اخبار داغ

یک پزشک متخصص:

بسیاری از ناباروری‌ها با اصلاح سبک زندگی قابل درمان است/ ۱۵ درصد نابارروی‌ها احتیاج به مراقبت پزشکی دارند

بسیاری از ناباروری‌ها با اصلاح سبک زندگی قابل درمان است/ ۱۵ درصد نابارروی‌ها احتیاج به مراقبت پزشکی دارند
زهرا موحدی‌نیا گفت: تنها ۱۵ درصد ناباروری‌ها به کمک‌های درمانی نیاز دارد و بقیه آنها با اصلاح سبک زندگی درمان می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا موحدی‌نیا پزشک و پژوهشگر جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: آلودگی های زیست محیطی و الکترومغناطیسی بر روی نابارداری تاثیر می گذارند و متاسفانه امواج در اطراف ما بسیار فراوان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
وی ادامه داد: اکنون به دلیل مسائل معیشتی استرس و اضطراب در جامعه افزایش پیدا کرده است، بانوان در این عرصه نقش موثری را ایفا می کنند و به فرموده مقام معظم رهبری، عامل سکینه مرد، زن است زیرا آرامش را به آقایان هدیه می دهند.
,
 
,
موحدی نیا افزود: اگر زوج نابارور در اطراف خود می بینید آنها را به آرامش دعوت کنید و خانواده ها آرامش این زوجین را فراهم کنند.
,
 
,
این پزشک با بیان اینکه بخش اعظمی از ناباروری ها به استرس و اضطراب بر می گردد، ادامه داد: با توجه به اینکه سبک زندگی ما تغییراتی داشته، مدت زمان بارداری افزایش یافته و از یک ماه به ۶ تا یک سال افزایش یافته است.
,
 
,
وی گفت: تنبلی تخمدان، یکی از علل رایج ناباروری در بانوان است که به دلیل اختلالات سبک زندگی ایجاد شده و با ورزش مدوام و کاهش وزن قابل درمان است.
,
 
,
موحدی نیا ادامه داد: برخی از بانوان تصور می کنند که تنها افراد چاق باید ورزش کنند اما برای درمان تنبلی تخمدان کلیه زنان اعم از لاغر و چاق باید ورزش کنند زیرا این تحرک باعث درمان اختلال می شود.
,
 
,
وی افزود: سوء مزاج های رحمی نیز یکی از علل ناباروری در بانوان است که باید سردی و گرمی آن درمان شود.
,
 
,
این متخصص تصریح کرد: متاسفانه برخی با شایعات، طب سنتی را به طب علفی گره زده اند در صورتی که اصل طب اسلامی پیشگیری است یعنی تو خودت را درمان کن.
,
 
,
موحدی نیا بیان کرد: متاسفانه تغییر سبک زندگی باعث اختلال خواب شده است و دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن و تغییر الگوی خواب نیز یکی از علل ناباروری است.
,
 
,
وی گفت: زوجینی که برای درمان ناباروری به مراکز طب اسلامی مراجعه می کنند، مهمترین و اولین توصیه متخصصان طب، تنظیم الگوی خواب مرد و زن است تا زمانی که این مهم محقق نشود، هیچ درمانی آغاز نمی شود.
,
این متخصص در خاتمه خاطرنشان کرد: تنها ۱۵ درصد ناباروری ها به کمک های درمانی نیاز دارد و بقیه آنها با اصلاح سبک زندگی درمان می شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه