ها و تخصیص هزار میلیارد تومان پول نقد به استان کارهای بسیار بزرگی است.

,

وی بیان کرد: شخصیت رئیس جمهور با توجه به سوابق مدیریتی و ضد فسادی که دارد نشان می دهد که باید به این جراحی اقتصادی امیدوار باشیم البته برای مقابله با احتکار، گرانی و کم فروشی باید همه دستگاه ها پای کار باشند و تنظیم بازار قبل از هر چیزی باید گروه هایی را برای بازرسی به فروشگاه ها اعزام کند و زمان بازرسی افزایش یابد و ما در موقعیت خاصی هستیم و همه باید کمک کنند و باید مراقب بود چرا که فتنه گران به دنبال این هستند افکار عمومی را تحریک کنند و در فضای مجازی با هدف ایجاد التهاب، کمبود کالاها را تبلیغ می کنند و فیلم هایی که مرتبط به فتنه های قبل است، بازنشر می کنند.

,

شاهرخی اظهار داشت: ایران کشوری کهن است که دارای فرهنگ های اصیل میباشد و دارای مناسبت های فراوانی است و تعامل اقوام می تواند آثار ارزشمندی را در پی داشته باشد ولی هر مراسم مذهبی، دینی، ملی و قومی را می توان به شکل صیحیح برگزار یاد به گونه ای باشد که منجر به ناهنجاری شود.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در سال ۹۸ جشنواره ای در مرکز استان برگزار شد که همراه با ناهنجاری هایی بود و جشنواره هایی که مانند جشنواره ملی فرهنگ اقوام ملی هستند، وزارتی بوده و در روز جشنواره در راستای حفظ عفاف، حجاب و حیا تذکراتی داده شد و ده ها نفر از گروه های مردم نهاد در طول برگزاری جشنواره و از وقوع برخی ناهنجاری ها جلوگیری کردند ولی در جشنواره ملی فرهنگ اقوام با توجه به تحریک هایی که از طرفی برخی افراد بود، ناهنجاری هایی زشت علی‌رغم همه تمهیدات به وقوع پیوست.

,

دشمن به دنبال وارونه نشان دادن دستاوردهای کشور است

, دشمن به دنبال وارونه نشان دادن دستاوردهای کشور است, دشمن به دنبال وارونه نشان دادن دستاوردهای کشور است,

حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد اظهار داشت: دولت سیزدهم طرح بزرگ اقتصادی را با کار کارشناسی آغاز کرده اند تا با این کار اقتصاد بیمار بهبود یابد و دولت همه تلاش خود را برای این طرح به کار گرفته تا بتواند با هدف کمک به مردم گام بردارد.

,

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح، دشمنان از طریق رسانه های خود سعی دارند تا همه چیز را برعکس نشان دهند و باید مراقب بود چرا که دشمن، کارش دشمنی است و برای ضربه زدن از هر فرصتی استفاده می کند.

,

امام جمعه بروجرد با اشاره به عزل و نصب ها، تصریح کرد: اگر افرادی در عزل و نصب ها دخالت کنند و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد نمایند، حتما نام آنها را اعلام خواهیم کرد و باید هر کسی وظایفی را که بر عهده دارد به خوبی انجام دهد نه این که در برخی از امور دخالت نماید.

,

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان بروجرد نیروهای توانمند و جوانی دارد که برای جذب، لازم است از افراد بومی استفاده شود.

,

وی با اشاره به اقدام میرزای شیرازی گفت: اقدامی که میرزای شیرزای در راستای لغو امتیاز تنباکو انجام داد سبب شد تا هیمنه پوشالی انگلیس شکسته شود.

,

تحقق اقتصاد مقاومتی ،مهمترین وظیفه دولت سیزدهم

, تحقق اقتصاد مقاومتی ،مهمترین وظیفه دولت سیزدهم, تحقق اقتصاد مقاومتی ،مهمترین وظیفه دولت سیزدهم,

 حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: همه ما تکلیفی فراتر از خواندن نماز و روزه گرفتن داریم، بایستی تمام وجود خود را کنترل کرده و با یاد خدا با یاد خدا قلب‌ها تسکین دهیم.

,

وی افزود: گاهی اوقات مغرور شدن، انسان را به بیراهه می‌کشاند و از عبادات خالصانه الهی دور می‌کند.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت اهتمام ویژه نسبت به نماز جمعه، عنوان کرد: کسی که سه جمعه بدون علت به نماز جمعه نرود منافق به شمار می‌رود؛ نعمت الهی این است که در خط خداوند متعال باشیم، عزم و اراده‌ها بایستی قوی باشد و حق عبادات بایستی به‌درستی بجا آورده شود.

,

وی با اشاره به جریان کاپیتولاسیون و تلاش امام (ره) برای لغو آن، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: این قانون بنا داشت که ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی بیشتر احترام داشته باشند و این قانون به این صورت بود که اگر فرد عالی‌رتبه ایرانی یک سگ آمریکایی را با ماشین زیر بگیرد بازخواست می‌شود که این سند بردگی ملت ایران و جنایتی بود که در تاریخ رخ داد‌.

,

طهماسبی با اشاره به اهمیت برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: دولت برنامه‌های مهمی در پیش دارد، بایستی دستگاه‌های مختلف در این راستا پشتیبانی کنند؛ بیماری نظام اقتصادی یک میراث ناجوری است که از دهه ۵۰ تاکنون به‌جای مانده است و بعد از انقلاب دولت‌های مختلف کارهایی کردند ولی نتوانستند به‌طور کامل محقق شود.

,

امام‌جمعه با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار اقتصاد کشور، بیان کرد: رفع موانع شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی، حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی از وظایف مهم دولت است.

,

طهماسبی با اشاره به سیاست دولت در تغییر در تخصیص ارز ترجیحی، بیان کرد: دولت در این زمینه شناسایی‌ها را انجام داده است، فقط بایستی در راستای پیاده‌سازی این طرح نظارتی جدی در سطح جامعه داشته باشد.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه دولت بایستی درزمینهٔ اطلاع‌رسانی‌ها نیز قوی عمل کنند، گفت: اصلاح ساختار بودجه، دانش‌بنیان کردن اقتصاد، رشد کار و تولید مولد، تأمین امنیت غذایی، مقابله با آسیب‌پذیری اقتصاد، مردمی سازی یارانه‌ها و… را دولت بایستی گام‌به‌گام انجام دهد.

,

وی خطاب به مردم بیان کرد: کالای اساسی و موردنیاز مردم کاملاً در بازار موجود است و مردم در این راستا هیچ نگرانی نداشته باشند، روز گذشته ۱۵ تن گوشت مرغ توزیع‌شده و امروز نیز علی‌رغم تعطیلی روز کشتارگاه فعال بوده است.

,

طهماسبی با اشاره به اهمیت سفر بشار اسد به ایران، گفت: سوریه دارای منابع بسیار مهمی است و خط مقدم جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه تعزیرات بایستی بر بازار نظارت جدی داشته باشند و با متخلفین برخورد قانونی کند، بیان کرد: مدیران کل، مدیران شهرستانی را با شاخصه توانمندی، تعهد و عدالت انتخاب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه