اخبار داغ

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

سرانه خوابگاهی خراسان شمالی در مقایسه با کشور پایین است/ از لحاظ خوابگاه متاهلی در مضیقه هستیم

سرانه خوابگاهی خراسان شمالی در مقایسه با کشور پایین است/ از لحاظ خوابگاه متاهلی در مضیقه هستیم
سید احیا سیدی، نبود خوابگاه متاهلی را از کمبودهای دانشگاه استان برشمرد و گفت: دستیابی به زیرساخت های مناسب خوابگاهی با حضور خیران عرصه سلامت محقق می شود و بهره گیری از ظرفیت خیران با حضور مداوم و موثر رسانه ها ممکن و محقق می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید احیا سیدی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با وضعیت خوابگاه های دانشگاه استان اظهار داشت: میانگین سرانه خوابگاه های ملکی و خودگران در کشور 12 تا 15 متر است، در حالی که این رقم در دانشگاه علوم پزشکی استان 3.7 متر و سرانه فضای ورزشی دانشگاه نیز با 1.33 متر کمتر از میانگین کشوری قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصراترک ,

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای مدیریت و بهبود فضاهای خوابگاهی عنوان کرد: احداث خوابگاه با ظرفیت 400 نفر یکی از اقداماتی است که با انجام مراحل اولیه کار و تامین اعتبار 50 میلیاردی کلنگ آن خرداد ماه امسال بر زمین می خورد.

,

سیدی همچنین اضافه کرد: اجرای فاز دوم خوابگاه 16 آذر که 50 درصد آن با ظرفیت 160 نفر به بهره برداری رسیده است از دیگر اقداماتی است که تکمیل و بهره برداری از آن، ظرفیت خوابگاه را به 320 نفر افزایش می دهد.

,

وی اسکان تعدادی از دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه آزاد اسلامی و پرداخت 50 درصد شهریه آن ها را یکی از اقدامات موثر انجام شده برشمرد و گفت: 140 دانشجوی دختر اکنون در این خوابگاه ها اسکان شده اند.

,

این مقام مسئول با بیان این که با وجود مشکلات و کمبودهای خوابگاهی در استان اما این مشکل در دانشگاه علوم پزشکی استان مدیریت شده است، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اولین دانشگاه در استان است که بحران خوابگاه نداشته و برای تمام دانشجویان (پسر و دختر) خوابگاه فراهم کرده است.

,

سیدی به احداث سالن بدنسازی در فضایی به مساحت 400 متر نیز اشاره و اعلام کرد این سالن نیز در راستای افزایش سرانه ورزشی دانشگاه، سوم خرداد 1401 افتتاح و بهره برداری می رسد.

,

وی نبود خوابگاه متاهلی را از کمبودهای دانشگاه استان برشمرد و ابراز کرد: دستیابی به زیرساخت های مناسب خوابگاهی با حضور خیران عرصه سلامت محقق می شود و بهره گیری از ظرفیت خیران با حضور مداوم و موثر رسانه ها ممکن و محقق می شود.

,

این مقام مسئول با تشریح برنامه هفته خوابگاه ها، نشست با دانشجویان، کارکنان و مشاوران خوابگاه ها، بازدید از خوابگاه ها، برگزاری مسابقات دانشجویی ساکن در خوابگاه ها را بخشی از برنامه های این هفته اعلام کرد.

,

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های جوان دانشگاه، از جابجایی ساختمان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خبر داد و گفت: این اقدام هم راستا با بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص جوانگرایی انجام شده است تا در جمع دانشجویان، کارها  با حضور و در کنار آن ها انجام شود.

,

سیدی با بیان این که اعتماد به نسل جوان و استفاده از توانایی های آن ها از راهبردهای این معاونت است، افزود: اکنون 20 کانون در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فعال هستند و برنامه های متنوع فرهنگی و دانشجویی با همکاری آن ها برگزار می شود که در راستای راهبردهای تبیین شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه