اخبار داغ

حذف ارز ترجیحی، نسخه شفابخش اقتصاد بیمار؛

هیجان کاذب برای خریدهای غیرضرور/ جو روانی بازار تعادل عرضه و تقاضا را به هم می‌زند

هیجان کاذب برای خریدهای غیرضرور/ جو روانی بازار تعادل عرضه و تقاضا را به هم می‌زند
جو روانی بازار، تعادل عرضه و تقاضا را به هم می‌زند؛ از این رو سیاست تشویق مردم به خریدهای مازاد و القای کمبود کالا در بازار، توطئه دشمن است. که می‌طلبد مردم صبور ایران، آگاهانه با این مسئله روبرو شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، چند روزی از حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می گذرد، حذف ارزی که ضررهای عظیم بر اقتصاد کشور وارد کرد و سرمایه های زیادی با این عنوان از مسیر اصلی دور شده و به جای اینکه کالاهای مورد نیاز مردم با این ارز تهیه شود، زمینه برای جولان دلالان و رانت خواران فراهم شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

دولت سیزدهم با عزم راسخ و شجاعانه، تصمیم گرفت تا گامی بلند در عرصه اقتصاد بردارد و یک بار برای همیشه ریشه فساد و رانت ناشی از این ارز را نابود کند تا بتواند با هدفمند کردن یارانه ها سبب شود تا اقشار ضعیف جامعه بهتر بتوانند مایحتاج خود را تامین کنند.

,

بدون شک موفقیت دولت سیزدهم و هر موفقیتی از کشور برای دشمن سنگین است چرا که معاندان و دشمنان سالهاست از هر حربه و هجمه ای برای ضربه به کشور استفاده می کنند و حالا که قرار است با نسخه دولت سیزدهم، مرهمی بر زخم اقتصاد بیمار گذاشته شود، سنگ اندازی معاندان را به دنبال دارد.

,

طی چند سال گذشته و خصوصا در دولت روحانی، شرایط گرانی و بی توجهی به بازار بسیار مشهود بود تا جایی که روز به روز معیشت مردم در تنگنا قرار می گرفت و از طرفی آمارهای زیادی از جولان قاچاقچیان و دلالان مشاهده می شد که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی، منافع هنگفتی را به جیب زدند.

,

,

, ,

سمپاشی دشمن علیه جراحی بزرگ اقتصادی دولت

, سمپاشی دشمن علیه جراحی بزرگ اقتصادی دولت, سمپاشی دشمن علیه جراحی بزرگ اقتصادی دولت,

طی روزهای گذشته دولت دو ماه یارانه نقدی را به حساب مردم واریز کرد و سپس قیمت اقلامی از جمله مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن را به نرخ جدید اعلام کرد و با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که این طرح اقتصادی می تواند به بهبود بخشیدن سفره های اقشار متوسط و ضعیف جامعه کمک کند اما با آغاز این طرح، رسانه های غربی دست به کار شدند تا با القای ناامیدی و جوی روانی مشکلاتی را در کشور ایجاد نمایند.

,

طی روزهای گذشته رسانه های خارجی با استفاده از کارشناسان قلابی دست به کار شده اند و همه توان خود را به کار گرفته اند تا واقعیت را وارونه نشان دهند و با سم پاشی در این زمینه، مردم را تحریک به اغتشاش کنند.

,

این در حالیست که کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد اما آنچه طی این روزها اختلال ایجاد کرده، عدم رعایت عرضه و تقاضا در بازار است به طوری که برخی از مردم اقدام به خریدهای غیر ضروری کرده و از همه اقلام حتی غیر ضروری، به میزان بسیار بالایی تهیه می کنند.

,

در واقع احتکار خانگی به معنی خریداری بیش از نیاز و نگهداشتن همین کالاهای اساسی در منزل است که سبب شده در برخی از بخش ها همین خریدهای هیجانی، مشکلاتی را ایجاد نماید.

,

از سوی دیگر کفتار صفتانی، اقلام و کالاهای اساسی را در انبارها احتکار کرده اند و با این کار نمک بر زخم اقتصاد می پاشند، این سودجویان که گویی بویی از انسانیت نبرده اند دست به احتکار زده و برای کسب منفعت بیشتر، نیازهای اولیه مردم را در انبارها دپو کرده اند به طوری که در همین یک هفته اخیر صدها تن کالای احتکار شده کشف و ضبط شد.

,

,

, ,

دشمن به دنبال القا کردن کمبود کالا در بازار است

, دشمن به دنبال القا کردن کمبود کالا در بازار است, دشمن به دنبال القا کردن کمبود کالا در بازار است,

امیر علی حیدر امیری تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: بعد از جراحی بزرگ اقتصادی، دشمن یک جنگ روانی رسانه ای هدفمندی را آغاز کرده است و مردم را تحریک و ترغیب به خریدهای مازاد می کند، طبق آمار خیلی از کالاهایی که در طول سال خریدار نداشت، امروزه توسط مردم خریداری و در منازل نگهداری می شود.

,

وی افزود: دشمن به دنبال القا کردن و ایجاد قحطی مصنوعی به وسیله هجوم مردم به فروشگاه ها است و اینگونه القا می کند که در آینده قحطی خواهد شد و اجناس گران تر می شوند و مردم اگر نخرند یا دیگر کالایی در بازار نیست و یا با قیمت بالاتری بخرند و با ایجاد ترس و نگرانی، مردم را تحریک به خریدهای غیر ضروری می کند.

,

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: همین سبب می شود تا جو روانی به سمت التهاب و شورش اجتماعی پیش می رود و اگر این روند ادامه یابد منازل مردم انبار احتکار کالاهای معیشتی دیگران می شود که تعدادی گرسنه و تعدادی سیر می شود و همین سبب بروز مشکلاتی می شود.

,

امیری بیان کرد: انتظار می رود مردم سواد رسانه ای و بصیرت داشته باشند و نخبگان به دنبال این باشند که مردم را ترغیب کنند که به اندازه خرید کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

,

,

, ,

خریدهای مازاد، تعادل عرضه و تقاضا را بر هم می زند

, خریدهای مازاد، تعادل عرضه و تقاضا را بر هم می زند, خریدهای مازاد، تعادل عرضه و تقاضا را بر هم می زند,

رضا سپهوند کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: جراحی اقتصادی نیازمند مشارکت شهروندان بوده و واضح است که سیستم یارانه ها تاکنون فسادزا و ناکارآمد بوده و اجماع همه اقتصاددانان بر اصلاح و هدفمندی آن با هدف رفاه بیشتر شهروندان می باشد.

,

وی افزود: شریط موفقیت برای افزایش رفاه مردم در قالب حذف ارز توسط واردکنندگان نهاده ها و کالاهای اساسی و اختصاص آن به مصرف کننده نهایی، نیازمند مشارکت مسئولانه شهروندان خواهد بود، اینکه برخی افراد به صورت هیجانی مصرف چند ماه آینده را پیش خرید کنند پسندیده نیست و سبب برهم خوردن تعادل در عرضه و تقاضا می شود.

,

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بسیاری از موادغذایی تاریخ مصرف دارند و انباشت طولانی آنها منجر به فاسد شدن می شود و با برنامه ریزی متصدیان، طی همین روزها کالاهای اساسی به فراوانی و تقویت ارز جایگزین شده و حس پشیمانی به خریداران القا می شود.

,

سپهوند عنوان کرد: نقش مقامات اقتصادی در اغنای افکار مردم و دادن تضمین، نسبت به وفور کالا می تواند اعتماد زا بوده و مشارکت شهروندان را تقویت نماید.

,

وی بیان کرد: تجربه اصلاحات اقتصادی در همه کشورها نشان دهنده آن است که اعتماد و مشارکت مردم شرط اصلی در موفقیت برنامه دولت است و همه باید کمک کنیم تا این اقدامی را که متاسفانه سالهاست به تعویق افتاده را این دولت با موفقیت نهادینه نماید.

,

به هر حال لازم است شهروندان از خریدهای مازاد و غیر ضروری خودداری کنند و با مشارکت در اجرای این طرح، امید به رفاه بیشتر را رقم بزنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه