اخبار داغ

رئیس اتحادیه مرغداران خرم‌آباد:

عرضه‌کنندگان غیرمجاز مرغ زنده جمع‌آوری ‌شوند/ در بازار کمبود مرغ نداریم

عرضه‌کنندگان غیرمجاز مرغ زنده جمع‌آوری ‌شوند/ در بازار کمبود مرغ نداریم
غیاثی با اشاره به اینکه بایستی عرضه‌کنندگان غیرمجاز مرغ زنده جمع‌آوری ‌شوند، گفت: در بازار کمبود مرغ نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: توزیع مرغ به‌اندازه کافی در سطح شهر خرم‌آباد برقرار بوده و هیچ‌گونه کمبودی در این راستا وجود ندارد، البته به دلیل بالا رفتن قیمت مرغ تا حدودی تقاضا برای آن کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: قیمت مرغ از ۳۱ هزار تومان به‌یک‌باره به ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید، به همین دلیل با کاهش تقاضا از سمت مردم مواجه شدیم و درنتیجه قیمت آن روند کاهشی به خود گرفته است.

,

رئیس اتحادیه مرغداران خرم‌آباد عنوان کرد: امکان انبار نمودن مرغ به مدت طولانی در انبار وجود ندارد و همانند میوه تاریخ‌مصرف آن زود به پایان می‌رسد، بنابراین نمی‌توان آن را به نقاط دیگر جابجا و یا آن را در یخچال نگهداری و احتکار کرد زیرا زود فاسد می‌شود بنابراین اگر مرغ زیاد در بازار بماند، به‌طور طبیعی قیمت آن کاهش خواهد یافت.

,

وی تصریح کرد: تنها در روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته قبل کمی با کمبود مرغ در سطح شهر و استان مواجه شدیم ولی مابقی روزها مرغ به‌اندازه کافی و حتی مازاد وجود دارد ولی تقاضا برای آن به‌شدت کاهش‌یافته است.

,

غیاثی گفت: قیمت مرغ به‌صورت سراسری در کشور به مبلغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌باشد، درنتیجه هیچ‌گونه فروش غیرمجاز و یا رانتی در آن وجود ندارد چون اگر به هر نقطه از کشور سفر کنیم، فروش مرغ به همین نرخ است، در استان لرستان نیز هیچ‌گونه رانت، دلالی و… وجود ندارد ولی در زمینهٔ ساماندهی مرغ فروشی‌ها بهتر است مرغ‌های زنده فروش را در سطح شهر جمع‌آوری کنند.

,

رئیس اتحادیه مرغداران خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تقاضا برای خرید از سوی مردم کاهش‌یافته است به‌گونه‌ای که یک مرغ ممکن است دو روز بدون اینکه خریداری داشته باشد در ویترین مغازه‌ها باقی بماند؛ این افزایش قیمت باعث شده کسانی که تاکنون مثلاً سه مرغ در روز خریداری می‌کردند، امروز یک یا نهایتاً دو مرغ خرید کنند چون قدرت خریدشان کاهش‌یافته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه