اخبار داغ

کارآفرین معلول:

معلولان نباید تحت تأثیر نگاه جامعه دست از فعالیت بردارند/لزوم توجه مسئولان به اشتغال پایدار معلولان

معلولان نباید تحت تأثیر نگاه جامعه دست از فعالیت بردارند/لزوم توجه مسئولان به اشتغال پایدار معلولان
محمد هراتی گفت: در نظر گرفتن ظرفیت هایی جهت اشتغال پایدار معلولان بایستی یکی از برنامه های مسئولان برای بهبود هرچه بیشترکیفیت زندگی معلولان باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد هراتی کارآفرین معلول در گفت‌وگو با  مرآت با اشاره به نوع معلولیت و فعالیت خود، اظهار کرد: ۳۳ سال دارم و در هنگام تولد بر اثر خطای پزشکی و به علت نرسیدن اکسیژن دچار معلولیت از ناحیه پا شدم. حدود ۶ سال است که به امر تألیف کتب و پژوهش در زمینه تألیف پایان نامه و همچنین در زمینه مشاوره و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی مشغول هستم و هم اکنون به صورتی تیمی کارها را پیش می بریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این کار آفرین معلول افزود: با تشکیل تیم کاری در هر دو حوزه کاری که مشغول به فعالیت هستم زمینه فعالیت بیشتر خود و شاغل شدن افراد علاقمند به فعالیت در مشاغل ذکر شده را فراهم کرده ام.

,

وی با اشاره به فعالیت های ورزشی خود اظهار کرد: حدو سه سال است که در رشته بویکا به ورزش می پردازم و اخیرا نیز رشته دومیدانی –بخش پرتاب ها- را دنبال می کنم.

,

هراتی با ضمن تشریح علل کارآفرینی خود عنوان کرد: چندین بار در آزمون های استخدامی شرکت کردم و قبول هم شدم اما به خاطر شرایط جسمی که داشتم در مرحله مصاحبه مرا رد می کردند. تجربه کاری در زمینه های مختلف و عدم تمایل کارفرمایان به استخدام فردی با معلولیت باعث شد تا به فکر ایجاد شغلی برای خودم بیفتم.

,

وی با انتقاد از نوع نگاه جامعه به افراد دارای معلولت بیان کرد: در جامعه به افراد دارای معلولیت به چشم یک فرد محدود و ناتوان نگاه می کنند. در حالیکه ممکن است آن فرد در بسیاری از زمینه های مهارتی از افراد سالم، تواناتر باشد.

,

این کار آفرین ضمن ابراز امیدواری برای گسترش حوزه کاری خود افزود: با توجه به محدودیت هایی در کار با انتشاراتی ها و نحوه تسویه حساب با آن ها داریم به فکر ثبت مؤسسه و استقلال در کسب و کار خود هستم و امیدوارم بتوانم به طور مستقل و صرفاً با تیم کاری خود به انجام فعالیت بپردازم.

,

هراتی ضمن توصیه به افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند تصریح کرد: معلولان نباید تحت تأثیر نگاه غالب در جامعه قرار گرفته و در خانه بمانند. اولین قدم در شروع به فعالیت و رسیدن به موفقیت در کسب و کار و شغل ایجاد خودباوری و اعتماد به توانایی های فردی است در ادامه با مداومت و پشتکار و ایمان به یاری خداوند مسیر پیش رو هموار خواهد شد.

,

وی در پایان ضمن درخواست از مسئولان امر جهت تسهیل و بهبود کیفیت زندگی معلولان اظهار کرد: نوع معماری شهری و امکانات موجود در سطح شهر مناسب حضور و فعالیت اجتماعی معلولان نیست و نیاز است تا مسئولین به ان امر توجه و رسیدگی کنند. همچنین در نظر گرفتن ظرفیت هایی جهت اشتغال پایدار معلولان بایستی یکی از برنامه های مسئولان برای بهبود هرچه بیشترکیفیت زندگی معلولان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه