اخبار داغ

مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی:

عشایر خراسان جنوبی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند

عشایر خراسان جنوبی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند
سرهنگ نجف پور گفت: عشایر خراسان جنوبی با مشکلاتی از جمله کمبود آب شرب و دام، نامناسب بودن راه ها، کمبود علوفه دام و نهاده های دامی، فقر شدید مراتع، اجرای نامناسب خرید دام و عدم حمایت از صنایع دستی دست و پنجه نرم می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل خاورستان، سرهنگ حسن نجف پور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی برای عشایر ارزش قائل است و به عنوان یکی از برجسته ترین قشرهای کشور شناخته می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشار خراسان جنوبی همواره پای کار انقلاب اسلامی بوده اند، افزود: در همه مراسمات ملی و مذهبی عشایر خراسان جنوبی حضور حماسه سازی داشته اند و ۷۲ شهید گلگون کفن به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

,

وی در ادامه بیان کرد: خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است و ۹ درصد از جمعیت استان با ۷۲ هزار نفر تشکیل می دهند و با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون و ۶۰۰هزار راس دام سبک و سنگین حدود ۳۵ درصد محصولات پروتئینی و ۲۵ درصد صنایع دستی استان را تولید می کنند.

,

سرهنگ نجف پور با بیان اینکه عشایر استان نقش موثری در تامین امنیت و مرزبانی ایفا می کنند، گفت: جمعیت کثیری از عشایر استان به عضویت پایگاه های مقاومت بسیج در آمده اند و در فعالیت های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و محرومیت زدایی نقش آفرینی می کنند.

,

مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد جمعیت عشایر استان در مناطق مرزی و ۲۰ درصد در حاشیه کویر فعالیت دارند و همواره همراه نیروهای مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند.

,

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیار ارزشمندی طی ۴۴ سال گذشته به عشایر ارائه داده است، افزود: بهره مندی از آب، گاز، برق، راه، آموزش و غیره از برکات انقلاب اسلامی است.

,

سرهنگ نجف پور با بیان اینکه عشایر خراسان جنوبی به دلیل تغییرات اقلیمی با مشکلات فراوانی رو به رو هستند، گفت: عشایر خراسان جنوبی با مشکلاتی از جمله کمبود آب شرب و دام، نامناسب بودن راه ها، کمبود علوفه دام و نهاده های دامی، فقر شدید مراتع، اجرای نامناسب خرید دام و عدم حمایت از صنایع دستی دست و پنجه نرم می کنند.

,

مسئول بسیج عشایر خراسان جنوبی در خصوص اقدامات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ جهت کمک به عشایر استان بیان کرد: این نهاد با واردات یک هزار و ۶۰۰ تُن علوفه با حداقل هزینه و توزیع ۴۰ تانکر آب شرب و ساخت ۳۰ واحد الگویی دام و طیور، اجرای خط انتقال آب و اعطای تسهیلات اشتغال زایی به مبلغ ۶ میلیارد تومان و اعزام گروه های جهادی به کمک عشایر استان آمده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه