اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج):

جامعه روحانیت ۳۸ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است/ اصفهان بالاترین آمار شهدای روحانی در کل کشور دارد

جامعه روحانیت ۳۸ شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است/ اصفهان بالاترین آمار شهدای روحانی در کل کشور دارد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه همراهی و همگام طلبه ها با مردم جزء افتخارات است، گفت: در اصفهان افتخار داریم که بالاترین آمار شهدای روحانی را در کل کشور داریم که این استان ۵۹۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است که بعد از استان اصفهان از این حیث استان های تهران، مازندران و خراسان رضوی قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی ظهر امروز در نشست خبری کنگره بزرگ شهدای روحانی در اصفهان اظهار کرد: چهار هزار شهید شناسنامه دار مورد تایید بنیاد شهید جزء شهدای طلبه و روحانی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: ۱۱۱ نفر از این شهیدان بواسطه ترور ناجوانمردانه منافقان کور دل به شهادت رسیدند، همچنین تعدادی بواسطه حضور در دوران دفاع مقدس و نقش آفرینی در عرصه های مختلف شهید شدند و ۳۸ نفر جزء شهدای مدافع حرم و در جنگ با تفکیری و داعش شهید شدند.

,

وی افزود: برخی از شهدا نیز در دوران رژیم منحوس ستم شاهی در زندان های مخوف رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

,

صادقی ادامه داد:  افتخار روحانیت شیعه ان است که هر جایی که مظلومی را مشاهده میکنید برای دفاع از مطلوم سخن می گوید و قیام می کند و پرچم دار و طلاییه دار حرکت با ظلم و استبداد بوده  و این افتخاری برای شیعه است.

,

رحمت‌الله صادقی عنوان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس دوشا دوش رزمندگان  نقش پررنگی ایفا کردند و در عرصه های مختلف حضور داشتند.

,

وی ادامه داد: در زمان کرونا نیز شاهد بودیم که طلبه های بسیجی و جهادی در کنار کادر درمان در بیمارستان ها حاضر شدند و همچنین در آرمستان ها  اجازه ندادند در اصفهان حتی یک نفر بدون غسل و کفن و موارد شرعی دفن شود.

,

صادقی اذعان کرد: در زمان کرونا طلبه ای داریم که یک هزار و 320 میت کرونایی را غسل و کفن کرده است  و موارد شرعی را برای آن ها  انجام داده و چند باری خود به کرونا مبتلا شده است.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اذعان کرد: در سیل و زلزله نیز روحانیون جزء اولین کسانی بودند که برای کمک می رفتند و اخرین نفراتی بودند که نیز از منطقه خارج می شدند.

,

*اصفهان 590 شهید روحانی دارد

, *اصفهان 590 شهید روحانی دارد, *اصفهان 590 شهید روحانی دارد,

صادقی با بیان اینکه همراهی و همگام طلبه ها با مردم جزء افتخارات است، گفت: در اصفهان افتخار داریم که بالاترین آمار شهدای روحانی را در  کل کشور داریم که این استان ۵۹۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است که بعد از استان اصفهان از این حیث استان های  تهران، مازندران و خراسان رضوی قرار دارند.

,

*اصفهان 215 روحانی جانباز دارد

, *اصفهان 215 روحانی جانباز دارد, *اصفهان 215 روحانی جانباز دارد,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است و در این میان آمار شهدای روحانی و جانبازان روحانی نیز بالاترین آمار در کشور است و  ۲۱۵ روحانیون افتخار جانبازی را از اصفهان دارند.

,

وی با بیان اینکه حدود ۱۶ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد استان برای همایشی که در حاشیه این کنگره در مشهد معرفی شدند، گفت: ۲۳۹ نفر از شهدای روحانیونی هستند که پدران آن ها نیز جزء ایثارگران بودند و برخی از این شهدای روحانی برادر و یا پدران آن ها شهید شدند.

,

*کنگره بزرگ شهدای روحانی در اصفهان

, *کنگره بزرگ شهدای روحانی در اصفهان, *کنگره بزرگ شهدای روحانی در اصفهان,

صادقی بیان کرد:  این هفته ۲۹ اردیبهشت کنگره بزرگی در استان اصفهان برای بزرگداشت شهدای روحانی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ با سخنرانی ذوالنوری ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار میکنیم.
صادقی با بیان اینکه در این مراسم سعی شده بیشتر جوانان و نواجوانان حضور داشته باشند تا به شخصیت این شهدا بیشتر اشنا شوند، گفت: کنگره ۴ هزار شهید روحانی که در قم در ۴ خردادماه برگزار می شود برای اولین بار در کشور با سخنرانی ریاست جمهور برگزار می شود و  در حاشیه این کنگره  قرار شده نمایشگاهی برگزار شود که چند استان غرفه خواهند داشت که اصفهان یکی از این استان هاست.

,
,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سرکشی از همه خانواده های شهدای روحانی و دلجویی از آن ها گفت: قرار شده است به همه خانواده ها سرکشی شود که در استان اصفهان از ۵۹۰ شهید  که ۲۷۰ نفر ان ها در اصفهان تدفین هستند تا کنون از ۴۷۰ خانواده ها سرکشی شده و در این مدت از بقیه خانواده ها نیز سرکشی خواهد شد.

,

صادقی با بیان اینکه امروز سیبل منافقان روحانیت است، گفت: در  استان اصفهان در جنگ ۵۳۳ نفر در ترور ۱۸ نفر، در کربلا یک نفر در نجف یک نفر مکه مکرمه دو نفر بوسنی هرزگوین یک نفر و پاکستان یک نفر که مجموع آن ها  ۵۵۷ نفر است، داشته است.

,

رحمت‌الله صادقی با بیان اینکه از عصر مشروطه تا انقلاب ۵۷ نفر شهید در کشور داریم، گفت: از انقلاب تا دفاع مقدس نیز آمار شهدای روحانیون 40 نفر است؛ میان شهدای طلبه اصفهان یک نفر  خانم موسوی نجف ابادی است که در مکه شهید شده است.

,

وی گفت: قرار شده است حوزه های علمیه  شهدای حوزه خود را معرفی کنند و قرار شده است زندگی نامه آن ها را احصا و این شهیدان را معرفی کنند و در برگزاری این کنگره نیز کمک کار هستند و همچنین نوشتن کتاب های در وصف شهدای یکی دیگر از اقدامات است.

,

صادقی ادامه داد: خواهران طلبه قرار است قبور شهدای روحانی را در شهرستان های مختلف در این سه روز تزیین می کنند.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: 40 گروه های جهادی طلاب اصفهان در عرصه های مختلف فعالیت می کنند.

,

رحمت‌الله صادقی با اشاره به اینکه یکی از روحانیون ما در اصفهان خلبان بالگرد بوده است، گفت: در میان شهدای روحانی ۲۲ نفر فرمانده لشکر،  ۲۲۲ نفر فرمانده گروهان، 928 نفر تک تیر اندار، غواص و امدادگر و 50 نفر تبلیغاتچی در کشور بودند.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: ۶۰۵ هزار سند وصیت نامه از شهدای طلبه جمع آوری شده و ۸۰ کتاب در استان ها از این شهدا چاپ شده است.

,

صادقی گفت: تعداد شهدای روحانی در شهر اصفهان ۱۴۶، نجف اباد ۱۱۳، کاشان ۹۲ است که این شهرستان ها بیشترین شهدای روحانی را در استان دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه