اخبار داغ

دوئل حیثیتی سرخ‌پوشان در جهنم یادگار/ تراکتور طلسم پرسپولیس را باطل می‌کند؟

دوئل حیثیتی سرخ‌پوشان در جهنم یادگار/ تراکتور طلسم پرسپولیس را باطل می‌کند؟
حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال کشور بین دو تیم تراکتور و پرسپولیس عصر امروز در ورزشگاه یادگار امام ره تبریز برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، امروز (پنجشنبه) نبض فوتبال ایران در تبریز می‌زند و دو تیم تراکتور و پرسپولیس از ساعت ۱۹ حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال کشور را در ورزشگاه ۷۰ هزار نفری یادگار امام ره تبریز برگزار خواهند کرد. دیداری حیثیتی که از آن می‌توان با عنوان دربی سرخ‌پوستان! و پرطرفدارها نیز یاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تراکتورِ شخم‌زن مقابل پرسپولیسِ زخمی

, تراکتورِ شخم‌زن مقابل پرسپولیسِ زخمی,

تراکتور پس از گذراندن روزهای تلخ و دردناک با بازگشت یار دوازدهم‌اش جان تازه‌ای گرفته و کمر راست کرده است، جایی که عاشقان وفادار این تیم بار دیگر ارزش‌های خود را نشان داده و ورق را برگرداندند و اکنون محبوب‌ترین تیم آسیا با رکورد شکست‌ناپذیری مقابل مدافع عنوان قهرمانی صف‌آرایی می‌کند.

,

در سمت مقابل اما پرسپولیس این روزها پس از ناکامی در تکرار قهرمانی‌هایش و واگذاری جام به دشمن همشهری حال و روز خوشی ندارد و انواع نیش و کنایه‌ها از فوتبال پاک تا نبود بابامسعود و فضای سنگین اعتراض هواداران را به جان می‌خرد؛ به عبارتی پرسپولیس زخمی به تراکتورِ شخم‌زن در یادگار رسیده است.

,

در مورد شرایط متفاوت دو تیم افزودنی است، در هفته گذشته تراکتوری‌ها با تساوی بدون گل در خانه ذوب‌‌‌‌آهن یک امتیاز ارزشمند و هرچند حرف‌و‌حدیث‌دار را از دهان گاندوها بیرون کشیدند ولی پرسپولیسی‌ها در مواجهه با سپاهان دیگر تیم نصف جهان گرفتار طوفان زرد شده و با نتیجه ۲ بر یک، طعم شکست را چشیدند.

,

وضعیت سیاه و سفید!

, وضعیت سیاه و سفید!,

این تفاسیر درحالی است که موقعیت جدولی دو تیم داستان متمایزی دارد و اینجا وضعیت برای تراکتور سیاه و برای پرسپولیس سفید است! سرخ‌پوشان دیار آذربایجان ۲۵ امتیازی بوده و به رده سیزدهم قرار تکیه زده‌اند اما تیم همرنگ تهرانی با ۵۴ امتیاز و اختلاف امتیازی بیش از دو برابری در جایگاه دوم قرار دارد.

,

شاگردان ارطغرل ساغلام به دنبال زدن امضای نهایی بر سند حفظ سهمیه هستند و یاران یحیی گل‌محمدی در اندیشه تثبیت نائب قهرمانی. تراکتور با سه امتیاز دیگر یا با کسب هدیه از جانب همسایگان پایین جدولی‌اش به مقصود خود می‌رسد اما پرسپولیس نباید امتیاز از دست بدهد چراکه نفس‌های سپاهان را پشت گوش خود حس می‌کند.

,

از مردان مشترک تا پیمان با رقیب!

, از مردان مشترک تا پیمان با رقیب!,

در ترکیب دو تیم یاران مشترکی حضور دارند که صف‌آرایی آن‌ها برابر تیم سابق‌شان جالب توجه خواهد بود. از یحیی گل‌محمدیِ محروم و کریم باقری و محمد نصرتی روی نیمکت دو تیم تا محمد عباس‌زاده، سامان نریمان‌جهان و رضا دهقانی در یک سوی و حامد، لک، سعید آقایی، رضا اسدی، امید عالیشاه و احسان پهلوان در سوی دیگر.

,

البته حیف است که از تقابل‌های جذاب این دیدار سخن به میان آید و از زوج خط آتش تراکتور حرفی زده نشود؛ بخصوص محمد عباس‌زاده، مهاجم پیشین پرسپولیس که در ترکیب تراکتور احیاء شده است و پیمان بابایی هم‌تیمی او در شرایطی پا به بازی امروز می‌گذارد که شایعات زیادی درباره پیوستنش به اردوگاه رقیب در پایان فصل وجود دارد.

,

یک تیر و سه نشان برای پرشورها

, یک تیر و سه نشان برای پرشورها,

اما دیدار امروز، بیست‌وهشتمین راند از نبردهای سرخ‌پوشان آذربایجان و تهران در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال است که به میزبانی ورزشگاه بزرگ تبریز برگزار خواهد شد. در ۲۷ دوئل قبلی دو تیم، ۱۳ بار دست پرسپولیسی‌ها و ۹ بار دست تراکتوری‌ها به عنوان برنده میدان بالا رفته و ۵ جدال دیگر به صلح انجامیده است.

,

البته کفه ترازو در این نبردها با ظهور بیماری کرونا به سمت نماینده پایتخت سنگینی کرده و ۴ برد پیاپی در ۴ تقابل‌ آخر عامل برتری آن‌ها شده است؛ از جمله دیدار رفت که با پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس خاتمه یافت و نیز تنها مصاف دو تیم در دوران منحوس اپیدمی کووید۱۹ در تبریز که دور از چشم پرشورها رقم خورد!

,

حال، تراکتوری‌ها که روزگاری به ۵ برد متوالی خود مقابل حریف می‌نازیدند، در آستانه رکورد معکوس قرار دارند و باید دید که تیم متحول شده ارطغرل ساغلام با حمایت هوادارانش می‌تواند در خانه روند شکست‌ناپذیری در قرن جدید را تداوم بخشیده و ماموریت بقا و طلسم‌شکنی مقابل رقیب را به سرانجام برساند یا خیر؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه