اخبار داغ

سخنگوی وزارت امور خارجه:

تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می‌شود

تامین حقابه ایران از هیرمند پیگیری حقوقی می‌شود
خطیب‌زاده گفت: از مجاری حقوقی موضوع برقراری حقابه ایران از رودخانه هیرمند را پیگیری می کنیم تا حقابه این رودخانه مرزی که ایران مستحق آن است از سوی افغانستان تامین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در سفر به تایباد و در حاشیه بازدید از مرز دوغارون افزود: در خصوص تامین حقابه ایران از رودخانه مرزی هیرمند از سوی افغانستان در سیستان‌ و بلوچستان، کمیسرهای عالی آب دو کشور مراوداتی با هم داشته‌اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تاکید کرد: تامین حقابه ایران که باید محقق می‌شده تا به امروز محقق نشده است. 

,

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: زیرساخت‌های خوبی در مرز دوغارون وجود دارند که روند ترانزیت‌، صادرات و واردات را تسهیل کرده و امید است در آن سوی مرز و در افغانستان هم چنین امکاناتی فراهم شود. 

,

خطیب زاده افزود: تجهیزات و امکانات مناسبی در حوزه ارایه خدمات به رانندگان ایرانی و افغانستانی در مرز دوغارون پیش بینی شده که باز هم جای ارتقا دارد.
وی ادامه داد: هدف از بازدید از معبر بین المللی دوغارون آشنایی میدانی با این کانون افتصادی است و بخش های مختلف مرز دوغارون نشان‌دهنده حسن همسایگی جمهوری اسلامی ایران با افغانستان است.

,
,

او اضافه کرد: مرز دوغارون یکی از مهترین مرزهای زمینی کشور است که نقش بسزایی در توسعه روابط ایران و افغانستان دارد و روابط دیرینه ۲ کشور ایران و افغانستان نشان دهنده  تعاملات بالای این ۲ کشور است.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در راس هیاتی از گذرگاه بین‌المللی دوغارون در مرز ایران و افغانستان بازدید کرد. 

,

خطیب‌زاده در سفر به این گذرگاه مرزی از محل زمین ساخت اردوگاه اتباع خارجی، پارکینگ شهید فخری‌زاده، نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان، پاسگاه مرزی دوغارون، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی در تایباد بازدید کرد. 

,

مدیر کل امور اتباع و مهاحرین خارجی خراسان رضوی، فرماندار تایباد و فرمانده هنگ مرزی تایباد خطیب زاده را در این بازدید همراهی کردند.

,

گمرک دوغارون با قدمتی ۱۰۰ ساله یکی از پنج گمرک برتر اقتصادی کشور به شمار می‌رود که سالانه افزون بر ۲ میلیارد دلار انواع کالا از طریق این گمرک به افغانستان صادر می‌شود.

,

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد نیز در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است./ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه