اخبار داغ

مدیر تعاون روستایی استان خبرداد؛

وجود ۴۴۱ هزار کلونی زنبور عسل در کرمانشاه/ سالانه ۵.۵ تن عسل در استان تولید می‌شود

وجود ۴۴۱ هزار کلونی زنبور عسل در کرمانشاه/ سالانه ۵.۵ تن عسل در استان تولید می‌شود
ایرج صفایی با بیان اینکه چهارصد و چهل و یک هزار و ۷۳۹ کلنی در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: بر اساس آخرین برآورد انجام شده میزان تولید عسل استان در سال گذشته ۵۶۸۸ تن بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به با اشاره به اینکه کرمانشاه از مراتع، باغات و اراضی کشاورزی مطلوبی برای زنبوداری برخوردار است اظهار داشت: سه هزار 871 زنبورستان در این استان وجود دارد.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: براساس آخرین برآورد انجام شده میزان تولید عسل استان در سال گذشته 5688 تن بوده است.
وی خاطر نشان کرد: چهارصد و چهل و یک هزار و 739 کلنی در استان کرمانشاه وجود دارد.
صفایی با بیان اینکه از نظر میزان تولید رتبه  پنجم ششم را بین استان‌های تولیدکننده عسل در سطح کشور داریم، گفت: از لحاظ کیفیت و مرغوبیت، به دلیل تنوع گیاهان مرتعی موجود در منطقه، عسل استان جزو بهترین عسل‌های تولیدی است.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از هر کندو تقریباً 12 کیلوگرم عسل برداشت می شود، تصریح کرد: اکنون که فصل گرده افشانی است با توجه به پدیده گردوغبار هر کندو به میزان یک و نیم کیلوگرم کاهش تولید عسل دارد.
وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان های استان کرمانشاه فعالیت زنبورداری وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد زنبوردارها در شهرستان های صحنه و کنگاور فعالیت دارند.
صفایی گفت: پرورش زنبور عسل نقش مهمی در اشتغالزایی دارد و می‌‌تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه