اخبار داغ

والیبال باشگاه‌های آسیا از نگاه دو چهره

شاهمیری: هیچ‌گونه مشکل داوری نداریم/ مومنی‌مقدم: حضور بازیکنان خارجی، کلاس والیبال آسیا را بالا برد

شاهمیری: هیچ‌گونه مشکل داوری نداریم/ مومنی‌مقدم: حضور بازیکنان خارجی، کلاس والیبال آسیا را بالا برد
رئیس کمیته داوری بیست‌ودومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا گفت: در مرحله مقدماتی این مسابقات هیچ‌گونه مشکل داوری وجود نداشت و داوران قضاوت‌های خوب و رضایتمندانه‌ای داشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمد شاهمیری در خصوص داوری مرحله مقدماتی رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا اظهار کرد: مرحله مقدماتی مسابقات به خوبی به پایان رسید و هیچ گونه مشکل داوری و مسئله‌ای که داوری را به حاشیه بکشد، نداشتیم. داوران قضاوت‌های خوب و رضایتمندانه‌ای داشتند. همچنین کادر داوری داخلی، داوران خط، منشی و افرادی که با گروه داوران بین ‌المللی همکاری می‌کنند، همگی خوب بودند و جا دارد از کمیته داوران فدراسیون والیبال که همکاری بسیار خوبی داشت، تشکر کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این‌که داوری چهار بازی در روز امری دشوار است، تصریح کرد: در بین هشت داور این مسابقات، دو داور از ایران و دو داور از عراق حضور دارند که این امر چیدمان داوری را سخت کرد. خداراشکر با کمک همکاران تا این مرحله پیش رفتیم. وجود سیستم ویدیوچک و تکنولوژی نیز بسیار زیاد به داوران کمک کرد. از مسوولان آی تی فدراسیون از جمله مرتضی افجه‌ای رئیس کمیته VIS  مسابقات که در این چند روز به ما کمک کردند، ممنونم.

, VIS,

این داور بین‌المللی با تاکید بر سخت‌تر شدن داوری رقابت‌ها در مرحله یک چهارم نهایی گفت: از این پس داوری بازی‌ها نیاز به دقت نظر بیشتری دارد. در صحبت با امیل جبور رئیس کمیته کنترل قرار شد در گزارش به کنفدراسیون آسیا در خواست شود در مسابقات این چنینی که چهار تیم از دو کشور حضور دارند، حتما از یک داور بی‌طرف هم دعوت کنند که چیدمان داوری ساده‌تر شود.

,

وی با ابراز امیدواری از این‌که در سال‌های بعد یک داور بی‌طرف در تیم داوری حضور داشته باشد، افزود: مسابقات از امروز در سطح بسیار بالایی پیگیری می شود. بازیکنان بزرگی در مسابقات هستند که این موضوع دقت نظر بیشتری را از سوی داوران می‌طلبد. همچنین یکی از نکات خوب حضور دو داور ایرانی (علیرضا غریب و وحید پورکاشیان) است که تا به امروز قضاوت‌های قابل قبول و بی‌حاشیه ای داشتند.

,

 

,

*مومنی‌مقدم: حضور بازیکنان خارجی، کلاس والیبال آسیا را بالا برد

, *مومنی‌مقدم: حضور بازیکنان خارجی، کلاس والیبال آسیا را بالا برد,

غلامرضا مومنی‌مقدم مربی تیم والیبال پیکان در تحلیل کیفیت مرحله گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته آغاز شد و حضور ستاره‌های خوب دنیا تنور مسابقات را داغ‌ تر کرد. ستاره‌هایی چون سعید معروف، سید محمد موسوی والیبالیست های ایرانی که جز بهترین‌های دنیا هستند در کنار اروین انگاپت و نیمیر عبدالعزیز که توجه کل والیبال دنیا به این بازیکنان معطوف است در تیم پیکان و همچنین سیمون بهترین بازیکن لیگ ایتالیا و پرین و دونوان در تیم مقاومت شهداب که بازیکنان شناخته شده‌ای هستند، توجه والیبال جهان را به مسابقات تهران جلب کرد.

,

وی با بیان این‌که حضور بازیکنان سرشناس خارجی در کنار بازیکنان خوب ایرانی نویده دهنده فینال کاملا ایرانی دیگر با حضور دو تیم مدعی قهرمانی پیکان و شهداب است، تصریح کرد: امیدوارم فینال این مسابقات جنگ قدرت‌ها، تفکر و رقابت‌هایی سراسر تاکتیکی و تکنیکی باشد. مسلما برنده آن تیمی است که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند.

,

مومنی مقدم با اشاره به حضورش در تیم پیکان به عنوان مربی افزود: بسیار علاقه داریم که کاپ قهرمانی باشگاه های مردان آسیا را به دست آوریم و نماینده آسیا در باشگاه‌های جهان باشیم. با آمدن عطابخش در راس باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان تفکرات حرفه‌ای بر تیم پیکان غالب شد و از زمان حضورشان تیم پله به پله بالا آمد و به فینال لیگ برتر رسید.

,

این مربی بین المللی والیبال ادامه داد: خیلی ها حضور بازیکنان بزرگ خارجی را در تیم پیکان باور نمی‌کردند، اما این امکان فراهم شد و کلاس والیبال آسیا بالا رفت. در سال‌های گذشته این رقابت‌ها چندان رونقی نداشت و با آمدن این بازیکنان تیم شهداب هم به سراغ جذب بازیکنان مورد نیاز رفت. سانتوری ژاپن بازیکنی چون موزریسکی دارد که طلای المپیک گرفته و حضور تمامی این بازیکنان بازی‌ها را بسیار زیباتر کرد به ویژه بازی سانتوری و پیکان که 3 – 1 به نفع تیم پیکان به پایان رسید و بازی‌ای سراسر تاکتیک و تکنیک بود.

,

وی در خصوص بازی بازیکنان تیم پیکان مقابل سانتوری سخت‌ترین حریف مرحله گروهی گفت: بازیکنان کلیدی پیکان سعید معروف، انگاپت، موسوی، نیمیر عبدالعزیز، حمزه زرینی، رضا حضرت پور و آرمین تشکری خیلی خوب بازی کردند و توانستند نتیجه را به نفع پیکان تغییر دهند.

,

سرمربی تیم والیبال جوانان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که تیم شهداب هم سرگروه گروه ب شده، احتمال می‌دهیم یک فینال کاملا ایرانی داشته باشیم که امیدواریم ماحصل این بازی‌ها رشد والیبال کشورمان و افزایش علاقه مردم به والیبال باشد.

,

انتهای پیام/

,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه