اخبار داغ

مشاوره خانواده:

خویشتنداری را به کودکان بیاموزیم/ آگاهی و مهارت والدین؛ حلقه مفقوده تربیت فرزند

خویشتنداری را به کودکان بیاموزیم/ آگاهی و مهارت والدین؛ حلقه مفقوده تربیت فرزند
زهرا مطهر گفت: خویشتنداری در کودکان به مرور اتفاق می‌افتد و باید از خردسالی به آنها کمک کنیم تا برای خوب بودن منتظر تشویق یا تایید دیگران نباشند و همین نکته گام بزرگ و حیاتی موفقیت در آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا مطهر مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف والدین آموزش خویشتنداری به کودکان است، گفت: والدین باید به فرزندان کمک کنند تا متکی به خود شوند و برای تلاش بیشتر به تشویق متصل نشوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مطهر افزود: شاید از تشویق موفقیت های فرزندان مان لذت ببریم، اما در نهایت خود آنها باید مشوق خود شوند و یاد بگیرند به خود متکی باشند.
,
این کارشناس تصریح کرد: هدف از خویشتنداری این است که به کودکان مان کمک کنیم تا تشخیص دهند در زندگی و انتخاب هایشان اختیار دارند.
,
مطهر با بیان اینکه متاسفانه این بعد تربیتی در نهاد خانواده محقق نمی شود، گفت: ضعف این نکته تربیتی در نهاد جامعه و خانواده در جوانی نمایان می شود.
,
وی ادامه داد: خویشتنداری به مرور اتفاق می افتد و باید از خردسالی به آنها کمک کنیم تا برای خوب بودن منتظر تشویق یا تایید دیگران نباشند و همین نکته، گام بزرگ و حیاتی موفقیت در آینده است.
,
این کارشناس تاکید کرد: در این هنگام والدین باید از رفتار و نه خود کودک تعریف کنند و این نکته کلیدی، خویشتنداری را رقم می زند.
,
مطهر با اشاره به اینکه ضعف دانش سواد تربیتی در سیل مراجعه والدین به مراکز مشاوره نمایان می شود، گفت: والدین ترفندهای برخورد با فرزند خود را ندارند و کودک در سایه این بی تدبیری بزرگ می شود و در آینده با مشکلاتی روبرو خواهد شد.
,
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: والدین قبل از بارداری با مطالعه کتاب های تربیتی، نقاط ضعف خود را جبران کنند تا بتوانند در آینده فرزند خوبی تربیت و تحویل جامعه دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه