اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس :

مجلس موانع اجرای قانون «خانواده و جوانی جمعیت» را برطرف می‌کند

مجلس موانع اجرای قانون «خانواده و جوانی جمعیت» را برطرف می‌کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بعضاً دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون «خانواده و جوانی جمعیت» کوتاهی می‌کنند، گفت: با نظارت مجلس و دولت موانع افزایش جمعیت را برطرف خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به چگونگی اجرای قانون «خانواده و جوانی جمعیت» که برای مقابله با حرکت کشور به سمت پیری تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد، اظهار کرد: واقعیت این است که جامعه رو به پیری می‌رود و رهبر معظم انقلاب اسلامی این موضوع را به عنوان دغدغه‌شان همواره مطرح کرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند که به موضوع جوانی جمعیت توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی افزود: وقتی میانگین سنی یک جامعه بالا می‌رود، خلاقیت، پشتکار و ایده آن جامعه کمرنگ‌تر می‌شود و جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، ضمن اینکه هزینه‌های همچون نگهداری از سالمندان را به دنبال دارد.
,
 
,
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نیز با احساس خطر حرکت جامعه به سمت پیری قانون «خانواده و جوانی جمعیت» را تصویب کرد و دستگاه‌های اجرایی دولت موظف هستند تمام و کمال مفاد این قانون را اجرا کنند.
,
 
,
سرمدی واله با تأکید بر اینکه البته برخی دستگاه‌ها به قانون «خانواده و جوانی جمعیت» پایبند نبوده‌اند، نقش رسانه‌ها را در اجرایی شدن این قانون مهم برشمرد و ادامه داد: رسانه‌ها و سازمان‌های فرهنگی و نخبگان باید علاوه بر مفاد قانون «خانواده و جوانی جمعیت» راهکارهای لازم را به دولتمردان ارائه کنند و فرهنگ‌سازی لارم برای اجرای این قانون در جامعه صورت بگیرد.
,
 
,
وی در پاسخ به این سوال که مسائل اقتصادی را چقدر در حرکت رو به پیری جامعه موثر می‌دانید؟ تصریح کرد: مردم به لحاظ اقتصادی فشاری را متوجه خود دیده‌اند و این موضوع هم می‌تواند یکی از دلایل کاهش جمعیت و فرزندآوری باشد، اما همه دلایل نیست.
,
 
,
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره اینکه آیا جامعیت قانون «خانواده و جوانی جمعیت» به اندازه‌ای است که نیاز کشور را در آینده در زمینه فرزندآوری مهیا کند؟ توضیح داد: البته مراحل ازدواج جوانان، بعد از ازدواج، فرزندآوری، اختصاص وام به جوانان و ... در حال اجراست و اکنون دولت در حال اعطای وام به فرزند اول، دوم، سوم و ... است و با جدیت این قانون را اجرا می‌کند.
,
 
,
سرمدی واله تأکید کرد: همچنین شرکت‌های خودروسازی موظف شده‌اند خودروها را بدون نوبت به مادران واگذار کنند و اعطای زمین نیز دیگر مفادی است که در قانون «خانواده و جوانی جمعیت» گنجانده شده، البته بعضاً دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای این قانون کوتاهی می‌کنند که با نظارت مجلس و دولت موانع افزایش جمعیت را برطرف خواهیم کرد.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه