اخبار داغ

در نشست مشترک شهرستان تایباد صورت گرفت؛

دیدار جانشین فرمانده کل انتظامی با رئیس ارکان ارتش افغانستان/ معرفی مرزبانان ارشد مرزی و نفرات رابط در دستور کار

دیدار جانشین فرمانده کل انتظامی با رئیس ارکان ارتش افغانستان/ معرفی مرزبانان ارشد مرزی و نفرات رابط در دستور کار
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم تعامل و همکاری ایران و افغانستان در ارتقاء امنیت مرزها تاکید کرد و گفت: مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک هر دو کشور بوده؛ چراکه ایران وافغانستان هردو استکبار ستیز هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار قاسم رضایی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی نشستی با مولوی شبیر احمد رئیس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان و هیئت همراه در شهرستان تایباد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی در این نشست با اشاره به این که دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و دولت اسلامی افغانستان روابط سیاسی و مبادلات تجاری مطلوبی به عنوان دو کشور دوست و همسایه داشته و دارند، بیان داشت: این دو کشور طی سال های گذشته در رویدادها و حوادث گوناگون، با روحیه تعامل و همکاری در کنار یکدیگر بودند و هر جا که دشمنان می خواستند خدشه ای بر این روابط وارد کنند به واسطه حسن نظر و حس برادری حاکم بر تفکر دو ملت ناامید شدند.
,
 
,
 
,
با مدیریت و تدبیر در حوادث کوچک، از سوءاستفاده توسط دشمنان جلوگیری کنیم
, با مدیریت و تدبیر در حوادث کوچک، از سوءاستفاده توسط دشمنان جلوگیری کنیم,
 
,
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران استکبارستیزی را از وجوه مشترک ملت ایران و افغانستان عنوان کرد و افزود: تلاش هر دو کشور باید روی انسجام و اتحاد متمرکز شود و با مدیریت و تدبیر در مورد حوادث کوچک اجازه بزرگنمایی این حوادث را به دشمنان نداده و از سوء استفاده آنان جلوگیری کنیم.
,
 
,
 
,
مرزهای ایران وافغانستان فقط خاکی است
, مرزهای ایران وافغانستان فقط خاکی است,
 
,
سردار رضایی با بیان این که مرزهای ما خاکی است ولی دین و فرهنگ ما مرز ندارد، گفت: اراده ملت و دولت ایران بر حمایت از کشور دوست و برادرمان است.
,
 
,
وی داعش را دشمن مشترک هردو ملت مسلمان ایران و افغانستان دانست و اظهار داشت: مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک هر دو کشور است و در این راه هر دو ملت آزاده ایران و افغانستان شهدایی را تقدیم راه اسلام ناب محمدی(ص) کرده اند.
,
 
,
جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تأکید کرد و گفت: ایجاد همبستگی فرهنگی میان مرزنشینان و مقابله با قاچاق موادمخدر در راستای توسعه ثبات و امنیت در مرزها بایستی مورد اهتمام هر دو کشور باشد.
,
 
,
سردار رضایی با بیان این که برگزاری نشست های مشترک و دوسویه واستمرارآن می تواند در توسعه روابط و امنیت مرزها تاثیر قابل توجهی داشته باشد، افزود: اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه مرزی در این نشست ها قطعا مثمر ثمر واقع شده و برای مردم هر دو کشور امنیت مرزها تضمین خواهد شد.
,
 
,
وی از اراده ملت و دولت جدید اسلامی افغانستان در مبارزه با تولید موادمخدر و از بین بردن این رویه تقدیر کرد و گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب و آموزش های خود را در حوزه مرزی در اختیار مرزبانی افغانستان قرار دهد.
,
 
,
جانشین فرمانده کل انتظامی افزایش و تقویت گشت های مشترک را در جهت توسعه امنیت مرزهای مشترک بین دو کشور از ضروریات دانست و عنوان کرد: تبادل دانش، اطلاعات، آموزش، توجیهات، نشست ها و ... همگی می تواند نه تنها به گسترش روابط دو کشور منجر شود بلکه منجر به آرامش بیشتر مرزها و تبادلات اقتصادی خواهد شد.
,
 
,
 
,
معرفی مرزبانان ارشد مرزی بین کشور ایران و افغانستان
, معرفی مرزبانان ارشد مرزی بین کشور ایران و افغانستان,
 
,
در پایان نشست موضوعاتی از جمله معرفی مرزبانان ارشد مرزی بین کشور ایران و افغانستان و نفرات رابط در ۳ منطقه مرزی ظرف ۴۸ ساعت آینده و تهیه یک برنامه مدون توسط طرف افغانستانی و ارائه آن برای تقویت و ارتقاء امنیت و نیز جلوگیری از تردد های غیر مجاز مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.
,
 
,
 
,
لطف کشور ایران، در حمله آمریکا به افغانستان فراموش شدنی نیست
, لطف کشور ایران، در حمله آمریکا به افغانستان فراموش شدنی نیست,
 
,
در ادامه این نشست نیز مولوی شبیر احمد رئیس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان در سخنانی اظهار داشت:روابط ایران و افغانستان در طول تاریخ با وجود همسایه بودن و مشترکاتی که در حوزه تمدن دارند، با فراز و نشیب‌ هایی همراه بوده و در حال حاضر، مردم افغانستان قدردان حمایت های ج.ا.ایران بوده و یقین دارند که همچون گذشته در عرصه‌ های مختلف نقش قوی‌ و مثبت‌ را در کمک به مردم افغانستان ایفا خواهد کرد.
,
 
,
وی افزود: اگرچه عوامل آشکار و پنهانی در صدد ایجاد خلل در روابط دو کشور داشته است و این موضوع بر همگان واضح است، اما به هیچ عنوان  سبب نشده که دوستی و برادری بین ۲ ملت کم شود بلکه برعکس روز بروزگسترش پیدا کرده و مستحکم شده است، به گونه ای که هیچ قدرتی قادر به کم کردن دوستی و برادری دو ملت و کشور نخواهد بود.
,
 
,
وی  با تشکر از کشور دوست وبرادر خود ایران اضافه کرد:ملت ودولت جدید اسلامی افغانستان همواره قدردان کسانی خواهند بود که در دوران سخت وتحمیل جنگ در کنار آنان بوده واز آوارگان پذیرایی و نیز کمک هایی را انجام داده اند.
,
 
,
رئیس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان ضمن تشکر از مهمان نوازی ایرانیان گفت: مردم افغانستان با دست خالی ولی ایمان قوی در برابر متجاوزان آمریکایی ایستادگی  کردند و  ما لطف و کمک های دولت جمهوری اسلامی ایران را در حمله آمریکا به افغانستان در پذیرایی از مردم ستمدیده آن از یاد نمی بریم.
,
 
,
مولوی شبیر احمد تاکید کرد که داعش دشمن مشترک هر دو ملت است و از آنجا که استکبار نتوانست از این طریق به دو کشور ضربه بزند در صدد است را بین دو کشور همسایه و دوست تفرقه ایجاد کند که نخواهیم گذاشت در این خصوص به هدف خود برسد و بداند که اتحاد دو ملت نفوذ ناپذیر است.
,
 
,
گفتنی است در طی این نشست که حدود 4 ساعت به طول انجامید، نماز وحدت به صورت جماعت با شرکت هیئت جمهوری اسلامی ایران و هیئت افغانستانی به امامت رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی شهرستان تایباد اقامه و در پایان نیز بر پیگیری توافقات صورت گرفته تا حصول نتیجه تاکید شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه