اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

دانش بنیان شدن اقتصاد، تنها راه پر کردن شکاف با کشورهای پیشرفته/قانون جهش تولید دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را برطرف کند

دانش بنیان شدن اقتصاد، تنها راه پر کردن شکاف با کشورهای پیشرفته/قانون جهش تولید دانش بنیان می تواند بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را برطرف کند
جعفر قادری گفت: برای پر کردن فاصله و شکاف با کشورهای پیشرفته راهی جز دانش بنیان شدن اقتصاد نداریم و در این راستا شرکت‌های دانش بنیان واسطه انتقال دانش و فناوری به کشور هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ، با اشاره به تایید طرح جهش تولید دانش بنیان توسط شورای نگهبان، اظهار داشت: به منظور پر کردن فاصله و شکاف با کشورهای پیشرفته راهی جز دانش بنیان شدن  اقتصاد نداریم و در این راستا شرکت‌های دانش بنیان واسطه انتقال دانش و  فناوری به کشور هستند.

وی افزود: در قانون جهش تولید دانش بنیان، تسهیلات و مزایای فراوانی برای شرکت‌های دانش بنیان  پیش بینی شده و سعی شده مسائل مالی و مرتبط با قراردادها، بیمه، مالیات، محدودیتها، نگرانی ها و دغدغه های این فعالان در تعامل با دستگاه های اجرایی و اداری و تامین نیازهایشان لحاظ شود.

قادری گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان، کار ارزشمندی است که می تواند گره گشایی کند و بسیاری از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان را حل کند همچنین نقطه آغازی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان باشد.

وی عنوان کرد:  امکان جذب دانشجویانی که از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، در سیستم اداری وجود ندارد درحالی که آنها می توانند در دوران دانشجویی با نوشتن پایان نامه نقش آفرینی کنند پس با توجه به اشتغال آنها به فعالیت های علمی و آموزشی، باید از ظرفیت این نیروها استفاده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت و فرصت بسیار خوبی برای کشور هستند، خاطرنشان کرد: در قانون جهش تولید دانش بنیان، همه مسائل و مشکلات مربوط به فعالیت شرکت‌های مذکور لحاظ شده تا به رفع موانع پیشروی آنها کمک شود.

قادری تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب مجلس یازدهم در کنار تصویب قوانینی نظیر تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، جهش تولید مسکن، رشد جمعیت، تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان است که می تواند معضلات و مشکلات فعالان حوزه علم و فناوری را برطرف کند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه