اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

صدور مجوز برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ معطل روند اداری نماند/ اشتغال مدنظر در شعار سال، اشتغال نخبگانی است

صدور مجوز برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان‌ معطل روند اداری نماند/ اشتغال مدنظر در شعار سال، اشتغال نخبگانی است
قناعت با تأکید بر این که قدرت آفرینی و تحریم ناپذیری از شاخصه های مهم تولید دانش بنیان است، گفت: مدیران باید به گونه ای بسترسازی کنند که متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان جهت دریافت مجوزها در دستگاه ها معطل نمانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جواد قناعت امروز در قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: اشتغال نخبگانی با تکیه بر دانش فنی و تخصص افراد توانمند، اشتغالی تحول آفرین است و به شکل تصاعدی، افزایش کمی و کیفی اشتغال را رقم خواهد زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: تمرکز بر سرمایه گذاری های عادی که با حرکت لاک پشتی همراه است و اشتغالزایی محدودی در پی دارند، در شعار سال مدنظر نیست.

,

به گفته وی؛ یک شرکت بزرگ با تجهیزات فراوان، تشکیلات خاص و اشتغالی در حد ۲۰ تا ۵۰ نفر می تواند در شکل دانش بنیان، جای خود را به اتاقی کوچک با کمترین نیرو و بیشترین بازده و البته با تکیه بر دانش نیروی انسانی بدهد.

,

استاندار خراسان جنوبی از توجه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به اصل تولید در عناوین طی سال های اخیر گفت و اظهار داشت: در شعار امسال”تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین”، ضمن تأکید بر اهمیت تولید، عزت و استقلال کشور مدنظر است.

,

قناعت ادامه داد: شعار امسال، مسیر تولید را ترسیم کرده و به این نکته اشاره دارد که راه تولید از طریق نخبگان جوان آغاز می شود و کارآفرینی را در پی دارد.

,

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی، از پیشتازی اقتصاد دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت و تصریح نمود: هدف نهایی در تحقق این بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی، رسیدن کشور به رتبه اول منطقه در اقتصاد دانش بنیان است.

,

به گفته وی؛ این اصل، نگاه بلند و افق دید بالای مقام معظم رهبری(حفظه الله) را در تبیین سیاست ها و راهبردها نشان می دهد.

,

استاندار خراسان جنوبی ایجاد ارزش افزوده را از ویژگی های اشتغال دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با بهره گیری از تولید دانش بنیان، شاهد بهره وری در تولید و در نتیجه بهبود شاخص های اقتصادی خواهیم بود.

,

قناعت ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان، رشد اقتصادی پایدار و افزایش رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی را به همراه دارد و نشان می دهد اگر اقتصاد، نوین، علمی و مبتنی بر دانش روز باشد، بهره وری به همراه خواهد داشت.

,

به گفته وی؛ کاهش هزینه تولید محصولات، افزایش کیفیت محصولات و رضایتمندی مصرف کننده از مهمترین پیامدهای دانش بنیان شدن تولیدات می باشد.

,

وی با تأکید بر این که قدرت آفرینی و تحریم ناپذیری از شاخصه های مهم تولید دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع این وظیفه ماست که موانع را از پیش روی شرکت های دانش بنیان برداریم و با تسهیل شرایط در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات و … از این حوزه ها حمایت نماییم.

,

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که نقشه راه در تحقق شعار سال، جهش تولید مبتنی بر دانش است، خاطر نشان کرد: در این راستا دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی، شرکت های دانش بنیان و نخبگان باید به صورت حداکثری مورد توجه قرار گیرند.

,

به گفته وی؛ این اصلاً قابل قبول نیست که جوان نخبه به جهت اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کارش، معطل بماند.

,

وی، حرکت های سطحی را جفا به اجرایی شدن شعار سال برشمرد و گفت: تمام سعی ما باید بر ایجاد نشاط و انگیزه در زیست بوم دانش بنیان استان باشد.

,

قناعت با بیان این که خراسان جنوبی، شرکت های دانش بنیان خوبی در زمینه ICT دارد، متذکر شد: ما نباید اجازه دهیم این شرکت ها استان را ترک نمایند.

,

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: بی توجهی به شرکت های دانش بنیان و مهاجرت آنها، تلخ و در حقیقت بزرگترین خیانت به استان است.

,

قناعت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی استان، تصریح کرد: با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید ساختاری تعریف شود تا ادارات از ورود کالاهایی که در داخل استان تولید می گردد، ممانعت کنند.

,

وی تأکید کرد: وارد کردن کالاهایی که در داخل استان تولید می شود، جفا به تولید کننده داخلی است.

,

به گفته وی؛ مدیران باید به گونه ای بسترسازی کنند که متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان جهت دریافت مجوزها در دستگاه ها معطل نمانند.

,

استاندار خراسان جنوبی به تشکیل قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین بر اساس شاکله تعیین شده در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این جلسات باید به صورت منظم و مستمر برگزار شود و دستگاه ها ضمن پرهیز از جزیره ای عمل کردن، با هم افزایی و کار تیمی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان گام بردارند.

,

قناعت با اشاره به گذشت دو ماه از شروع سال، خاطرنشان کرد: ما اصلاً فرصتی برای از دست دادن نداریم و باید از این مهلت ۱۰ ماهه تا پایان سال، حداکثر استفاده را ببریم تا شعار سال به صورت کامل محقق شود.

,

وی متذکر شد: دستگاه ها مکلفند ضمن حفظ و حمایت از شرکت های موجود، مسایل موردی آنها را حل و فصل نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه