اخبار داغ

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه دولتی بجنورد:

آزادسازی یارانه ها برای کاهش شکاف طبقاتی و برقراری عدالت اجرا می‌شود/ دولت سیزدهم دست به جراحی اقتصادی در کشور زده است

آزادسازی یارانه ها برای کاهش شکاف طبقاتی و برقراری عدالت اجرا می‌شود/ دولت سیزدهم دست به جراحی اقتصادی در کشور زده است
مسعود نیکوقدم با بیان اینکه یارانه برای یاری رساندن و کاهش شکاف طبقاتی پرداخت می شود، گفت: باید از کسانی که تمکن مالی دارند مالیات گرفته شود و به خانواده های کمتر برخوردار یارانه پرداخت شود تا عدالت برقرار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود نیکوقدم، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه دولتی بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار عصراترک در بجنورد با تاکید بر این که اجرای صحیح هدفمندی یارانه ها در کشور یک امر ضروری بوده است، اظهار داشت: نکته قابل توجه این است که باتوجه به فراهم نبودن زیرساخت های اجرایی، تاکنون به صورت واریز نقدی به مرحله اجرا رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: یارانه برای یاری رساندن و کاهش شکاف طبقاتی است که باید از کسانی که تمکن مالی دارند مالیات گرفته شود و به خانواده های کمتر برخوردار یارانه پرداخت شود تا عدالت برقرار شود.

,

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه بجنورد افزود: دولت سیزدهم با شهامت و جسارتی که داشت وارد این عمل بزرگ شد و دست به جراحی اقتصاد کشور زده است.

,

نیکوقدم خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل اقدامات نامتعارف، مقداری از سرمایه اجتماعی و اعتماد بین مردم و دولت، تضعیف شده که همین امر شاید به میزانی کار را دشوار کرده است.

,

وی گفت: اجرای طرح آزادسازی یارانه ها یکی از چالش های دولت جدید است که البته صحبت های شفاف رئیس جمهور تاثیر بسیاری در افزایش این اعتماد داشته است و هر چه برای مردم موضوع شفاف تر باشد همراهی مردم بیشتر خواهد بود.

,

این استاد دانشگاه بجنورد با اشاره به اینکه میزان موفقیت در اجرای این طرح مرتبط با شیوه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها است، گفت: انتظارات، تورم ایجاد می کند و هر چقدر دولت بتواند ابعاد طرح را تبیین کند، می تواند در عمل جلوی تورم را بگیرد.

,

وی با بیان اینکه بخش اعظم تورم احتمالی ایجاد شده به خاطر انتظارات است، گفت: مردم به دلیل نگرانی از گرانی ها، رغبت بیشتری نسبت به خرید پیدا کردند که قطعا با مدیریت صحیح دولت و تبیین دقیق موضوع برای مردم، قطعا می توان آرامش را در این فضا ایجاد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه