اخبار داغ

موافقت مجلس با دو فوریت طرح «کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک»

موافقت مجلس با دو فوریت طرح «کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی موافقت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تقاضای دو فوریت طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار قرار گرفت و بعد از توضیحات نماینده طراحان و اظهارات نمایندگان موافق و مخالف نمایندگان با 150 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن با دو فوریت این طرح موافقت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به این ترتیب جزئیات این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی و خارج از نوبت در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

,

علی خضریان نماینده مردم تهران به نمایندگی از طراحان این طرح دو فوریتی، با اشارهبه دغدغه کنونی مردم در ابتدای هر سال و فصل تابستان برای تمدید اجاره‌نامه‌ها و کنترل اجاره‌بهای املاک مسکونی،  اظهار داشت: از یک طرف نمی‌توان مانع رشد منطقی اجاره‌بها متناسب با نرخ تورم شد و از طرف دیگر حاکمیت نمی‌تواند در برابر رها بودن و بی‌سامان بودن اجاره‌بها سکوت کند.

,

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته به همراه تیمی از کارشناسان حقوقی و مرکز پژوهش‌ها بر روی این طرح کار شده و اگر این موضوع امروز در مجلس ساماندهی نشود، در فصل تابستان 1401 بخش عمده‌ای از مستأجران امکان تمدید قرارداد خود را نخواهند داشت و از شهرها به حاشیه شهرها کوچ می‌کنند و این مسأله معضلات اجتماعی افزون‌تری برای کشور پیش خواهد آورد.

,

در ادامه محمود احمدی‌بیغش، نماینده مردم شازند و موسی‌ غضنفرآبادی، نماینده مردم بم ، در مخالفت با دو فوریت این طرح و اقبال شاکری نماینده تهران و محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در موافقت با دو فوریت آن صحبت کردند.

,

مخالفان به مواردی همچون وجود مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص میزان افزایش اجاره‌بهای املاک مسکونی و غیرضروری بودن قانون‌گذاری مجدد در این حوزه، ضرورت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و مغایرت طرح فعلی مجلس با اصل چهارم قانون اساسی اشاره کردند؛ موافقان هم با اشاره به نکاتی همچون سهم 85 درصدی هزینه‌های مسکن در سبد هزینه‌ها خانوار و لزوم قانون‌مند کردن و ساماندهی روند اخذ اجاره‌بها و نیز حفظ همزمان حقوق مستأجران و مؤجران تأکید کردند.

,

در نهایت کلیات و جزئیات این طرح پس از بررسی در کمیسیون تخصصی مجلس، خارج از نوبت در صحن مجلس بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه