اخبار داغ

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

پارک شمیم پایداری پارک تخصصی دفاع مقدس می‌شود/ نمایش مقاومت ۲۰۰ ساله آذربایجان

پارک شمیم پایداری پارک تخصصی دفاع مقدس می‌شود/ نمایش مقاومت ۲۰۰ ساله آذربایجان
امیرعباسی گفت: برنامه داریم تا پارک شمیم پایداری را به صورت تخصصی به پارک دفاع مقدس تغییر دهیم که شهرداری هم با این موضوع و تفویض پارک به حفظ آثار موافقت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، امیر رضا عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس در سال ۶۲ آغاز و در چهار مرحله منجر به آزادسازی خرمشهر و هویزه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: چیزی که مسلم است حضور پررنگ تیپ ۳۱ عاشورا به فرماندهی شهید تجلایی و شهید امین شریعتی در آزادسازی خرمشهر است. دیگر یگانی که در آن سالها در این عملیات حضور داشتند تیپ ۲۱ حمزه بود.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به شرایط آن روزهای جنگ گفت: در سال ۶۱ ما در شرایطی بودیم که دشمن کاملا پیشروی کرده و رزمندگان ما روحیه تهاجمی خود را از دست داده بودند اما عملیات بیت المقدس این روحیه را به رزمندگان بازگرداند.

,

وی ادامه داد: اولین دلیلی که باعث شد این عملیات به پیروزی برسد ایمان و باور قلبی به خدا بود و دومین دلیل محوریت رهبری فرمانده کل قوا بود. دلیل بعدی وحدت بین نیروها بود که همه به دنبال پیروزی بودند.

,

عباسی تاکید کرد: ما هرجایی که وحدت داشته‌ایم به راحتی پیروز شده‌ایم و هرجا اختلافی بود، پیروزی به سختی به دست آمد. دلیل دیگر در پیروزی عملیات بیت المقدس روحیه جهاد و شهادت بود.

,

وی با اشاره به شش راهبرد ابلاغی برای برنامه‌های دفاع مقدس عنوان کرد: اولین راهبرد اجرای برنامه‌ها تبیین نقش رهبری در سالهای جنگ، دومین راهبرد الگوسازی رفتار رزمندگان است.

,

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: عملیات بیت المقدس باعث شد جنگ از پدافندی به افندی تبدیل شود.

,

وی با بیان اینکه چهل برنامه جامع داریم، ابراز داشت: بحث پرداختن به کودکان و نوجوانان در اولویت ماست و در برنامه‌های امسال تلاش می‌کنیم که بخشی از این برنامه‌ها به دست همین کودکان و نوجوانان اجرا شود.

,

عباسی با اشاره به برنامه‌های هفته آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: دیدار فرماندهان نظامی استان، عطرافشانی مزار شهدا، اختتامیه جلوه‌های جهادی شهید باکری و سلیمانی به میزبانی شهرداری تبریز،افتتاح فاز اول اولین مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزل در کشور و در کنار این افتتاح رونمایی از کتاب لاله‌های سرخ شرکت ایدم، همایش فاتحان خرمشهر و رونمایی از کتاب و آثار دفاع مقدس را خواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: برنامه داریم تا پارک شمیم پایداری را به صورت تخصصی به پارک دفاع مقدس تغییر دهیم که شهرداری هم با این موضوع و تفویض پارک به حفظ آثار موافقت کرده است.

,

عباسی ادامه داد: در باغ موزه دفاع مقدس قرار است ۲۰۰ سال مقاومت آذربایجان نشان داده شود و البته عمده کار به دفاع مقدس اختصاص دارد و به صورت ویژه این مسائل به نمایش گذاشته خواهد شد.

,

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی برای نمایش بمباران‌های شهر تبریز خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا به صورت ویژه بمباران شهری در تبریز به نمایش بگذاریم یا مثلا در بمباران پتروشیمی ژاپنی‌هایی که آنجا بودند آسیب دیدند و هلال احمر به آنها کمک کرد و سفیر ژاپن از آنها تجلیل کرد و یا در بحث بمباران مدرسه زینبیه می‌خواهیم با برنامه‌های ویژه انتقال پیام انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه