اخبار داغ

معاون وزیر صمت خبر داد:

واگذاری ۸ فقره گواهی‌ کشف معادن

واگذاری ۸ فقره گواهی‌ کشف معادن
معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت از برنامه ریزی برای واگذاری هشت گواهی اکتشافی معدنی، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و حمایت از بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های معدنی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، «علیرضا شهیدی» افزود: این مهم با هدف ایجاد تحرک و رونق بخش خصوصی در فعالیت‌های معدنی، هشت فقره گواهی‌های کشف معدنی در ماه آینده واگذار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بیان‌داشت: بر مبنای رویکرد جدید این سازمان در حوزه فعالیت‌های کلان اکتشافی کشور بنا داریم هشت فقره گواهی کشف مواد معدنی مس، طلا، نقره، آنتیموان، سرب و روی و سیلیس زینتی را در قالب واگذاری طبق تشریفات قانونی مزایده اعلام کنیم تا بخش خصوصی در فضای عادلانه، رقابتی و شفاف به فعالیت‌های معدن‌کاری ورود پیدا کند.

,

وی با بیان این‌که در محدوده‌هایی که بنا به واگذاری آن داریم اطلاعات پایه مناسب تهیه شده، خاطرنشان‌کرد: از نظر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این مناطق مستعد هستند که انتظار می‌رود بخش خصوصی با ورود خود اقدام به تکمیل عملیات اکتشاف در مرحله تفصیلی کرده و در نهایت وارد چرخه بهره‌برداری شود.

,

معاون وزیر صمت ادامه‌داد: در محدوده‌هایی که بنا بر واگذاری آنهاست، مراحل شناسایی و پی‌جویی و همچنین تلفیق و مدل‌سازی داده‌های حاصل از اطلاعات پایه انجام شده و به گواهی کشف رسیده که در آنها وجود مواد معدنی با ارزش همچون مس، طلا، نقره، آنتیموان، سرب و روی و سیلیس زینتی محرز شده‌ است.

,

شهیدی، رویکرد جدید سازمان زمین‌شناسی را انجام اکتشاف‌های عمقی، تهیه اطلاعات پایه دقیق‌تر و بازنگری اطلاعات پیشین با روش‌های روز جهان عنوان کرد و گفت: به‌ طور قطع این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در امر اکتشاف، تحول چشمگیر در فعالیت‌های معدنکاری، عمرانی و زیرساختی کشور خواهد شد.

,

مراحل واگذاری گواهی کشف‌های ذکر شده بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در خردادماه سال جاری اجرایی می‌شود که این امر با اعلام قبلی از روزهای آینده انجام خواهد شد.

,

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق و چگونگی شرکت در مزایده مذکور به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به نشانی www.gsi.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

, www.gsi.ir,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه