اخبار داغ

از سوی AFC؛

اعلام شرایط میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ رقابت ژاپن، ویتنام و حتی شاید قطر!

اعلام شرایط میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ رقابت ژاپن، ویتنام و حتی شاید قطر!
کنفدراسیون فوتبال آسیا به ارائه شرایط مدنظرش برای اعطای امتیاز میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پرداخت.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ روزنامه الاقتصادیه عربستان سعودی طی گزارشی به اعلام برخی جزئیات از شرایط اعطای امتیاز میزبانی از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ پرداخت که پیش از این قرار بود در کشور چین برگزار شود اما به‌علت بحران کرونا، این پروژه توقف یافت.

,

کنفدراسیون فوتبال آسیا در مسیر اعطای این میزبانی، امتیاز را به فدراسیون‌هایی که درخواست را از AFC داشته باشند، طی فرایندی اهدا خواهد کرد اما AFC تمایل دارد تا امتیاز میزبانی را به فدراسیون کشوری بدهد که تیم ملی فوتبال آن پیش از این، جواز حضور در رقابت‌ها را کسب کرده باشد که بدین نحو از جنجال‌های استفاده از امتیاز میزبانی جلوگیری به‌عمل بیاید.

,

شنیده می‌شد که سوای تمایل مالزی‌نشین‌ها برای اعطای امتیاز میزبانی به قطر و عربستان به عنوان دو کشور پیشرفته و دارای امکانات عالی در قاره کهن، فدراسیون کشورهای ویتنام و ژاپن نیز از تمایل خود برای کسب امتیاز قهرمانی AFC AsianCup ۲۰۲۳ به کنفدراسیون خبر داده‌اند.

,

داشتن حداقل ۵ ورزشگاه با ظرفیت ۲۰ هزار تماشاگر، ورزشگاه افتتاحیه و اختتامیه با ظرفیت ۴۰ هزار نفر، وجود ۲ زمین تمرین برای هر گروه از مسابقات، داشتن هتل‌های استاندارد، سهولت رفت و آمد و داشتن خطوط هوایی آزاد به کشورهای جهان، داشتن پروازهای داخلی برای مسافت‌های بیش از ۲۰۰ کیلومتر و طرح‌های امنیتی و حفاظتی برای تماشاگران از شرایط AFC برای اعطای این میزبانی مهم به فدراسیون بوده.

,

فدراسیون فوتبال ایران علی‌رغم دوران نابه‌سامان و گذار فعلی، از شروط استادیوم‌ها، هتل‌ها، پروازهای داخلی و تا حدی هم زمین‌های تمرین برخوردار بوده و مشکل چندانی برای رقابت در این زمینه‌ها ندارد اما پروازهای محدود به کشورهای جهان از یک‌سو و طرح‌های حفاظتی، مانع اصلی ایران در راه میزبانی خواهد بود.

,

اتفاقات اخیر بازی تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار تبریز که گزارش آن هم به AFC رسیده، قطعاً در مسیر میزبانی سایر رویدادها هم سنگ‌اندازی‌های زیادی برای فوتبال ایران خواهد داشت. با این تفاسیر کشورهای ویتنام و ژاپن از شرق آسیا و قطر در خاورمیانه از بیش‌ترین شانس برای این میزبانی برخوردار هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه