اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

چرا روسیه از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو نگران است؟

چرا روسیه از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو نگران است؟
کارشناس مسائل خاورمیانه با بررسی پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، واکنش روسیه را در قبال این جابجایی منطقی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و مخالفت روسیه و سایر کشورها با این موضوع اظهار کرد: دو کشور فنلاند و سوئد در گذشته همواره با مناقشات بین‌المللی مخالف بودند و در این مناقشه‌ها شرکت نمی‌کردند و به عنوان دو کشور غرب اروپا که تأثیرگذار هم هستند اکنون تحت تأثیر آمریکا و غرب وارد ناتو شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز ,
وی با بیان اینکه مقامات کرملین حساسیت زیادی از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو دارند، اضافه کرد: این حساسیت به این دلیل است که فنلاند و سوئد به مرزهای شمالی روسیه نزدیک هستند و از آنجا که طرح پیوستن اوکراین به ناتو به مخالفت شدید روسیه شکست خورده، اکنون آمریکا، غرب و ۲۷ کشور عضو ناتو درصددند که جا پایی در مرزهای شمالی روسیه ایجاد کنند تا ناتو به این شکل مشکلاتی را برای روسیه ایجاد کند.
,
 
,
این کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: حضور ناتو در مرزهای شمال روسیه امنیت این کشور را دچار چالش خواهد کرد، به همین دلیل روسیه کشورهای اروپایی را به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید کرده و این نشان‌دهنده حساسیت بالای روسیه به پیوستن فنالند و سوئد به ناتو است.
,
 
,
هانی‌زاده یادآور شد: ترکیه نیز رویکرد مخالفی در مقابل پیوستن فنالاند و سوئد به ناتو دارد، اما از آنجا که عضو ناتو است این حساسیت شدت ندارد، البته ترکیه پیش‌شرط‌هایی را اعلام کرده و به نظر می‌رسد چالش پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو در آینده روی روسیه اثر خواهد گذاشت و کرملین موضع کاملاً تهاجمی علیه ناتو اتخاذ خواهد کرد.
,
 
,
وی تبیین کرد: بنابراین اکنون مرزهای شمالی روسیه بسیار حساس است و اگر ناتو مستقیماً نزدیک مرزهای روسیه شود مشکلات فراوانی به لحاظ امنیتی برای روسیه ایجاد می‌شود و به نظر می‌رسد حساسیت روسیه در این باره کاملاً منطقی است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه