اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

اصلاح نظام یارانه‌ای کشور دست قاچاقچیان را از زندگی مردم کوتاه می‌کند

اصلاح نظام یارانه‌ای کشور دست قاچاقچیان را از زندگی مردم کوتاه می‌کند
رئیسی گفت: عدم برابری قیمت‌ها در داخل و خارج کشور برای کالاهایی مانند آرد که در داخل کشور با یک قیمت حداقلی و در خارج از مرزها با قیمت گزافی به فروش می‌رفت زمینه قاچاق مایحتاج مردم را فراهم کرده بود؛ بنابراین دولت چاره‌ای جز این را نداشت که نظام یارانه را به نفع طبقات کم‌درآمد جامعه اصلاح کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رییسی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به موضوع اصلاح توزیع یارانه ها اظهار کرد: برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی یارانه ها؛ قرار دادن آن در موضوعاتی بوده که مستقیم به دست مردم برسد و در این میان رانتی که از قِبَل ارز ۴۲۰۰ ایجاد شده بود را از بین ببرد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: از طرفی ارز با نرخ پایین مصرف می شد و از طرفی اقلامی که  یارانه دریافت می کردند به دست مصرف کننده با آن قیمتی که با محاسبه این نرخ ارز به دست مردم می رسید اتفاق نمی افتاد.
رئیسی عنوان کرد: از طرفی دیگر عدم برابری قیمت ها در داخل و خارج کشور برای کالاهایی مانند آرد که در داخل کشور با یک قیمت حداقلی و در خارج از مرزها با قیمت گزافی به فروش می رفت زمینه قاچاق مایحتاج مردم را فراهم کرده بود؛ بنابراین دولت چاره ای جز این را نداشت که نظام یارانه را به نفع طبقات کم درآمد جامعه اصلاح کند.
وی افزود: امروز اصلاح نظام یارانه ها آغاز شده و انتظار می رود که دولت با تمام توان و دقت و ظرافت به گونه ای عمل کند که طبقات کم‌درآمد جامعه در این اوضاع اقتصادی دچار آسیب نشوند و مورد حمایت قرار بگیرند و آن ما به تفاوت هایی که بناست پرداخت شود به صورت دقیق برای مصرف‌کننده پرداخت شود تا هم مصرف کننده آسیب نبیند و هم اسباب قاچاق کالاهای ضروری داخل کشور و خارج مرزها نیز فراهم نشود.
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گندم و دارو، نهاده های دامی و کشاورزی کالاهایی بوده که با ارز ترجیحی وارد کشور می شد، گفت: موضوع ارز ترجیحی پیشنهاد دولت به مجلس بود و مجلس شورای اسلامی دست دولت را برای این برنامه باز گذاشت و اجازه داد دولت بر اساس برنامه های خودش عمل کند.
رئیسی تاکید کرد: در بحث دارو بناست که ما به تفاوت ها به جای دادن به واردکنندگان به صورت ارز ترجیحی در نظام بیمه ای کشور قرار بگیرد و بیمه‌ها بتوانند در بحث نیاز دارویی مردم کمک کنند.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری بناست قیمت نان های سنتی ثابت باقی بماند، گفت: مردم نان های سنتی خود را با قیمت ثابت مصوب شده سال ۱۴۰۱ دریافت می کنند و تفاوت قیمت آرد را نانوایی ها از سازمان هدفمندی یارانه ها دریافت می کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سایر اقلام مانند لبنیات، مرغ و نان‌های غیر سنتی مردم مورد حمایت قرار می گیرند و در این دوماه که زیر ساخت‌های الکترونیکی فراهم نشده به صورت نقدی پرداخت می شود و بعد از این دوماه اگر شرایط الکترونیکی آن فراهم شد کارت های الکترونیکی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که بتوانند خرید های خود را انجام دهند؛ برای دهک های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک سوم تا نهم نیز به ازای هر نفر مبلغ ۳۰۰ هزار تومان داده می شود البته برای نان و دارو  همه افراد کشور مشمول یارانه و کمک معیشتی دولت خواهند بود.
رئیسی اظهار کرد: برای اینکه دولت و مجلس این جراحی بزرگ اقتصادی را انجام دهد نیازمند پشتیبانی و همراهی مردم است و قطعا باید مسئولان نظارت دقیق داشته باشند که جو بازار ملتهب نشود و افرادی که به دنبال سودجویی هستند مردم را تحت فشار قرار ندهند.
وی خاطر نشان کرد: ان شاالله در سایه هماهنگی میان قوا و همراهی ملت شریف ایران به اهداف عالیه این طرح برسیم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: دولت طرح بزرگی را در دستور کار دارد و لازم است همه کمک کنند تا این طرح بزرگ به خوبی اجرا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه