اخبار داغ

مدیر مخابرات منطقه یزد خبر داد

بهره‌مندی ۹۶ درصدی جمعیت روستایی استان یزد از ارتباط تلفن ثابت

بهره‌مندی ۹۶ درصدی جمعیت روستایی استان یزد از ارتباط تلفن ثابت
زارع، مدیر مخابرات منطقه یزد از بهره مندی ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان به ارتباط تلفن خانگی و ۹۳ درصد تحت پوشش شبکه تلفن همراه خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، محمدرضا زارع عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان به ارتباط تلفن خانگی و ۹۳ درصد روستاها نیز تحت پوشش شبکه تلفن همراه است اظهار داشت: در حال حاضر 964روستای استان دارای ارتباطات تلفنی می باشد و همچنین تمامی روستاهای بالای 100نفر به ارتباطات تلفنی متصل شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان متصل به شبکه دیتا است تصریح کرد:بیش از ۲ هزار کیلومتر از جاده های استان و بیش از600 کیلومتر از مسیرهای ریلی استان یزد تحت پوشش تلفن همراه است.

,

مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار شماره تلفن همراه در استان با ضریب نفوذ ۱۴۳.۸ درصد  و در زمینه تلفن ثابت فعال نیز بالغ بر ۵۶۸ هزار شماره با ضریب نفوذ ۴۴.۱ درصد مشغول به کار هستند ابراز داشت: جایگاه استان در ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه به ترتیب در رتبه‎های سوم و چهارم کشور است.

,

وی ادامه داد: استان یزد به لحاظ ضریب نفوذ خانوارها در استفاده از اینترنت پرسرعت با ۳۹.۱ درصد رتبه برتر کشور را در اختیار داردبه نحوی که تعداد پورت پرسرعت مشغول به کار استان ۱۶۶ هزار و ۱۱۵ مورد است.

,

زارع با اشاره به اینکه در بخش دیتا نیز استان یزد دارای ۲۱۸ مرکز خدمات می باشد تصریح کرد: سهم مخابرات از ارائه خدمات دیتا ۷۰.۳ درصد می‎باشد و ۳۰ درصد مابقی نیز سهم رقبای مخابرات است.

,

وی در مورد طرح‌های مخابراتی آماده بهره‌برداری در هفته ارتباطات استان نیز خاطرنشان کرد: در هفته ارتباطات امسال تعداد ۱۰۷ طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۶۲۸ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده که عمده طرح‎ها مربوط به خدمات تلفن همراه اول است که مهمترین آنها ساخت یک سایت جدید ، ارتقاء ۵۶ تکنولوژی ، جابجایی یک سایت و افزایش سکتور در ۲ سایت و تعویض دکل ۴ سایت و تاسیس، توسعه و یا جایگزینی کافونوری به جای سوییچ در ۱۴ مرکز، اجرای فیبرنوری و شبکه کابل مسی در مراکز، توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی در سطح استان است.

,

زارع ادامه داد: ۲۹۰ طرح مخابراتی از هفته ارتباطات سال ۱۴۰۰ تا هفته ارتباطات امسال با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار و ۲۰۲ میلیارد ریال در استان یزد به بهره برداری رسید.

,

مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه استان یزد در تمامی زمینه ها جز استانهای برتر و پیش گام کشور می باشد اظهار داشت: در ارزیابی کلی سال گذشته در زمینه فراهم کردن شرایط نگهداری از تاسیسات، استان یزد جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

,

وی در مورد برنامه‎های محوری مخابرات یزد در سال ۱۴۰۱ نیز خاطرنشان کرد: توسعه و بسترسازی فیبر منازل و سازمانها  و نیز در راستای شعار امسال، راه اندازی سوئیچ هوشمنددر استان با همکاری یک شرکت دانش بنیان را در جهت استفاده از سیستم‌های پیشرفته و به روز دنیا در سال جاری دنبال می‌کنیم.

,

زارع  در پایان مهمترین برنامه خود را در سال جاری توسعه و بسترسازی فیبر منازل و راه اندازی سوئیچ هوشمند در استان ذکر و خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری یک شرکت دانش بنیان در جهت استفاده از سیستم‌های پیشرفته در دستور کار برنامه های مخابرات استان یزد می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه