اخبار داغ

کارشناس مسائل بین‌الملل:

تلاش دولت سیزدهم ایجاد توازن در سیاست خارجی است

تلاش دولت سیزدهم ایجاد توازن در سیاست خارجی است
صدرالحسینی گفت: در واقع اینگونه به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی در ارتباط با کشورهای پیرامونی و حوزه خلیج‌فارس در حال ایجاد یک توازن بین‌المللی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: از وظایف مهم وزارت خارجه، حفظ توازن در سیاست خارجی و ارتباط با کشورهای مختلف در راستای تأمین منافع ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: در قانون اساسی کشورمان نیز تعمیق و گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و غیرمعاند مورد تأکید قرار گرفته است.

,

تحلیلگر مسائل بین‌الملل اظهار داشت: دولت سیزدهم نیر در همین راستا بر گسترش روابط با کشورهای همسایه با محوریت مسائل اقتصادی و تأمین نیازهای اقتصادی تأکید دارد و این مهم در عملکرد دولت از ابتدا تا کنون قابل مشاهده است.

,

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که در حوزه اقتصادی، مساله انرژی با توجه به اتفاقات روسیه و اوکراین دچار مشکل شده است. این در حالی است که بحث تأمین مواد غذایی نیز در بسیاری از کشورها دچار مشکل است، بر همین اساس ارتباط هر چه بیشتر با همسایگان می‌تواند در رفع نیازهای اقتصادی طرفین تأثیرگذار باشد.

,

وی تأکید کرد: در واقع اینگونه به نظر می‌رسد که جمهوری اسلامی در ارتباط با کشورهای پیرامونی و حوزه خلیج‌فارس در حال ایجاد یک توازن بین‌المللی است.

,

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: این مهم مورد تأکید جمهوری اسلامی است که هرچقدر روابط بین کشورهای حوزه‌ خلیج‌فارس با یکدیگر افزایش یابد و این ارتباطات سیاسی به ارتباطات تجاری و اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود، قطعا و یقینا امکان حضور رژیم‌صهیونیستی تنگ‌تر و دشوار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه