اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی:

هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است/ مردم با خرید بیش از نیاز، فضای جامعه را ملتهب نکنند

هدف از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است/ مردم با خرید بیش از نیاز، فضای جامعه را ملتهب نکنند
مجید الهی راد گفت: طرح هدفمندی یارانه ها با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه در دست اقدام قرار گرفته است، این طرح باعث افزایش قدرت خرید مددجویان کمیته امداد نیز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: براساس آخرین آمار ثبت شده ۶۲ هزار و ۹۴۰ خانوار با جمعیت ۱۱۱ هزار نفر تحت حمایت دائم این نهاد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار و ۹۸۵ خانوار در قالب تبصره ۱۶ تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: این افراد به صورت کامل از حمایت ها برخوردار می شوند، اما در صورتی که شرایط توانمندسازی آنها مهیا شود، می توانند از چرخه امداد خارج شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین از مجموع خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی ۱۳ هزار و ۲۰۵ خانوار از کار افتادگی سرپرست،۱۷ خانوار بدسرپرست، ۱۸ هزار و ۸۵۱ خانوار فوت سرپرست،۵۱ خانوار متارکه،۴ هزار و ۳۵۰  خانوار مطلقه،۲۱۰ خانوار دختران خودسرپرست، ۲۰ خانوار سرباز،  ۴۵۸ خانوار زندانی، ۷۹۳ خانوار بیماری سرپرست هستند.

 وی خاطرنشان کرد: بعد از آزادسازی یارانه ها با توجه به بررسی های صورت گرفته یارانه مورد نظر به حساب تمامی خانوارهای مددجویان واریز شده است و تاکنون گزارشی مبنی بر عدم واریزی وصول نشده است.

 الهی راد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آزادسازی یارانه ها چه میزان می تواند در روند زندگی آسیب پذیر و کمتر درآمد اثرگذار باشد، توضیح داد: قطعاً باتوجه به اینکه طرح هدفمندی یارانه ها با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه در دست اقدام قرار گرفته است، این طرح باعث افزایش قدرت خرید مددجویان این نهاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار یارانه دولت، کمک های حمایتی این نهاد به مددجویان تداوم دارد، گفت: مددجویان نسبت به دریافت حمایت های کمیته امداد هیچ نگرانی نداشته باشند، همچنین با مدیریت هزینه نسبت به ساماندهی امورات زندگی خود بپردازند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدف اصلی اجرای طرح آزادسازی یارانه ها اجرای عدالت و رسیدگی بیشتر به اقشار کم درآمد در جامعه است، یادآور شد: براین اساس همراهی تمامی افراد جامعه در این طرح ضرورت دارد و کمک شایانی به اجرای کیفیت خواهد کرد.

وی گفت: لذا لازم است در مورد این طرح قضاوت عجولانه و غیرکارشناسی نداشته باشیم و با صبر و حوصله بیشتر و خرید بیش از مایحتاج خود فضای جامعه را ملتهب نکنیم.

الهی راد بیان داشت: قطعا نظارت های دقیق و جدی  قیمت ها و یارانه ها کمک شایانی را در راستای حفظ منافع آحاد جامعه به ویژه نیازمندان خواهد داشت، بنابراین انتظار می‌رود با نظارت دستگاه‌های ذیربط از حقوق این افراد صیانت شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه