اخبار داغ

استاندار هرمزگان:

اعطای اوراق هویتی ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف گام مهم در ارتقای امنیت است

اعطای اوراق هویتی ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف گام مهم در ارتقای امنیت است
دوستی ضمن قدردانی از اقدام دستگاه قضایی در اعطای اوراق هویتی ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف گفت: این اقدام قوه قضاییه از جایگاه امنیتی به ما کمک می‌کند، به این صورت که افراد بر اساس شناسنامه مشخص می‌شوند و فعالیت‌های آنها قابلیت رصد و ردیابی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از اقدام دستگاه قضایی در اعطای اوراق هویتی ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف گفت: این اقدام قوه قضاییه از جایگاه امنیتی به ما کمک می‌کند، به این صورت که افراد بر اساس شناسنامه مشخص می‌شوند و فعالیت‌های آنها قابلیت رصد و ردیابی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به اقدام دستگاه قضایی در اعطای اوراق هویتی ۴۲ نفر از اهالی شهر لیردف بیان کرد: یکی از مشکلات ما در استان نداشتن اوراق شناسایی برای برخی از افراد است. این اقدام قوه قضاییه از جایگاه امنیتی به ما کمک می‌کند. افراد بر اساس شناسنامه مشخص می‌شوند و فعالیت‌های آن ها قابلیت رصد و ردیابی دارد.

,

وی با بیان اینکه اقدام دستگاه قضایی در اعطای اوراق هویتی در حوزه سیاست اقتصادی همچون کمک‌های یارانه‌ای و معیشتی کمک‌کننده است اظهار کرد: با توجه به جراحی‌های اقتصادی اخیر و مردم‌سازی یارانه توسط دولت، تأثیرات شناسنامه‌دار شدن افراد دوچندان شده است که از قوه قضاییه به خاطر این موضوع تشکر می‌کنیم.

,

وی بیان کرد: بر اساس جامعه آماری پرونده این افراد که برگه‌های هویتی خود را دریافت کردند بسته شده است اما همه فرمانداران و بخشداران موظف شدند اگر در بخش یا روستایی فرد جدیدی شناسایی شود که اوراق هویتی نداشته باشند مجدداً اعلام و این مجمع جدید آماری از طریق ارگان‌های ذی ربط به دستگاه قضایی اعلام شود.

,

۲۷ دی ماه سال ۱۴۰۰ بود که حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در نشست شورای عالی قوه قضاییه به موضوع افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی که به‌نوبه خود مقوله‌ای آسیب‌زا و مولد جرم و تخلف است اشاره کرد و گفت: امروز تعداد محدودی از افراد جامعه، بدون شناسنامه و مدارک هویتی هستند و بدین واسطه مشکلاتی در زندگی اجتماعی آن‌ها ایجاد می‌شود و به‌عنوان شهروند از حقوق اولیه خود محروم می‌شوند و چه‌بسا بدین واسطه برای پیشبرد زندگی اجتماعی خود ناچار به امور خلاف قانون و جرم‌خیز متوسل شوند لذا در این رابطه باید معاونت اجتماعی قوه قضاییه ورود کرده و با بخش‌های مختلف دولت ازجمله وزارت کشور و سازمان ثبت‌احوال و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جلساتی را برگزار کند تا بخشی از مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

,

در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، رئیس کل دادگستری هرمزگان طی روزهای گذشته در حاشیه سفر به شهرستان جاسک، با حضور در مسجد جامع امیرالمؤمنین شهر لیردف، شناسنامه‌های ۴۲ نفر از اهالی این منطقه را که طی سال‌های طولانی از نداشتن اوراق هویت رنج می‌بردند به آن‌ها تقدیم کرد.

,

 

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه