اخبار داغ

کارشناس حوزه جمعیت:

سقط جنین به بهانه مشکلات اقتصادی، ظلم به نظام خانواده است/ بی‌رغبتی به فرزندآوری تفکر رایج زوج‌های جوان

سقط جنین به بهانه مشکلات اقتصادی، ظلم به نظام خانواده است/ بی‌رغبتی به فرزندآوری تفکر رایج زوج‌های جوان
محدثه علایی گفت: یکی از علت‌های زوجین برای فرزنددار نشدن، مشکلات اقتصادی می‌باشد اما خداوند در قرآن روزی فرزندان را تضمین کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محدثه علایی کارشناس حوزه جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: فرزندآوری، باعث افزایش امید به زندگی در جامعه می شود و در سوره مبارکه صافات مشاهده می‌کنیم که حضرت ابراهیم(ع) به دلیل نداشتن فرزند اندوهگین هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: خانواده‌های پر جمعیت از عزت نفس بیشتری برخوردارند و فرزندان این خانواده ها در اجتماع موفق تر هستند.
,
علایی با بیان اینکه فرزند پشتوانه آینده والدین است، افزود: خانه ای که در آن فرزند وجود داشته باشد، برکت خداوند در آن خانه جریان دارد و در مقابل سلامت روانی والدین نیز تضمین می شود.
,
این کارشناس تصریح کرد: زوجینی که بنای زندگی را بدون فرزند قرار داده اند، بعد از سپری شدن سال های جوانی زندگی شان دچار احساس پوچی و تنهایی می شوند و  از تصمیم خود پشیمان می شوند.
,
این کارشناس تصریح کرد: یکی از علت های زوجین برای فرزنددار نشدن، مشکلات اقتصادی می باشد اما خداوند در قرآن روزی فرزندان را تضمین نموده است.
,
وی گفت: خانواده هایی که برای ترس از فقر به سقط جنین روی آورده اند، برخلاف وعده خداوند عمل کرده اند و بعد از سقط دچار فقر مطلق می شوند.
,
علایی ادامه داد: مسائل اقتصادی نباید مانع فرزندآوری باشد و دولت ها نیز باید در کنار زوجین قرار بگیرند تا بتوانیم با فرهنگ سازی مشکل پیری جمعیت را در آینده حل کنیم.
,
این کارشناس تاکید کرد: سال های طلایی بارداری ۲۱ تا ۲۵ سالگی است و زوجین نباید این فرصت را به هیچ عنوان به عقب بیندازند.
,
وی ادامه داد: پس از این سال های طلایی بارداری اتفاق می افتد اما ریسک بالایی دارد و مادر به شدت اذیت می شود اما سیستم بدنی بانوان در سال های طلایی پتانسیل بسیار بالایی برای فرزندآوری دارد.
,
این کارشناس در خاتمه تصریح کرد: خانه ای که در آن فرزند وجود دارد، امید در آن جریان داشته و والدین رضایت بیشتری از زندگی دارند، بنابراین خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی و سایر عوامل، فرزندآوری را به تعویق نیندازند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه